414 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 44 Svar

C21 for lille? C21 for lille?

Hej SG

Jeg har min aerox, men jeg er rimlig skuffet over topfarten.

Den skyder sig op på 100 på 7-8 sekunder... Også bliver den der.

Der sidder c21 på lige nu, men der sad team 3 på før hvor den kørte 120-130 km/t

Opsætning lyder på
Malossi RHQ ø12
Malossi MHR ø12 70cc
Malossi VL14 membran
Stage 6 R/T bagudvendt studs
Stage6 R/T 28mm Karburator
Malossi E13 luftfilter
Malossi MHR OR kit
Malossi TEAM 2 tænding
Yasuni C21
Stage 6 14/42 gearing

Stage6 subframe motorophæng
Polini Lejer
Stage6 SSP vandpumpe

En topfart på 100 lyder heller ikke rimeligt til den opsætning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  C21 for lille?
  • #1   1. sep 2024 C21 er perfekt til den opsætning, Det er dine indstillings evner som fejler. Når du skifter udstødning så starter du forfra. ALT i vario siden skal laves om og alle dyser skal ændres


  • #2   1. sep 2024 Indstilling?

  • #3   1. sep 2024 Alt ser fint ud, tændrør lækker Cocio brun (175 dyse)

    Der sidder 3,8 grams ruller i. Ved ikke hvor mange omdrejninger den tager, men den skal jo tage omkring 14.100 af hvad jeg ved.

    Der sidder de helt stramme trim og tryk fjeder i fra Malossi


  • #4   1. sep 2024 Fejl. Der sidder rød MHR trim fjeder I som er 6000-8000 omdr.

    Også rød tryk fjeder fra Malossi, som er D.4.1


  • #5   1. sep 2024 Omdrejnings tæller på.
    175 lyder stort, er den 100% tæt?


  • #6   1. sep 2024 Prøv med andre ruller

  • #7   1. sep 2024 Den har ingen Tegn på falsk luft. Ved godt det lyder stort, men har ingen problemer med den.

    Jeg har købt nogle forskellige ruller og en omdrejnings tæller.

    Jeg vil prøve med 4,3 og 3,2g ruller, tænker ikke jeg skal længere op eller ned?

    Mange tak for hjælpen smiley


  • #8   2. sep 2024 Jo den har... meget stor dyse og lav effekt.

  • #9   2. sep 2024 Det er ikke normalt at gå over 150 i dyse smiley

  • #10   2. sep 2024 Jeg må lige tjekke det igennem. Kunne bare ikke helt de hvor den skulle trække falsk luft. Alle pakninger og simmeringe er nye og lavet af en semi professionel. Ikke mig selv.

  • #11   2. sep 2024 Sprøjt bremserens på alle samlinger og se om den reagerer på det

  • #12   2. sep 2024 Havde jeg også tænkt mig smiley

    Tak for det, vender tilbage hvis jeg finder ud af noget


  • #13   2. sep 2024 3.8g ruller. Er fin, men enig med de andre at dyse er mega stor. Jeg har 140 i, samme opsætning.
    Går 120kmt på en as med 80 kg mand på.
    Også enig i at c21 er perfekt til Mhr


  • #14   2. sep 2024 Den suger ikke falsk luft. Har sprøjtet på simmeringene, mellem blokken, ved studsen og rundt om cylinder. Sker absolut ingen ting

  • #15   2. sep 2024 Tændrør ser sådan ud, for mig ligner den endda jeg kunne tage den nogle numre op smiley

    profilbillede
  • #16   2. sep 2024 Lyder mærkeligt, svært at sige, men din dyse er i hvert fald meget stor.
    Tjek min sonic, jeg køre med 24mm og #115 og er nok lige til den fede side.
    Den køre 110 gps med en lidt mildere opsætning, og tror som sagt der er mere at hente.


  • #17   2. sep 2024 Den kørte måske en lille smule hurtigere op på 105 med 3x4,3 og 3x3,8. Men den forbliver bare der, og den kommer rimelig hurtigt op på den fart.

