333 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Adin A
Adin A
Online Tilmeldt:
1. apr 2024
Følgere: 199 Emner: 26 Svar: 107

ny cylinder, nu starter den ik ny cylinder, nu starter den ik

Hejsa. Jeg har lige fået købt et mhr replika cylinder med hjem. Nu gider den ikke at starte og det er et karburator problem.

Den sidder med en 17,5mm polini karburator. Jaer.. Sætter nok en 19mm på senere. Der kommer benzin ned i bundkaren, men det bliver næsten ikke suget noget op igennem dysen. Jeg tog luftfilteret af, og sat min hånd foran indsugningen. Efter 5huk kom der maks 3 ml benzin ud? Tomgangsdysen er blivet skiftet fra 40 til 44, 108 hovedyse, og nålen er blivet skubet et trin ned. Karburatoren er blivet vasket grundigt med karburatorrens og jeg har brugt en "ultralydsrenser".

Når man tager karburatoren af, er studsen helt tør, det samme med membranen og pladerne. Ku det være at de membranplader jeg har købt ikke passer ordenligt, da de sidder ligt langt oppe på "kroppen" af membranen, dog er de ikke utæte.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ny cylinder, nu starter den ik
  • #1   10. aug 2024 Dine membranplader skal sætte langs kanten på huset hele vejen rundt ,

Men det burde ikke betyde den ikke kan suge noget benzin , den ville bare ikke starte med defekt eller forkert membranplader ,

Er dit cylinder kit helt nyt eller hvordan.

Jeg vil gerne have du lige finder de dele du har monteret og linker dem op her inde ….
    Vi skal skam nok få gang i din motor he he

• Adin A
    Adin A Online Tilmeldt:
    apr 2024

#2   11. aug 2024 yeps, helt ny cylinder. Fik det sidste styk fra kgi smiley
    Tror ca jeg har fundet ud af det. Den gnister ikke ordenligt. Har skiftet tændingspollen, og hætten. Den gnistere stærkere nu, men den gnister ca hver 4-5 huk. Såååå detttt. Køber en ny stator, mit svinghjul har det godt, der sidder bare en lille smulle rust på den.

Så lig nu er der et kæmpe benzin problem, og et gnist problem som kan blivet fikset med en ny stator.

Skriver alt jeg fornyligt har sat i. Hele opsætningen ville være en lang list smiley

Krumtap:
    Polini lejer
    ( https://speedline.dk/peugeot-speedfight-3-ac/krumtapslejer/p/krumtapsleje-polini-evolution-s-p-280-0043)
    Std simmerringe
    ( https://kgi.dk/scooter-og-knallert-dele/peugeot/peugeot-speedfight-3-ac-2t/krumtap/simmering-v-krumtap-26112-da)

Cylinder:
    Alu mhr replika
    ( https://kgi.dk/scooter-og-knallert-dele/peugeot/peugeot-speedfight-3-ac-2t/cylinder/cylinderkit-40mm-alu-mhr-replika-malossi-12170-da)

Karburator:
    Polini 17,5
    ( https://speedline.dk/karburator/p/karburator-polini-cp-17-5mm-s-p-201-1700)

Hipe hoved dysesæt
    ( https://speedline.dk/dyser/p/dysesaet-hipe-til-keihin-pwkpolini-cp)

Polini tomgangdysesæt
    ( https://speedline.dk/p/dysesaet-polini-tomgangsdyser-til-pwk-1)

• #3   11. aug 2024 He he …….. vente lige med at bestille alt muligt ….. …

Fortæl mig lige det her …
    Kørte den fint nok inden du skiftede cylinder altså kørte den normal der og kunne starte med den membran der var i …

Også skifter du cylinder ud til en ny og samme tid skifter du membranplader

Er det rigtig forstået (-:

• #4   11. aug 2024 Det er en speedfight 3 du har som scooter kan jeg læse ,
    Du skriver det er benzin i bundkaret i din karbruator ., Det betyder så at du har husket at sætte vacum slangen på studsen/karburatoren gen og forbundet den med din Vacumpumpe op under benzintanken. ,
    Så ved vi dit Vacum system virker , eller vi ved med sikkerhed at den giver din kaburator benzin …

Så er vi omkring Kaburatoren nu , og fra den af og ned til selveste membranen , der siger du så at det ikke er kommet benzin , altså det hele tør stadigvæk ….

Er det rigtig forstået af mig

• Adin A
    Adin A Online Tilmeldt:
    apr 2024

#5   11. aug 2024 Jov. Der jeg skiftede cylinderen, fik jeg også skiftet membranen og pladerne, selfølgelig med noget helt nyt. Den gamle membran var knækket, og pladerne var fedet til. Den kørte sku en smulle lort før. Den ramte topfart 1 gang… Jeg gætter på tændingen gav op og ikke kunne følge med længere. Der har aldrig rigtigt opladet mit batteri, og sidder med mit 3 batteri lige nu hahah. Der var en uge hvor den ku starte i første huk helt kold.

