{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
357 visninger | Oprettet:

21, 24 eller 24mm karburator? {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder fast imellem en 21, 24 og 28mm karburator...
Den køre med en 17,5 lige nu og den HADER DET.

Jeg tænker 28 er for stort, og jeg kan alligevel ikke bruge karburator optimalt da jeg ikke har ital. (Rammer ikke over 13k omdrejninger smiley )
21 lyder bare for lille.
Har hørt 24 er svært at indstillere og den er dyere.
Hva fanden gøre jeg?

Min opsætning lyder på:

Mhr replika 70cc,
Yasuni c 10,
Doppler krumtap,
Stage6 R/T studs med spacer, (AFSENDT)
Polini 0.30mm membran plader,
Malossi 13/35 gearing,
Malossi multivario, (4,7g ruller),
Polini 3g, (blå trim spænt til 4,5, hård stage trykfjeder,)
HI:PE evo koblingsklokke,
malossi X-Special belt,
Afstandskiver imellem rem og kobling, kobling og koblingsklokken og variator og blæserhjul.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  21, 24 eller 24mm karburator?
  • #1   27. aug 17,5mm er helt perfekt.
    Du har en cylinder på, som kun yder 9 HK.

    Det er en REPLICA...!!!!



    In order to guarantee these special characteristics, Malossi MHR Replica cylinder kit have pistons with two chrome-plated rectangular segmants and a compression ratio of 13.8:1, plus torque value of 7.35 N.m. (o.75 Kgm) at 8.000 rpm and power of 6.6 Kw (9 C.V.) at 8.500 rpm.

    https://www.malossistore.com/en/gb/aluminium-cylinder-kit-47-pin-10-mhr-replica-yamaha-jog-r-50-2t-31_8437-yajor50-M-P


  • #2   27. aug 17,5 er også nok til de fleste racing cylindere... Men, du skuber slet ikke cylinderen.
    Jeg kan sku godt købe en 17,5, men jeg vil have cylinderen yder alt den kan.

    Hjemmesiden siger bare 404? hahah smiley


  • #3   27. aug Den replika jeg har købt er med en stempel ring. Det er ikke den samme du har linket smiley

    "with two chrome-plated rectangular segmants" passer bare ikke haha


  • #4   27. aug "haha" ???

    Stemplet har intet at sige, i forhold til ydelsen.
    Det har kun noget at sige, i forhold til hvor længe det holder.
    Din cylinder er IKKE en Racing cylinder.
    Det er en Replica.

    Du bør tegne et portmap og finde ud af om du har et Replica eller et ikke-replica cylinderkit.
    Når du kender portmappet, så ved du hvad du har at gøre med.


  • #5   27. aug Det er 100% en replika cylinder. Den har 9 porte. Ligesom standart, bare med 2 ekstra udstødning porte/boostere smiley

    Du må lige undskylde. Jeg mente hellere ikke stemplet har noget med ydelsen at gøre. Det cylinder kit du havde linket har 2 stempel ringe og min har 1. Jeg tænker bare... Nu når der står 2 på hjemmesiden og jeg har 1 er det ikke samme cylinder vi snakker om.


  • #6   28. aug Her er en karburator guide jeg har fundet.

    profilbillede
  • #7   29. aug 17.5mm kom fra den , den høre slet ikke hjemme på en Malossi MHR replica cylinderen.
    17.5mm høre hjemme på 50cc Sport cylinder eller 50cc stadarte cylinder med alle begrænsninger fjernet.. ( Dette er min mening ) og hvis man vælger et cylinder så vil man vel også have det til at yde alt det , som det nu kan , og Malossi replica med 17.5mm er ikke optimal i min verden ,
    Malossi MHR replica 70cc , skal have en 24mm Karbruator …. Jeg tør ikke sige om 26mm vil give endnu mere bundtræk , men jeg kan garanter for hvis du indstiller det hele rigtig
    Så er det STOR ydelses forskel mellem 17.5mm og 24mm karburator , og hvorfor ikke få fulde den effekt af cylinderen , når nu den er bygget til det , man køber vel heller ikke 70cc sports cylinder og så kun vil have det til at yde som et 50cc standard cylinder ….

    Og angående stemplet og ydelse , hvis forholder sig sådan at stemplet intet har med ydelsen at gøre, hvorfor laver fabrikken så ikke bare
    Et stempel til alle de 70cc de har har i sports klassen og et stempel til alle 70cc Racing kits osv …


  • #8   29. aug LIGEEE PRÆSIC DET JEG PRØVER AT SIGE.. Hvf bruge så mange penge på et cylinder kit, hvis den kun yder 6 heste haha. Køber en 21, r/t studs og evo Racing membran (med 4 plader). Der bliver nok senere om til en 24, har dog fundet en 21 til 375 kroner brugt.

