{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
275 visninger | Oprettet:

Benja J
Benja J
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 4

jog as athena big bore virker ikke hjælp {{forumTopicSubject}}

har købt helt nyt athena big bore til min as og det vil bare ikke køre den 4 takter helt vildt og spytter jeg startede i 125 dyse og er helt nede i 102 dyse nu der er bare det mærkelige at da jeg startede den med en 115 dyse og motoren startede baglens altså baghjulet kørte den forkerte vej kørte den helt perfekt og tog bare ved !hjælp!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jog as athena big bore virker ikke hjælp
  • #1   17. jul bb er ikke for ny begynder

havd er din opsætning ALT....

• Benja J
    Benja J Tilmeldt:
    jul 2024

#2   17. jul joggen (as) opsætningen
    athena big bore 70cc
    athena racing krumtap
    yasuni c21
    malossi multivar
    malossi delta clutch
    malossi koblingsklokke
    polini 360 studs
    24 mm kabu
    stylepro tænding
    top perfomance rød trykfjeder (hårdeste)
    polini blå trimfjedre (hårdeste)
    fræst motor blok

• Benja J
    Benja J Tilmeldt:
    jul 2024

#3   17. jul og en stage 6 membran

• #4   19. jul Med alt mener han. Ruller, dyser, tændings indstilling.

• #5   19. jul Hvid din motor opstarter hvor har kørt baglæns efter den har været startet op , så vil jeg anbefale dig at du skiller alt fra hinanden og starter forfra , mest af alt så tjæk lige at dine stempelring ikke har taget skade , for det er set før at rigen har taget en smule skade ved at stemplet har kørt forkert vej…

• #6   19. jul Hvis din motor kører baglæns, er din tænding justeret helt fejl

• #7   19. jul Glemte at spørge om du har monteret svinghjulet uden NOT eller med NOT , og så glemte jeg at nævne også at hvis din motor tænder op forkert , så tjæk om dine ledninger sætter koret på din CDi … Jeg mener og mindes at det set før? at på stylepro tændningen har den her fejl “ Hvis man da kan kalde det for en fejl “ At den af en eller anden årsag tillader at hvis du kommet at sætte en af ledningerne forkert , jammen så tænder tændningen stadigvæk op , men det er den forkerte vej.
    Jeg husker ikke om det har været her inde jeg læste om dette eller om det var på en af de her andre forummer som omhandler scooter/knallerter …….. Det enste jeg ved med 100% sikkerhed og kan huske ? det er at hjemmesiden var Dansk.

• Benja J
    Benja J Tilmeldt:
    jul 2024

#8   21. jul jeg har fundet ud af det det var min tændspole der fik dårligt stel men den kører bare lækkert nu og vel og mærket med en 120 dyse men ellers tak for hjælpen

• #9   21. jul Fedt du fandt problemet og skrev Hvad der var galt smiley

• #10   21. jul Og så er jeg nysgerrig på hvordan den går med den cylinder smiley

• #11   21. jul Ja monster godt du fik fejlen klaret

• Benja J
    Benja J Tilmeldt:
    jul 2024

#12   21. jul det tog også et par sene aftner men fik fejlen og cyllet kører som en drøm og blev så overasket over hvor vild en forskel der er på big boret og mit gamle s6 racing mk2 det trækker cirka dobbelt så hårdt smiley

• #13   22. jul dit Stage6 Racing mk2 har selvfølgelig også kørt længer så stempelringen er nok en del mere slidt….. jeg må indrømme jeg er skuffet over Athena og deres måde at udvikle cylinder på .. dit nye cylinder er det enlig ikke med 47.6mm stempel, altså lige som dit
    Stage6 Racing mk2 cylinder og var med

• #14   23. jul Det er nemlig 47,6 Så der er ikke meget big bore over det

• #15   25. jul Nej det er netop et af de problemer jeg har med Athena , fordi jeg syndes de forsøger at misinformer deres kunder , ved at kalde det deres kit for direkte ( BIGBORE ) og det på ingen måde i nærheden af bigbore kits , og for at gøre det være i nu, så skal de også lige gøre sådan at ?? for dem som ikke er så meget inde i scooter tuning , så laver de det mere specielt ved måden som det skal samles og spændes fast på motorblokken , min ærlig mening er at Det nye Athena Bigbore som de har fået fremstillet ikke yder mere end hvad deres Evolution/Racing kits gør.
    Hvis ikke man er så meget inde i scooter tuning i nu og måske stadigvæk
    “ sagt på en pæn måde “ er lidt grøn på området stadigvæk ? Og så bare høre navnet Athena “ Big Bore “ så bliver de fleste jo allerede af navnet helt elektrisk fordi bigbore , har de sikkerts læst en del om da det er de store kits som bliver kaldt det…

• #16   25. jul Du glemmer bare lige at skyllekanalerne er meget større fordi der ikke er nogen pindbolte i Vejen så den kan ikke være helt magen til deres såkaldte Evolution eller racing som det hedder smiley

• #17   25. jul Ja det selvfølgelig også rigtig nok , det var måske lige mig som formulerede min mening forkert , udstødnings kanalen i det nye kit er også noget helt andet i forhold til Deres gamle kit de kalder for Athena Evolution , eller også var det Athena Racing , Husker ikke lige hvad for en af de to kits det var som havde en stor to delt udstødningskanal som minder meget om Polini evolution3 kits udstødnings kanal
    Dog må jeg indrømme hvis du sætter Athena sport 70cc AC cylinder op ved siden af Athena Bigbore AC 70cc så syndes jeg meget at skyllekanalernes størelse minder om hinanden i størelsen ,
    Du kan evt selv lige prøve det fordi det kan også være størelsen bare ligner hinanden fordi mobilen jeg bruger pt til at se og skrive på …

https://speedline.dk/yamaha-jog-fine-selection/cylinder-1/p/cylinderkit-athena-sport-70ccm-o12mm

https://kgi.dk/media/catalog/product/cache/af763e91e05dac8ea7ac54f046205bff/e/k/ek81975-2.jpg

Kommentér på:
jog as athena big bore virker ikke hjælp

Annonce