Rem slidt ? {{forumTopicSubject}}
Hej sg efter jeg har fået ny cylle og udstødning på føles det som om at min rem glider da den ikke altid vil tage hved og slet in trækker efter 50 og er i tvivl er min rem bare slidt eller skal det strammer tryk fjeder i min rem er std og måler 15,9 mm i breden hvilket jeg ikke ville mene er langt fra de 16,6 som skulle være std
Min opsætning er
Cylinder airsal t6 Racing 70cc (nyt)
Krumtap doppler endurence (18000rpm) (nyt)
NTN krumtapslejer (nyt)
Hjemmelavet Udstødning
Kaburator r-setup 21mm (dyse 98)
Variator malossi multivar (4.0g ruller)
Kobling Racing kobling (trim fjeder 6000-8000rpm trykfjeder gul 27 kg)
Gearing 12-45
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 99 Scootere: 2 Emner: 44 Svar: 488
Du er gået i racer cylinder, nu er du nødt til at sætte den op til race.
Større karburator min 24 mm.
Lettere ruller 3.8 g.
Strammere tryk.
tænding med avancering.
Og evt c21 udstødning.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.404
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 60 Scootere: 11 Emner: 3 Svar: 1.246
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 140 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 75 Svar: 1.354
Og den gjor ikke dette på nogen måder med den gamle cylinder , altså det først startet nu efter du har fået nyt cylinder monteret
sep 2024
Følger: 14 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 9
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 140 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 75 Svar: 1.354
Angående de her RPM …. Som stiger en smule . Føles de lidt som om de også Bremser motoren en smule , altså føles lidt som om den gerne vil mere op i topfart men den kan ikke fordi nogen føles underlig som om noget tilbage holder motoren for at komme helt op i topfarten .
Hvor i mod med gamle cylinder der havde du højere top fart , var det gamle cylinder lovlig
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.108
Det burde være rigeligt.
sep 2024
Følger: 14 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 9
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.404
Så kan jeg slå værkstedmanualen op og sige hvad minimum tolerance er for bredden på remmen før den skal skiftes....
Noget andet er slid på vario også indvirker på om remmen er for smal og glider.. men en ting ad gangen.
Er det en neos.
Og gerne årgang med
sep 2024
Følger: 14 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 9
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.108
Se min video, hvis du ikke ved hvad det er.
Derefter så skal du tage den tykke ledning mellem minus på batteriet og den ene skrue på startermotoren og smide denne ledning ud.
Lav så en ny ledning, med nye kabelsko.
Den originale ledning er delt i to, med et stik som sidder under scooteren.
Det er så dumt lavet, som noget kan være, så det skal skiftes.
Jeg mistænker netop din stelforbindelse for at være dårlig, når du mister effekt efter 50 kmt.
sep 2024
Følger: 14 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 9
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.404
Står på side 70 i den her
https://scootergrisen.org/scooterhjemmeside/download/yamaha_neos_2t_servicemanual_2.pdf
sep 2024
Følger: 14 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 9
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.404
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.108
Med den squish, så har du ikke en skid gasrespons, elendig kompression, ingen ydelse og den skal højere op i omdrejninger, end den er designet til.
Jeg vil på det kraftigste anbefale dig at splitte motoren helt ad ved krumtappen og sende motoren til planslibning.
Så får du fræst 0,8mm af motoren, så cylinderen kommer tættere på center af krumtappen.
Det vil løse dit problem for altid.
Det vil så også give lidt ekstra kompression, hvis du montere lovlige dele.
Men det kan jo løses med en ekstra bundpakning.
Alternativet, er at du fjerner pakningen bruger flydende pakning.
Eller at du køber en tyndere pakning.
Med flydende pakning der er du nede på 0,85mm som burde være rigtig til den cylinder.
Rem slidt ?