• Adin A
    Adin A Online Tilmeldt:
    apr 2024

#6   11. aug 2024 #4

Jov. Speedfighter køre med en benzin pumpe. Vakuum er trækket fra blokken/krumtappen i sted for karburatoren eller studsen. Vakuum køre til pumpen, og pumpen, pumper benzin til karburatoren. Når man suger på vakuum slagen kommer der benzin naturligvis, ud af benzin slangen. Der er også et 3. stik på pumpen, kan ik lige huske hvor den går til, men kan godt opdatere imorgen.

• #7   11. aug 2024 Jeg begynder at tro lidt dit cylinder ikke er samlet helt rigtig ,
    For det lige gyldig hvor dårlig membranen er så burde den stadig være våd sammen med studsen når du forsøger at starte den , og det er det ikke siger du ….

Derfor er jeg lidt bange for noget er forkert omkring din Cylinder ……
    Har du prøvet at fjerne dit powerfilter / luftfilter og så mens du forsøger at starten den op så holder du hele håndfladen foran hullet hvor luftfilteret sætter sådan så motor ikke kan suge det mindste luft ….

Hvis du gør det suger det rigtig meget benzin op og smider det i motoren , prøv at gøre det. Engang , og her skal du huske at du også kan mærke om cylinderen er korekt samlet eller du ved den er tæt ved alle pakningerne . Fordi hivs det samlet rigtig så vil din håndflade føles lidt som om du har 3 almindelige Støvsugeslanger koplet over til en slange som så suger i håndfladen , Altså din motor skal suge pæn meget i din håndflade , men hvis du næsten ikke mærker den suger i håndfladen når du holder den hen foran karburators luftfilterindgang . Jammen så det noget i vejen med dit cylinder fordi stemplet ikke laver helt nok kompression eller indsugnings effekten

• Adin A
    Adin A Online Tilmeldt:
    apr 2024

#8   11. aug 2024 Har allerede gjordt det, det står også i mit første opslag smiley Der kommer ca 3-4ml benzin ud efter 4-5 huk… Men suger rimlig godt. Jeg kan godt lige sende en video hvor jeg har en plastik pose over for karburatoren.

Sårn har jeg smækket mit cylinder på :
    Ny nåleje smurt i 2 takt olie.
    Stempel pillen peger imod udstødningsporten.
    Stempelring sat på med værktøj. Stempelring mellemrummen sidder imellem dytten, der sidder i stempelring kanalen.
    Højre låsering sat på.
    Pindbolten sat igennem stempel og nålejen.
    Venstre låsering sat på.
    Stempel og cylinder smurt i 2 takts olie.
    Pakning sat løst på cylinderbund.
    Kompres stempelringen og sæt stemplen i cylinderen.
    Topstykke på, pakningen har fået en lille smulle 2 takt olie.
    Pinbolte sat i. De skal ind nu fordi pinboltene allerede har en møtrik. Altså det er bare en lang bolt.
    Alt strammet ned.
    Målt squish. Skulle have en lille smulle mindre pakning.
    Alt er bliver gjordt lige efter bogen smiley
    Hellere ikke min første gang. Den her “checkliste” har virket med sårn nogle lorte Naraku cylindere.

• Adin A
    Adin A Online Tilmeldt:
    apr 2024

#10   11. aug 2024 Jeg er 99% sikker på det ikke er cylinder.

profilbillede
  • Adin A
    Adin A Online Tilmeldt:
    apr 2024

#11   11. aug 2024 Jeg er 99% sikker på det ikke er cylinder.

• #12   11. aug 2024 og du har husket og vende stempel med pilen ned mod udstødning ?

• #13   11. aug 2024 Marco M #12

Dette var også en ide jeg havde oppe at vende i hovedet . Men den teori blev glemt af mig igen af den grund hvis den suger så fint så burde den kunne starte , fordi selvom det ved en fejl er sket at stemplet er vendt forkert eller med pilen op , så burde den alligevel kunne starte , jeg siger ikke den ville gå optimal med stemplet vendt forkert men starte ville det ikke være problem i , eller som det mindst give et host ved et forsøg på at starte motoren op …

Problemet ligger mellem cylinder og luftfilter/powerfilter

• #14   12. aug 2024 Adin A
    Læs lige hele beskeden og undskylder hvis den er underlig fortalt , he he , men det sådan jeg opdager fejl på de scooter som kunder af og til kommer for at få lavet så de kan starte og køre sikkert igen. smiley

Du har sagt disse ting her bare så vi sikker i hvad det blevet talt om smiley

1) vacumpum virker optimal - giver benzin ved sug og ingen benzin ved stop af sug.
    2 ) Alle slanger virker for ellers ville vacum system fejle på alle kanter og led.
    3 ) Benzin er i bundkaret men studsen og membran er helt tøre.
    4 ) Cylinder har masser af kompression og ellers fremstår den til at virke optimal.
    5 ) Menbranen er skiftet , og pladerne lukker tæt rundt langs kanten som de skal.
    ——————
    Jeg bruger lige min ide her
    Hvis vi nu deler motoren op i forskellige emner på denne måde her

1~ Cylinder og Udstødning er system for sig selv.
    2~ Vario - Kilerem - kobling - remskive - koblingskål - Trykfjeder - Rrimfjeder.
    3 ~ Membram & studsen er system for sig selv.
    4 ~ Karburator og powerfilter/luftfilter er et. System for sig selv.
    5 ~ Benzintank & Vacumpumpe - Slanger.
    6 ~ Gearkassen - baghjulet.

