Forum kategorier

Scooter Tuning

Har du planer om at tune din scooter, kan vi her på ScooterGalleri give dig gode råd og vejledning til, at komme nemt og lovligt gennem denne process.

Fordele og ulemper ved tuning
Hvis man spørger andre tunere, vil de sige at fordelen ved at tune er, at det giver flere kræfter til scooteren, samt at det på sigt vil give en bedre økonomi i forhold til brug af benzin. Dog skal man være sikker på, at man har valgt en rigtig og lovlig tuning, da der findes mange rundt omkring, som nemt kan snyde eller lave fejl.

Ulempen ved at tune sin scooter, er at der vil forsvinde en vis værdi, da garantien bortfalder på de dele som vil være påvirket af tuningen. Derfor kan man ikke regne med at få lige så mange penge for scooteren, hvis man vil sælge den igen. En ny køber vil højst sandsynligt ikke betale for den øgede ydelse. Grunden til at det er vigtigt at få en lovlig tuning, er at man ellers vil få problemer, hvis man kommer ud for en ulykke eller bliver stoppet af politiet.

Ydermere er det også vigtigt at tjekke din forsikring når du tuner din scooter. Hos nogle selskaber behøves der ikke at være nogle konsekvenser, mens andre måske ligefrem vurderer, at du skal til at betale en højere præmie i forsikringen. I værste fald kan de også vælge slet ikke forsikre dig. Dette kan ske pga. alder og scooterens hestekræfter.

Lovlig Tuning
For at være sikker på, at du har en lovlig tuning, kan du vælge at få det gjort på et værksted. Dog skal værkstedet kunne dokumentere, at tuningen har virket på din scooter og at den er lovlig. Scooteren må ikke støje eller forurene mere end den gjorde før. Er du i tvivl om det er blevet gjort ordentligt, kan du bede om at få prøvet scooteren på et rullefelt.

Grunden til at du skal vælge en lovlig tuning, er at konsekvenserne for en ulovlig kan blive meget dyrere, end hvis du valgte at gøre det lovligt fra starten af. Hvis du skulle bliver stoppet af politiet, kan de konfiskere din scooter eller knallert, samt at man højst sandsynlig får en bøde.

På ScooterGalleri vil du kunne handle med tundele og reservedele, det kunne f.eks. være en cylinder, karburator eller udstødning. Du kan også diskutere fordele og ulemper ved de forskellige typer af tuning. På markedspladsen vil der være et stort udvalg af dele til tuning og på forummet vil du have mulighed for at spørge de andre brugere til råds, hvis der skulle dukke et spørgsmål op, som ikke blev besvaret her.
Læs mere

Indlæser...
Sortering
Valg af cylinder. Hejsa!!!!!! Jeg står og skal vælge et hidsigt cylinder, det skal kunne rykke en masse MEN skal stadigvæk kunne holde...
Tuning
Oprettet:
i går
Visninger:
25
Hakker / sprutter lige før den tager fat Godav, jeg har haft lidt problemer med indstilling af min 24mm Athena karburator, ligemeget hvordan jeg sætter nålen og...
Tuning
Oprettet:
i går
Visninger:
30
45 motor der skal begrænses til 30 km/t Jeg har et lidt finurligt problem. Vi skal have solgt vores knallert PGO Hot 50, som er indregistreret som en knalle...
Tuning
Oprettet:
i går
Visninger:
51
membran hot 50 er der nogen der ved om man kan få en tuning membarn til en pgo hot 50 motor, hvis der er så må i meget gerne sende et ...
Tuning
Oprettet:
1. mar
Visninger:
62
Død kobling? Hej scootergalleri min sfx er begyndt at køre ad sig selv i tomgang og den hakker lidt i kvart gas og igår da jeg kigge...
Tuning
Oprettet:
1. mar
Visninger:
53
suzuki rmx hej folket jeg har et meget fint 80cc 10skylle kanal til rmx importert fra italien men jeg undre mig over om man kan få...
Tuning
Oprettet:
28. feb
Visninger:
50
Tomgangsdyser Hej sg Har en stalker som jeg tidligere har prøvet at ligge en video ind af, men det virker ikke dsv. Men den står f...
Tuning
Oprettet:
27. feb
Visninger:
109
Spøjs hot Min hot kan kun køre lige meget hvad jeg gør nogen der kan hjælp Har overvejet at købe 19mm karbu og 11k istedet for v...
Tuning
Oprettet:
26. feb
Visninger:
101
Stage6 bell mouth Virker bell mouths godt? Jeg har en 70cc Testa Rossa på en lang Mina blok. "Indsugningen" består af en Keihin 28, V...
Tuning
Oprettet:
26. feb
Visninger:
126
Krumtap til pgo Hej jeg skal have ny krumtap i fordi jeg tror den er skæv da den drejer med boremaskinen rundt når man prøver at starte...
Tuning
Oprettet:
25. feb
Visninger:
99
Hvilken dyse Jeg har en stalker med den her ops. Og den havde 130 dyse i til at starte med, som selvf var aaaalt for høj. Den kunne ...
Tuning
Oprettet:
23. feb
Visninger:
134
Gilera Stalker starter ik Såååå jeg har købt en stalker af min kammerat. Den starter og det jeg godt klar over, men jeg var i sommers ude og k...
Tuning
Oprettet:
23. feb
Visninger:
106
Hvilket dysesæt? Hvilket dysesæt burde jeg købe til den her ops? Altsp om det skal være 75-98 eller 100-122 (Det er 6mm PWK dyser)
Tuning
Oprettet:
22. feb
Visninger:
98
Hvilken udstødning passer på en DR Racing Evolution 70cc MOD Går og overvejer at købe etDR Racing Evolution 70cc MOD men der står inde på speedline at euro 2 udstødning ikke passer...
Tuning
Oprettet:
22. feb
Visninger:
100
Udstødninger som ikke ligner knæk Gad godt vide og der egentlig er udstødning som minder lidt mere om en std udstødning men yder det samme som f.eks et c...
Tuning
Oprettet:
21. feb
Visninger:
147
Hvilken membranblade skal jeg bruge til en DR Racing Evolution 70cc MOD cylinder Går og overvejer at købe et DR Racing Evolution 70cc MOD kit men er ikke sikker på hvilken membranblade jeg skal bruge...
Tuning
Oprettet:
21. feb
Visninger:
135
luftfilterkasse bolt hej alle Har en gilera stalker og har lige haft polini powerfilter på men vil gerne have std luftfilterkasse på igen. ...
Tuning
Oprettet:
21. feb
Visninger:
145
Hvorfor falder min hot 50 i omdrejninger? Hejsa jeg er ret ny til 2 takt tuning og jeg har købt en hot 50 (2003) som jeg har sat dr Racing 50cc på Polini hi spee...
Tuning
Oprettet:
20. feb
Visninger:
121
Hvilken dyse ville i anbefalle? Hej har en hot 50 fra 2007 med denne opsætning: Gg udstødning Pillet skive 5,6 grams ruller Powerfilter 88 Dyse ...
Tuning
Oprettet:
20. feb
Visninger:
136
Gilera Stalker tager ikke gas Skal ud og kigge på en stalker som godt kan starte og stå i tomgang, men den vil ikke tage gas. sælger skriver at de...
Tuning
Oprettet:
20. feb
Visninger:
134

Annonce