    Den har ikke været indstillet anderledes siden den skiftede fra team 3 til C21. Ville meget gerne hente de måske 20-25 km/t som gemmer sig i min opsætning smiley


  • #18   2. sep 2024 Har lige skildt membran studs og det af og sæt nye pakninger i. Der sker intet når jeg sprøjter rundt om cylinder... Tænker ikke det er helt 100% vigtig jeg bruger bremse rens nrugte noget jeg vidste kunne brænde.

  • #19   2. sep 2024 Tjek om den udnytter hele vario og har korrekte omdrejninger 13.600 mener jeg MHR yder Max, hvis den har begge, er den for lavt gearet.

  • #20   2. sep 2024 Fik tjekket variator, den køre den maks ud, der ikke mere tuss at se.

    Omdrejninger ser jeg ad i morgen. Men den ommer i vært fald over de 10-11000 omdr

    Gamle ejer sagde at han puttede en ny Stage6 14/41 der den gamle knækkede... Men er sku enlig rimlig sikker på han ikke har, og bare sæt std i.

    Men skal alligevel ind og skifte lejer der inde så må jeg se


  • #21   2. sep 2024 Det gir ikke mening at bruge så meget på tundele og montering, for så bare at prøve 2-3 forskellige rullevægte der kører bedre og bedre for hver skift, og så bare stoppe der og ikke gide mere.

    Rullerne skal testes fra de er for lave til de er for tunge. Og så skal der testes back to back med de bedst ydende vægte.

    Du bør 100% også få 6 ens rullevægte i når du er oppe i 13000 snoninger i minuttet. Der betyder det en del at de er forskellige. Især i længden.

    Hvis du ikke orker det selv så evt betal dig fra at få en som gt tuning med et rullefelt til at køre den ind ordentligt. Der ka altså snildt være en halv håndfuld hestekræfter at hente og mere topfart ved at få de sidste 10% af arbejdet gjort ordentligt.


  • #22   2. sep 2024 Jeg vil skam gerne prøve hvad der skal til for at den ville køre ordentligt.

    Det lyder bare mærkeligt for mig at en udstødning kan tage 30 km/t fra topfarten... Af hvad gamle ejer i vært fald sagde.

    Jeg har købt lidt forskelligt, det er ikke pengene den er galt med. Men jeg tager sku heller ikk til Jylland, og for jeg 100% heller ikke lov til for at få den kørt ind af en professionel.

    Jeg tror der sidder std gearing i, jeg må ind og se til den, når jeg alligevel skal skifte lejer.


  • #23   2. sep 2024 C21 er ikk den største udstødning heller.
    Nu ved jeg ikke om den havde polini team3 eller malossi mhr team3 udstødning på før.
    Men det ka godt tage 30 kmt at ændre til mindre udstødning og samtidig ikke indstille den helt forfra til den nye udstødning.

    Men jo altså 100 kmt på toppen lyder langsomt. Den burde køre 105-110 med c21 på.
    På gps


  • #24   2. sep 2024 Det Malossi team 3 den er gået fra...

    Gamle ejer sagde den kørte omkring 125-130 km/t.

    Har højst fået den op på 107 med 3,8g ruller i, og det er altså med 1-2 minutters bundgas på en lang lige vej


  • #25   2. sep 2024 Hov hov hov, har du kørt 130 med team 3 eller har du bare fået fortalt at den skal kunne køre det?
    For nu findes der mange folk der tror deres knallert køre helt vildt stærkt, men det gør den bare ikke i virkeligheden.
    Der er også flere af de GPS fart aps der viser alt for meget, selv om de ikke skulle gøre det.
    130 lyder af meget.
    Min går 120 på vejen. Og den er ret godt indstillet synes jeg selv.


  • #26   2. sep 2024 Han sagde det, og viste mig et billede af målingen.