Så er det kun et sted ud af det du har fortalt hvor det er et problem , og det er der hvor Tørheden på studsen og menbran kommer i tale, altså din motors emne nr 3 , he he
    Og for at det skal virke optimal så kræver det at karburatoren virker optimal, altså motor emne nr 4 ? og bliver vi ved de to emner og sætter dem sammen til en enkelt
    motor emne for sig selv.
    Begynder vi så at tænke hvor fejlen burde og skulle opstå for at kunne gøre sådan så studsen og menbran er tøre? Så skal motor emnerne snævres endnu mere ned , også er vi et sted tilbage, og det karburatoren nede i bundkaret ,
    Selvom der benzin så bliver det ikke brugt der fra … også tænker jeg lidt om det evt kunne være i opstået en fejl omkring svømmeren da du har sat anden dyse i din karbruator eller generelt bare har taget af eller noget , eller om din svømmerventil evt lukker benzin nok i bundkaret , fordi den lukker for tidligt for benzin ude fra.
    Og kan se det er en 17.5mm hvilket ikke er noget problem i det , men kan det passe det så er en Polini Cp 17.5mm karbruator som du har monteret, Hvis det er en CP model ,hvis du tager bundkaret af og tjekker om den der Sorte plastikhætte som holdes fast rundt Hoved dysen er der i nu ? Så inden du evt hvis du nu skal til at begynde og pille ved svømmer og dens ventil osv så prøv lige at fjern den sorte plastik del og sæt bundkaret på igen uden den sorte plastik del er monteret. Også forsøger du lige igen at starte den op ….

• Adin A
    Adin A Online Tilmeldt:
    apr 2024

#15   13. aug 2024 #15

Kæft en lang besked. Det er det der giver mig hovedpine… Så mange ting virker, og der er bare ingen bevis af liv. Tror nok jeg hved hvad det er endeligt. Så toppen af dysemodtager, altså hvor den sorte platikhætte ligger, også der hvor man kan bruge en 8mm er knækket. Altså, som i den ikke er der. Du kan stadig få dysen skuret ind, men er bange for det ville give en negativ effekt? (Det betyder jo også natureligvis at kan ikke slet ikke tage platikenhætten af eller på.) Har også et knist problem… Hvis du tager en slagnøgle, med ekstra olie i både krumtap og cylinder, når du sætter slagnøglen på langsom og køre krumtappen MEGET langsomt rundt, kommer der en helveds masse knist, og det kommer meget ofte som det skal være. Hvis du prøver at dreje svinghjuls lidt hurtigere rundt mister du alt dit gnist? Når man kickstarter gnister den meget svagt og kun på hver 2-3 huk. Når man tager karburatoren af, og sprøjter lidt startsspray ned i studsen, og køre svinghjulet rundt suger membranen meget fint og der kommer benzin ned i cylinderen. Problmet er bare når man tager tændrøret af er den våd med “sort olie”. Forbrænding skal sjovt nok ikke være våd. Så karburatoren er knækket og den gnister ikke optimalt. Tror jeg giver op. Køber en helt ny 19mm, ikke brugt denne gamg og et helt ny tændings system. Både klokke og stator.

• Adin A
    Adin A Online Tilmeldt:
    apr 2024

#16   13. aug 2024 #12 så dum er jeg alligevel ikke smiley

• Adin A
    Adin A Online Tilmeldt:
    apr 2024

#18   13. aug 2024 #14
    Her er et billed af min karburator.

profilbillede
  • Adin A
    Adin A Online Tilmeldt:
    apr 2024

#19   13. aug 2024 Den skal se sådan ud. Tingen jeg "mangler" er market i rødt. Den sorte plastikhætte sidder på den. Jeg er stadig ikke sikker på om det er grunden. Det er der jo så man kan spænde dyse/nåle modtageren ordenligt i... Min teori er at dyse/nåle modtageren ikke er spændt ordenligt i, så benzinen prøver at komme igennem dyse, men fordi modtageren ikke er spændt ordenlig i, flyder benzinen bare tilbage i bundkaren i sted for op som den skal gøre.

profilbillede
  • Adin A
    Adin A Online Tilmeldt:
    apr 2024

#20   13. aug 2024 Jeg tror også mit mærkelige gnist problmer kommer fordi jeg har en alt for "stærk" spole. Jeg fik min tændingspole fra en af mine venner, og det kunne sagents være at spole er beregnet til en 125cc, så min stator giver ikke nok størm til den. Jeg prøver med en ny tændingsspole. Hvis det ikke virker skifter jeg hele tændingsystemet ud smiley

Kommentér på:
ny cylinder, nu starter den ik

Annonce