{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
429 visninger | Oprettet:

Hvilket cylinder anbefaler i? {{forumTopicSubject}}

Hej Scootergalleri,

Jeg er I tvil om jeg skal vælge Dr Racing, Polini corsa eller Mhr replica.

Det er en kort minarelli motor.

Opsætningen lyder sådan:

Krumtap: Motoforce evo ø12
Udstødning: Yasuni r
Kaburator: 21mm Dellorto
Membran: Malossi vl11
Kobling: Delta clutch system
Koblingsklokke: Delta clutch system
Variator: Malossi multivar
Kilrem: Polini kevlar evolution
Remskive: Malossi mhr

Og evt en større gearing end std.

Std: Luftfilter og studs kører jeg med.


Vil nemlig gerne have noget som er hurtigt, men som også holder til nogen længere ture??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket cylinder anbefaler i?
  • #1   1. jun Mhr replica smiley
    Klart den bedste sport cylinder af de tre men også klart dyrest


  • #2   1. jun Ja okay, Den holder også 10.000km+

    Er der andre cylinder man burde vælge? Som også holder og yder?


  • #3   1. jun Corsa er bare overpriced. Dr racing er bare en 70cc sport. Så af de 3 er mhr replica er bedst

  • #4   1. jun Ja okay. Tak for svar, hvor mange km ville et s6 sport pro holde?

  • #5   1. jun Den kommer nok til at sætte sig før slid dræber den. Og så kommer det an på hvor meget du presser den

  • #6   1. jun #5
    Den sætter sig kun hvis man er ikke indstiller den rigtigt og behandler den forkert.

    #0
    Forvent at du skal skifte stempelringe efter 2.000 km.


  • #7   1. jun Okay, hvis man ikke vil skifte stempelringen efter 2.000km og man vil have noget det holder 8.000km+ nemt er mhr replica det mest kraftigeste.

    Gt tuning samler og justere det, da jeg ikke har tid til det selv.

    Tusind tak for svar igen!:)


  • #8   1. jun #6 så skal man fandme køre pænt med det og sørge for rigelig olie

  • #9   3. jun stage 6 sport er vejen frem så skifter du bare stempelring hver 1000 km så det fint og køre bedre ind de lorte sports cylinder dem kan du putte op i røven smiley

  • #10   3. jun Hej alle, og tak for jeres tid.

    Synes bare sport cylinder er kedligt, men s6 sport pro holder kun 1.000km og så skal der skiftes stempelring.

    Mhr rep er kun en mildopgradering jo fremfor sport


  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Svar: 70
    #11   5. jun Hvem i H har opfundet den med at man skal skifte stempelringe hver 1000km?

    Stempelringe holder nærmest lige så længe som nickasil belægningen, når cylinderen har det, og selv en støbejern holder også mange tusinde km, med mindre man køre race med 12000 ind konstant, og vin have de sidste 1/10 dele hk ud af motoren.


  • #13   9. jun #11
    Stempelringen bliver stadig slidt ret hurtigt, når det er alu, da den jo tager flere omdrejninger og har højere kompression.


  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Svar: 70
    #14   9. jun Ja, selvfølgelig bliver den slidt, bare ikke ret hurtigt.

    Og netop fordi den er nickasil så er overfladen på cylinderen meget glat, defor den kan tåle at tage mange omdrejninger, og idet den er så glat, slides den ikke ret hurtigt, på en gade scooter der holde den langt over 10.000 km før man skal skifte stempelringe..

    En stempelring holder mange km, langt langt over 1000 km, uanset om den så er i en støbejern eller nickasil cylinder..


  • #15   9. jun Jeg vil også sige 1000km mellem topend service på sport pro er ekstremt kort.

    Jeg har selv regnet med at ku køre 4-5000 mellem service af cylle med en yasuni r på der kører med 10k omdr


  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Svar: 70
    #16   9. jun Ja, den ide med 1000km den må stamme fra racerbanen, fordi man søger den sidste 10 del på en omgang.

    På gaden hr det ingen betydning om du mangler 0,1 hk efter 1000km.

    Ingen foreskriver skift af ringe efter 1000km til alm brug.


  • #17   9. jun #14
    Du kan under ingen omstændigheder køre 10.000 km med Stage6 Sport Pro, som kun har en enkelt stempelring, før der skal skiftes stempelring.
    Den laver Blow-By lang tid før du når derop og så bliver stemplet slidt og det gør stempelringen også.
    Når stempelringen er for slidt, så bliver stemplet slidt og til sidst opstår der Piston-Slap.
    Det er når stemplet klasker rundt på væggen af cylinderen.


  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Svar: 70
    #18   9. jun Du får aldrig "pisten slap" pga at ringen bliver slidt, det er to helt forskellige scenarier som er skyld i hver mekaniske tilfælde.

    Ja, du kan få blowby, men under alle omstændigheder, så skal ingen skifte ring hver 1000 km på en gade maskine.


  • #19   9. jun skifter altid hver 1000 km på mit 47.6 altiddddddddd

  • #20   9. jun

    profilbillede
  • #21   10. jun #18
    Det handler ikke om at det er en gademaskine.
    Det handler om at stemplet er med 1 stempelring og det er der også på bane stempler.
    Der skifter man dem dog for hvert ræs.
    En gadecylinder ( Malossi MHR f.eks. ) er jo lavet med 2 stempelringe.


  • #22   10. jun #20
    Tidligere i dag, der så en el-installatør, som hedder AL10EL.
    Der grinede jeg lidt.


  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Svar: 70
    #23   10. jun Nu har jeg så også kørt scooter race, tunet scooter på højt plan, og der er ingen der har skifteræt stempelring hverken mellem race, eller mellem heat, ikke engang mellem race dage til næste..hvis nogen er gået den vej, så er det fordi de ved for lidt og motor og slidtage og gevinst ved at skifte dele så tit.

Kommentér på:
Hvilket cylinder anbefaler i?

Annonce