    Han vil ikke sende mig den gamle Team 3 udstødning, han havde ellers lovet det men ¯?\?_?(???)?_?/?¯

    Gider virkelig ikke brug flere tusind penge på den, der jeg alligevel kun kan bruge den indtil næste år.


  • #27   2. sep 2024 Jeg vil sætte spørgsmålstegn ved de 130.
    Som sagt er der flere af de aps der viser alt for meget.


  • #28   2. sep 2024 130 ned af bakke i medvind måske smiley måske 127 rundet lidt op.
    Måske en fejlvisning


  • #29   3. sep 2024 Er sku heller ikke helt sikker, men vil stadig gerne prøve at hente mere end bare 100 km/t

  • #30   3. sep 2024 Nu jeg tænker over det. Så kan man nogen gange skulle bruge en masse benzin, hvis tænding står forkert.
    Hva program bruger du?
    Og hvordan er tænding sat?
    Hvordan kører den ellers, tomgang og delgas og bundgas.
    Det er stadig meget mærkeligt at du skal køre med 170 dyse.


  • #31   3. sep 2024 Jeg syntes også dysen er mega stor. Havde også i tankerne at tændingen skul kunne stilles anderledes.

    Jeg tjekker lige når jeg kommer hjem hvad cdi'en er sat til.

    Men den trækker rimelig godt fra tomgang til bundgas, trækker baghjul fra 0-60 km/t.

    Den bruger næsten ingen benzin. Kan køre en tur på 20-30km også har den måske brugt en liter.


  • #32   3. sep 2024 Godt, så!

    Cdi står på
    MAPS - 3
    OFFSET - 0
    LIMITER - F

    har lige sat omdrejningers tæller på og tager lige en tur for at se ad.


  • #33   3. sep 2024 Spændt på at høre omdrejningerne, vi skal ligge omkring 13.500 +/-

  • #34   3. sep 2024 Vi er sku tæt på.

    4,3g ruller = 11,250t omdr

    3,6g ruller - 13,250

    Kan virkelig godt mærke den trækker bedre med 3,6 grams rykker hjul fra 0-80 km/t nu...

    Tror jeg tester topfarten i morgen, der mine naboer er godt sure på mig nu smiley


  • #35   3. sep 2024 Utrolig hvor meget nemmere det er at indstille når man ved hvad maskinen gør smiley

    Og en anden ting. ALDRIG tag for gode vare hvad sælger siger. Specielt hvis det er en knægt som ikke har råd til at fortælle sandheden.


  • #36   3. sep 2024 Det har du ret i. Har det der stage 6 mk2 multimeter og han har sat magneterne til Speedometer inde i Umbraco skruerne til bremseskive... Og han har enda vendt dem forkert smiley

    Men jeg må lige se af med farten... Men den har stadig brug for en 175 dyse så.


  • #37   3. sep 2024 Det virker stadig voldsomt stort

  • #38   3. sep 2024 Har ikk en fis forstand på det tænding... Hvis det kunne være det som #30 siger

    Har prøvet med lidt og vært og den suger ikke falsk luft nogle steder fra


  • #39   3. sep 2024 Det skal jeg ikke kunne sige, min blå har den gamle eprom.

  • #40   3. sep 2024 Må se om han siger noget med indsti af tændingen... Ellers må jeg researche lidt

  • #41   3. sep 2024 Nu er jeg ikke expert på mallosi tænding. Men du skal have fundet ud af om det står rigtigt, eks 1.55 før top. Ved ikke om det er det den skal stå på, der må du have får i en manual, eller en der har mere forstand på mallosi.
    Men program 3 burde være fint, men hjælper ikke hvis grund justereing er off.


  • #42   3. sep 2024 Den skal stå 1.55 før top

  • #43   3. sep 2024 Troede det var 2,3 før top. Men det tror jeg også var de gamle modeller...

    Jeg må lige få fat i et micrometer og se ad??


  • #44   3. sep 2024 Min kammerat havde en manuel til team 2 og der står 1.55 på 47.6 h20 kit.

Kommentér på:
C21 for lille?

Annonce