  • #9   31. aug #7
    24mm til 9HK...?
    Hvor dælen for du den logik fra?
    Når man vælger en 24mm og den ikke får et stort sug, så får den en dårlig forstøvning af benzinen.
    Lufthastigheden er simpelthen alt for lav.
    Man vælger heller ikke en MHR Replica for at få flest mulige HK ud af den.
    Man vælger den fordi det er en stidstærk, stabil cylinder, som yder fornuftigt ved lave omdrejninger og dermed ikke støjer fra motoromdrejninger og den har en fornuftig brændstoføkonomi.

    Overfladearealet på en standard minarelli karburator, som er 10mm bred og 12mm høj, den er på 98,5mm². Det er nok til at man kan trække cirka 4 HK ud af en simpel 50 ccm, som er original.
    Areal = ( radius² × pi ) + mellemstykke
    Areal = ( 5² × 3,1415 ) + ( 2 × 10 ) = 98mm².

    Overfladearealet på en 17,5mm dellorto, den er på 240mm².
    17,5/2 = 8,75
    8,75² × 3,1415 = 240mm².
    Det er riiiiigeligt til 9 HK.
    Der er i teorien mulighed for 144 % ekstra luft, sammenmignet med oem minarelli karburator.

    Springer man så op til 24mm, så er vi på 452mm².

    Så meget vil en MHR Replica aldrig nogensinde kunne suge.
    Never fucking ever.

    Man ender bare med en motor der er svært give gas, da den vil yde fuld ydelse ved halv gas 452mm²/2 = 226mm ( cirka der samme som en 17,5mm )

    Og så kommer problemer med at skulle skifte til en større studs, skifte membran og være tvunget til at køre med uoriginalt luftfilter.




    #0
    Gør som du vil, men hvis du mangler HK, så er det hverken udstødning eller karburator som er dit problem.
    Og du finder ikke nogen ydelse i at en tidligere ejer har sat et andrt stempel i.
    Du modsiger dig selv ret kraftigt her:

    Det er 100% en replika cylinder.

    Nu når der står 2 på hjemmesiden og jeg har 1 er det ikke samme cylinder vi snakker om.



    Dette her er helt sort. Det giver ingen mening.
    Hvf bruge så mange penge på et cylinder kit, hvis den kun yder 6 heste haha.
    Det har du heller ikke. Du har den jo allerede! Og den yder ikke 6 HK. Den yder 9 HK.
    Den så voldsomt mange penge, fordi det er kvalitet som sagtens holder til 20.000 km.

    Men igen, gør som du vil.
    Det er ret tydeligt hvor det bærer hen, når du hele tiden skriver "haha".


  • #10   31. aug #9 ScooterTechguy

    forsøger skam bare at fortælle det kan sagtens mærkes en positiv forskel i optrækket på er Malossi Replica Cylinder ved at gå fra en 17.5mm til 21-24mm karburator

    “ svær at give gas “ Det behøver det slet ikke , jeg forstår hvad du mener , Heldigvis kan man da gøre noget ved det problem med gassen ,så kan Det problem kan også ske på en 17.5mm.

    Ikke fordi jeg vil blande mig …
    Men det der hvor person skriver “HaHa”
    Det tror jeg ikke du skal tage som en fornemmelse , Jeg tror slet ikke de ment til dig men mere et udtryk fordi han griner lidt af hele Situationen , de slet ikke ment til dig …






  • #11   1. sep #9 hvor fanden lærer du sårn noget fra. Holddd da kæft det ku jeg aldrig magte hahaha. Hvordan modsagter jeg migselv???? Hele dit argument er baseret på en cylinder som jeg IKKE har. Den du har linket har 2 stempel ringe, min har 1. Nu når noget meget vigtigt information som stempelringene ikke er det samme, er det ikke samme cylinder vi taler om.

    Hvordan er der muligt at bruge overfladsområdet til at udregne om cylinderen kan tage det? Luften bliver kun hurtig/“vigtig” i midten af karburatoren, altså i venturi kammeret. Såååå… nej? Den suger jo ikke 442mm2 luft? Hvis du virklig gad at udregne, skal du jo bruge kammerets areal, og blandingen af olie og benzin da det fylder en god del af de “442mm2”. Så i sted for at tænke 442mm2 overfaldsområde, ville det være kammerats areal eller er jeg bare dum hahah

    Jeg glemte at sige at cylinderen og krumtaphuset er fræset hård igennem og krumtapshuset er trencht. Undskyld, forstår ikke hvad du mener. “ yde fuld ydelse ved halv gas 452mm²/2 = 226mm ( cirka der samme som en 17,5mm)” Hvis halv gas er det samme som en 17,5, hvordan fanden ville den så passe på bundgas?

