{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
286 visninger | Oprettet:

Rem slidt ? {{forumTopicSubject}}

Hej sg efter jeg har fået ny cylle og udstødning på føles det som om at min rem glider da den ikke altid vil tage hved og slet in trækker efter 50 og er i tvivl er min rem bare slidt eller skal det strammer tryk fjeder i min rem er std og måler 15,9 mm i breden hvilket jeg ikke ville mene er langt fra de 16,6 som skulle være std

Min opsætning er

Cylinder airsal t6 Racing 70cc (nyt)

Krumtap doppler endurence (18000rpm) (nyt)

NTN krumtapslejer (nyt)

Hjemmelavet Udstødning

Kaburator r-setup 21mm (dyse 98)

Variator malossi multivar (4.0g ruller)

Kobling Racing kobling (trim fjeder 6000-8000rpm trykfjeder gul 27 kg)

Gearing 12-45


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rem slidt ?
  • #1   4. sep Hjemmelavet udstødning! Udstødning har alt og sige på en 2 takt.
    Du er gået i racer cylinder, nu er du nødt til at sætte den op til race.
    Større karburator min 24 mm.
    Lettere ruller 3.8 g.
    Strammere tryk.
    tænding med avancering.
    Og evt c21 udstødning.


  • #2   4. sep Er det en yamaha neos?

  • #3   4. sep skal altid 32kg eller rød fjedre til racing cylinder

  • #4   4. sep Det der med at den ikke trækker efter 50kmt … begynder din fart på en måde fra 50kmt at flade ud samtidig med dine RPM begynder at stige en lille smule…

    Og den gjor ikke dette på nogen måder med den gamle cylinder , altså det først startet nu efter du har fået nyt cylinder monteret


  • #5   4. sep Ja den tager en masse omdrejninger og stiger ik riktig i fart men hved laver hastighed trækker den helt fint så jeg har lidt svært hved at se hvad der er galt fordi den larmer ik fra remmen men jeg ville prøve med 32 kg fjeder og se om det virker

  • #6   4. sep Han den engang haft Højere top fart ,
    Angående de her RPM …. Som stiger en smule . Føles de lidt som om de også Bremser motoren en smule , altså føles lidt som om den gerne vil mere op i topfart men den kan ikke fordi nogen føles underlig som om noget tilbage holder motoren for at komme helt op i topfarten .
    Hvor i mod med gamle cylinder der havde du højere top fart , var det gamle cylinder lovlig


  • #7   4. sep Malossi Rød 32 kg trykfjeder.
    Det burde være rigeligt.


  • #8   4. sep Hvor bred må remmen mindst være før den skal skiftes

  • #9   4. sep Er det en yamaha neos?

    Så kan jeg slå værkstedmanualen op og sige hvad minimum tolerance er for bredden på remmen før den skal skiftes....

    Noget andet er slid på vario også indvirker på om remmen er for smal og glider.. men en ting ad gangen.
    Er det en neos.
    Og gerne årgang med


  • #10   5. sep Ja det er en neos fra 2004

  • #11   5. sep Hvis den slet ikke trækker ved 50 kmt, og du har fået ny alu cylinder, så skal du starte ud med at måle din squish.
    Se min video, hvis du ikke ved hvad det er.

    Derefter så skal du tage den tykke ledning mellem minus på batteriet og den ene skrue på startermotoren og smide denne ledning ud.
    Lav så en ny ledning, med nye kabelsko.
    Den originale ledning er delt i to, med et stik som sidder under scooteren.
    Det er så dumt lavet, som noget kan være, så det skal skiftes.
    Jeg mistænker netop din stelforbindelse for at være dårlig, når du mister effekt efter 50 kmt.


  • #12   5. sep Nu har jeg målt squish og den er helt gal den måler 1,35 så jeg hev cylinderen af for at få en tyndere pakning i man den pakning der er i nu er kun 0,50 så jeg hved ik riktigt hvad jeg kan gøre jeg kunne prøve med flydende pakning er bare bange for at det stadig ik er nok

  • #13   5. sep 15,7mm er minimum bredde
    Står på side 70 i den her
    https://scootergrisen.org/scooterhjemmeside/download/yamaha_neos_2t_servicemanual_2.pdf


    profilbillede
  • #14   5. sep Tak ska du ha så er det nok også noget af problem nu når der kun er 0,2 mm tilbage smiley

  • #15   5. sep Vario, blæserhjul og remskiver bagi kan let være slidt 0,2 mm, eller mere, og så begynder den måske at glide.


  • #16   8. sep Skid hul i kilerem lige nu, hvis din squish er 1,35mm.
    Med den squish, så har du ikke en skid gasrespons, elendig kompression, ingen ydelse og den skal højere op i omdrejninger, end den er designet til.

    Jeg vil på det kraftigste anbefale dig at splitte motoren helt ad ved krumtappen og sende motoren til planslibning.
    Så får du fræst 0,8mm af motoren, så cylinderen kommer tættere på center af krumtappen.
    Det vil løse dit problem for altid.
    Det vil så også give lidt ekstra kompression, hvis du montere lovlige dele.
    Men det kan jo løses med en ekstra bundpakning.
    Alternativet, er at du fjerner pakningen bruger flydende pakning.
    Eller at du køber en tyndere pakning.
    Med flydende pakning der er du nede på 0,85mm som burde være rigtig til den cylinder.


Kommentér på:
Rem slidt ?

Annonce