{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
467 visninger | Oprettet:

HVORFOR KØRER DEN IKKE HURTIGER {{forumTopicSubject}}

Den har
malossi sport 70cc
dellorto 19mm, med powerfilter
malossi multivar 6g
racing tændspole
gg
1000 omdrejninger tryk
kører kun 64kmt

Har 1 shims i, men den mangler stadig ret meget på varioen. Hvis jeg putter mere end 2 i så kan jeg ikke få grippestjærnen ordentlig på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HVORFOR KØRER DEN IKKE HURTIGER
  • #1   14. jun Det fordi du er for tyk lasse
    Med seb på render den snildt 90


  • #3   14. jun du sjov

  • #4   14. jun smiley

  • #5   14. jun Tager den omdrejninger ved top fart? Shimskiver kan æde topfart, så pas på med hvor mange du bruger. Jeg ville anvefalde du kører uden indtil alt andet spiller

  • #6   14. jun ja den tager ret mange omdrejninger ved top fart. Jeg prøver uden shimskiver smiley
    men kunne det være noget andet også??


  • #7   14. jun Hvis den tager gode omdrejninger er det noget ved enten vario eller remskiver. Formoder du har pillet begrænsetskiven? Evt bagplade begrænseren som kan være bag på varioen alt afhængig af hvilje knallert du har.

  • #8   14. jun ja
    Det en hot 50


  • #9   14. jun Så tjæk du ikke har begrænserskive i. Hvilke rem kører du med?

  • #10   14. jun Har ikke nogle skive i
    Har en motoforce rem i, med samme længde som standart, den er bare 0,5 cm tyndere


  • #11   14. jun Skal jeg måske putte en stærkere trykfjedre i??

  • #12   15. jun Og hvad er std længte? 750?

    Og nej ikke strammer tryl. Det æder din topfart hvis din motor ikke kan trække det(som den nok ikke kan optimalt)


  • #13   15. jun #0
    Shim skiver gør at kileremmen kommer tættere på bøsningen, som giver bedre optræk fra 0-10 kmt.
    Det lyder meget som om at du har en fejl på din tænding, som gør at den sætter ud, når du rammer 64 kmt.

    Jeg antager at det er en Hot 50?!
    Hvis det er det, så bør du tage remskiverne af scooteren og lade trykfjeder og kobling blive siddende på.
    Så skal du teste om dine kilerem kan komme HELT ind til midten.
    Kan den ikke det, så skal du skifte remskiverne.

    Du kan evt finde mere info her, omkring hvordan vario, kobling og remskiver virker.
    Det er på dansk.
    https://www.youtube.com/@scootertechguy8970


  • #14   15. jun Tjek også efter den her begrænsning
    https://www.scootergalleri.dk/video/guider/23628-begraensning_pgo


  • #15   15. jun okay det ville jeg lige tjekke:)

  • #16   15. jun Prøv lige at tag dit kickstarter skjold af din motor , og så prøver du lige gribe fat i din Remskive og åben den så meget som du overhovdet kan . Også mens den er helt åben så forsøger du lige at få din kilerem til at falde så langt ned i remskiven som den nu kan … også tjækker du lige om du mener dette er meget eller om den sagtens kunne falde mere ned , når du gør dette , vil man som regl spotte meget hurtig om remmen kunne tåle at komme længer ned i remskiven …

    Angående din Udstødning så forstår jeg ikke pointen i du har valgt en GG til dit 70cc setup
    Fordi du ville i bund og grund være bedre tjent med din Originale Udstødning , og ellers i det mindste være tjent med samme ydelse som en GG ..
    hvis du skal have nogen håb om at få et få det optræk som dit cylinder virkelig kan og det top fart som det sagtens kan også , så skal du som det første starte med at ligge din GG udstødning på hylden og så monter du et Yasuni R Udstøning med begrænsningerne fjernet selvfølgelig.
    Hvis du gør dette , så vil jeg Garanter dig for dit topfart bliver meget bedre og optrækket bliver markant bedre også …
    Og så for at få dit siste RPM og ydelse ud af dit cylinder så den yder alt det den nu er bygget op til at kunne , så for du en Ubegrænset CDI på ,


  • #17   16. jun Glemte lige at skrive i opsætningen at jeg har en Ubegrænset CDI på??
    og har haft en yasuni r på og den kørte ca 71-72kmt
    men syntes stadig at det var ret lidt i forhold til min opsætning, så prøvede bare at skifte den ud med en gg


  • #18   16. jun Sæt en original pgo 738mm rem i.

    Og få 14-41 gearing i

    Indstil rullevægt og dyse.

