{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Luftfilter skum
  • #1   2. maj Det giver tit et flot klistermærke. Men så er det også det ?? om det er thansen skum eller polini skum gør ikke den stor forskel. Teorien er at der er mindre modstand i og du dermed får mere luft som du så kan dyse op så der kommer mere benzin igennem, men det er ikke fordi der er kæmpe forskel. På kraftig tunet motor kan et stort skum filter være en fordel, da der skal være noget uforstyrret luft uden for karburator. Hvis filter sidder for tæt på kan det ta effekt.

  • #2   2. maj Du skal op i 70 ccm og 17,5mm for at det giver noget og helst også en passende knæk.

  • #3   2. maj Mere luft og mere snavs kommer igennem lettere. Så du ska rense og oliere det oftere end std filter. Til gengæld ka det fodre motoren med nok luft når du gør motoren mere sulten (mere tunet).

    Plejer at sætte det på maskiner der er lidt hidsigere end diskret skoletunet.
    Resten bruger jeg std skum på.
    Min 80cc 4takt zip er med std skum.

    Min 70cc 2t nrg power er med s6 dual layer

    Min 80cc 2t aprilia rx er med s6 dual layer

    Min 70cc yamaha slider var med std skum.

    Min 125cc yamaha cygnus var med std skum.

    Som scootertechguy siger.
    Generelt ka man sige når du kommer op i knæk udstødning så begynder det at gi mening med "tun skum"


  • #4   2. maj Lige netop.
    Når du kommer derop hvor at motoren kan suge mere pga større stempel og den kan suge mere pga større karburator og den kan suge mere fordi den kan komme af med mere pga en markant bedre udstødning.

    GG er ikke en markant bedre udstødning.... Den er lort.


  • #5   2. maj Altså jeg har 70cc og std karbu lige nu så det vel ik nødvendigt på nogen måde

  • #6   2. maj slet ikke nødvendigt. Man ka sagtens køre std skum også på helt stort tun. Det giver meget lidt, selv på det helt store tun.

    Det er bare nemt og billigt at tilpasse skummet,, til hvor meget luft den skal suge i sekundet, så derfor gør man det selvom gevinsten ikke er ret stor.

    Når man tænker på hvor billigt og nemt det er, så er det dét værd hvis man er oppe i hidsig sport / semirace tun eller derover.

    Alt tun niveau under stort hidsigt sports tun er gevinsten ved tunskum ikke engang til at måle på et rullefelt, så der kan det slet ikke betale sig medmindre man bare gerne vil ha lidt ekstra streetcred smiley


  • #7   3. maj Skift til 17,5mm dellorto og en knæk, før du gør noget andet.

  • #8   3. maj Leder pt efter en billig knæk 17,5 må komme med tiden

  • #9   4. maj Knæk giver ofte mere end en 17,5mm karburator.

Kommentér på:
Luftfilter skum

Annonce