    Hvor fra ved du hvor meget cylinderen suger i forhold til karburatoren området? Hvordan er det overhovedet muligt at udregne det når du ikke har 100% akkurat mål på portene, bore osv? Jeg kan læse at det du siger er baseret på hvad du tror. Altså “ Så meget vil en MHR Replica aldrig nogensinde kunne suge.” Undskyld men siger hvem?

    Prøver ikke at tage pis på dig med mine “haha”. Det fordi normalt vil jeg sætte en emoji når jeg skriver. Prøver virkligt at holde det her en god samtale og sæt mere “liv” i det. Det må du undskyld. Hvis jeg har sagt noget dumt så please sig det. Vil gerne lære ting jeg ikke hved.

    Sender nok en video når den er færdig bygget, tror nok den flyver med en 21.


  • #12   1. sep #10. Er enig med hvad du siger. Tror også det er en kæmpe forskel mellem 17,5 og 24. Især på det niveau den er fræset på.

  • #13   3. sep #11
    Har du selv bestilt den cylinder fra rn forhandler?
    Så ved du også hvad det er for en cylinder.
    Har du ikke selv købt den og er den købt brugt, så aner du intet om hvilket stempel der sidder i den.
    Det er hamrende indlysende at et stempel ikke er en cylinder.....!
    Så bare fordi at en tidligere ejer har købt et billigt stempel, så betyder det ikke at cylinderen er tryllet om.

    Det er meget sent at nævne at cylinderen er portet voldsomt.
    Det ændrer jo alt, for så er der i bund og grund slet ikke en Replica cylinder.
    Det er det jo en "hvad-end-den-er-portet-til" cylinder.
    De 442mm² er jo inde i midten af venturien. Jeg har tilmed givet dig formlen, hvor det er radius i anden ganget med pi.
    Det er jo ikke radius af luftfilteret tilspænding.

    #10 jeg kan ikke se hvad der sjovt og jeg synes at emojies er noget børn bruger. Men sådan er folk jo så forskellige.

    #12 forskellen her ligger sådan set slet ikke i om det er 17,5mm eller 24mm.
    Forskellen ligger i at cylinderen er portet.....
    En portet MHR Replica med 17,5mm yder markant mere end end MHR Replica med 24mm.



    Uanset hvad, så bør du tegne et portmap.af cylinderen.
    Den kan sagtens være portet alt for meget.
    Hvis den er porter så meget som du siger at den er, så skal du op i en 28mm karburator.
    Minimumskravet til Malossi MHR ( den rigtige MHR ), det er 25mm karburator.
    Det fremgår tydeligt at manualen til den.
    Det fremgår også af manualen til Malossi MHR præcis hvordan at motorblokken skal blueprintes, for at passe til cylinderen.



    Har du målt/indstillet squish?


  • #14   3. sep Ps.
    Jeg forlader tråden.
    Min tilstedeværelse giver ingen mening.


  • #15   3. sep #13

    Yep. Købte den fra en tysk hjemmeside. Tror nok det var scooterattack. Arghhh okayy. Det lyd bare som du snakkede om radius af luftfilter tilspænding da du sagde overfaldeområdet. Jeg er langsom, det må du undskylde.

    Jeg fræsede imellem 17-21 grader op, kan ikke huske det præcist da det var 2 måndeder siden. Jeg har også bare generelt udvidet og glattede portene ud.

    Squish er målt, og pindboltene er torquet.

    #14. Det fint tak for din indsats chef smiley


  • #16   4. sep Adin

    har du enlig købt en ny karburator til din setop eller hvordan ser det , tænkte bare på hvad du i sidste ende vælger af størelse , fordi jeg tror lidt hvis du valgte en 26mm så ville det evt begynde at være lidt voldsom, men hvis du ikke har valgt noget noget i nu , så evt tag et kik på Polini Cp Evolution 24mm … Den bruger jeg selv på den Røde og sorte Aerox jeg har i min profil , og selv om den er Rund spjældet , så tag ikke fejl for den har andre fordele som en fladspjæld model ikke har …


Kommentér på:
21, 24 eller 24mm karburator?

Annonce