353 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

krumtap krumtap

Hej jeg har en gilera stalker som jeg lige har renoveret og første tur jeg køre efter 3 km så begyndte den sådan lille smule at pive så kørte jeg ind til vejen og så slukkede den jeg ventede lige 15 sekunder og så startede jeg den igen uden problemer så kørte jeg ligeså stille tilbage igen men 1 km senere så troede jeg den satte sig den stoppede bare lige pludselig da jeg kørte 30-40 kmt den kan godt starte men den larmer helt vildt fra motoren cylinder fejler ikke noget heller ikke variator siden eller noget andet kan det være at lejerne allerede er gået i stykker fordi de har været monteret forkert der er en lille smule slør fra side til side i krumtappen ved variator siden men krumtappen køre stadig helæt fint rundt den lyder måske lidt mærkelig men jeg syntes bare det er mærkelig nogen ideer til hvad problemet kunne være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  krumtap
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 53 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.127
    #1   3. mar 2024 Der må ikke være slør, fejlmontering af krumtap - du var advaret.

• #2   3. mar 2024 jeg syntes dog bare ikke der var noget da den var samlet, men shit happens. men hvad er problemet så er lejerne gået i stykker eller er krumtappen også i stykker?

• #3   3. mar 2024 Og hvad skal jeg så gøre næste gang for at undgå det fordi jeg syntes ikke rigtig der var noget der gik sådan helt galt da jeg samlede det

• Reject ™

#4   3. mar 2024 Der er flere måder at gøre det på, personligt fortrækker jeg når det er Hiper at montere lejer på krumtap først, og bagefter varme blokken op, så kan det dumpes lige i, uden vold, det samme gøres med den lille halvdel, varm op, monter, og så lige en gummihammer til centreringen, sørg for krumtappen slasker rundt inden pakdåser monteres, og husk hvis du monterer pakdåsen i tændingsiden for dybt på en piaggio, så lukker du smørekanel til lejet.

• #5   3. mar 2024 Ok så må det vel blive til en ommer. Mange tak for hjælpen

• #7   4. mar 2024 Ja men det er jo første gang man lære vel af sine fejl jeg følte dog jeg gjorde alt rigtigt

• #10   4. mar 2024 Det er præcist det jeg har gjort jeg havde kun lidt problemer med at banke slør den var stram men jeg fik den løs til sidste

• Reject ™

#12   4. mar 2024 Pakdåsen i tændingsiden må ikke komme længere end 12mm ind.

• #13   4. mar 2024 ja den pev lidt og så tænkte jeg lejerne var fuckt så da jeg kørte hjem ligeså stille så stoppede den ligepludselig da jeg fik den hjem prøvede jeg at tænde den igen og den raslede på en måde den lød ihvertifald ikke iorden

• Reject ™

#15   4. mar 2024 Jeg monterer altid lejer på krumtap først, ikke noget med fryser, derimod blot et passende rør til at slå lejet på krumtappen, varme blokken op, og så samle.

Husk når lejet sættes på krumtap, at kun slå på inderringen.

Det var desuden den måde Piaggio selv anbefalede det blot gjort på, og har endnu ikke svigtet mig. smiley

Husk for guds skyld at bruge flydende pakning der kan tåle benzin.

• #16   5. mar 2024 Skal man så bare banke lejerne helt ned på krumtappen eller hvad?

• #19   5. mar 2024 kan man varme lejerne for meget når man skal til at putte krumtap i? altså med en varme pistol

• #21   6. mar 2024 ja men kan de gå i stykker ved for meget varme med en varme pistol?

Kommentér på:
krumtap

Annonce