    Voila den burde køre ca 80.
    Ca 90 med yasuni r


  • #19   16. jun Den burde køre 80 uden 14/41

    Og rullevægt og dyse er ikke hele årsagen

    Så nok bedre at finde fejlen før der smides flere penge i


  • #21   17. jun Hvordan fik lige den ide og mente at GG ville gøre et bedre job end Yasuni R

    I første omgang for at hjælpe dig og få at få dig i nærheden af den top fart du sikkert ønsker på de ca 80-90kmt så skal du i første omgang før det kan betale sig at hjælpe med at få motor op i den topfart , så skal du først skifte den din GG ud til en Yasuni R udstødning igen ,
    Og i mellem tiden skal du lige svare på disse spørgsmål her ? Ved godt du skrevet dem men lige for at dit setup samlet på et sted ..


    Hvad for en Powerfilter bruger du
    Hvad størelse hovdedyse sætter der i din karburator nu :
    Hvad støresle Tomgangs dyse er der monteret :
    Hvad for en Membran sætter der i motoren :
    Hvad for en Vario har du har monteret :
    Hvad for en Kilerem bruger du :
    Hvor tunge er Rullerne :
    Hvad navn og styrke er din Trykfjeder :
    Hvilken kobling har du i :
    Hvad er navnet & styrken på Trimfjederne :
    Hvad for en Gearing størelse har du i :
    Hvilken Remskive bruger du :
    Hvilken CDi bruger du :
    Hvilken Tændspole brugte du :
    Hvad for en type Tændrør har du i motoren

    Svare lige de spørgsmål så godt du kan. For det vil være nemmer at se en mulig form for brugbar setup som ville få din motor til at køre med en højer topfart end nu.

    Sidste spørgsmål er så ….
    Den her topfart på 64kmt din scooter køre med nu. Hvordan har fundet frem til netop
    Den her 64kmt topfart , er de målt efter din Scooters Originale Speedometer eller er det målt efter et GPS … ( Her er det vigtig du ærlig ) og det siger jeg ikke for Gener dig eller noget , det sker desvære bare af og til at de fleste nævne GPS og så er det alligevel originalt speedomter det målt efter , og hvis det er tilfældet , det er efter speedometer
    Så er topfarten sikker lidt mindre i nu end 64kmt , men det kan så også bedre fortælle om
    En gearing ville være nødvendig , osv ….







  • #22   18. jun Sorry jeg ikke lige har fået svaret på alle de andre spørgsmål..
    Hvad for en Powerfilter bruger du: CP 30 grader
    Hvad størelse hovdedyse sætter der i din karburator nu : 88
    Hvad støresle Tomgangs dyse er der monteret : kan ikk se, må tror det er den der fulgte med cabu
    Hvad for en Membran sætter der i motoren : zoot med Carbon plader
    Hvad for en Vario har du har monteret : multivar
    Hvad for en Kilerem bruger du : motoforce 750/16,5/8, har ogs en stage 6 736/16,6/8, hvis i ville have jeg skal tage den på
    Hvor tunge er Rullerne : 6 grams
    Hvad navn og styrke er din Trykfjeder : har lige puttet std i
    Hvilken kobling har du i : std
    Hvad er navnet & styrken på Trimfjederne : tror bare det std
    Hvad for en Gearing størelse har du i : std
    Hvilken Remskive bruger du : std
    Hvilken CDi bruger du: ubegrænset
    Hvilken Tændspole brugte du : zoot Racing
    Hvad for en type Tændrør har du i motoren: BR8HS

    Og grunden til jeg gerne ville kører med gg er, jeg syntes knæk trækker alt for meget opmærksomhed og støj. Så troede jeg bare at gg ville passe bedre.


  • #23   18. jun Der er ikke den der begrænsning i remskiverne og remmen var ikk mere end et par millimeter til at kunne ramme helt inde på “glidebane af remskiverne” hvis det er det man kan kalde det

  • #24   18. jun skift remmen til en 18mm bred og 738mm lang så får du 10-15kmt ekstra topfart.
    Og så passer pengene.

    Det er der den er gal.
    Kilerem.
    738x18
    Der findes kun 1.
    Det er pgo remmen


  • #25   18. jun Okay det ville jeg prøve
    Nupper lige min brors så:)


  • #26   28. jun Jeg tror det var det
    Lånte en fra en af mine venner og målte den til ca 17,5mm i bredden og så kørte den 75kmt med dårlig indstilling.
    Så jeg tænker bare det var remmen
    Takker for hjælpen allesammen??


  • #27   29. jun Læs dit eget svar i #23...!!!
    Den del har ændret sig rigtig meget, nu hvor at du har sat en bredere kilerem i.
    Det er hovedårsagen til at din scooter ikke kører hurtigere.
    Husk at trykfjeder og kobling SKAL være monteret, når du tester om kileremmen kan komme helt ind til midten af remskiverne.


Kommentér på:
HVORFOR KØRER DEN IKKE HURTIGER

Annonce