{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der nye regler for 70cc som MC?
  • #1   13. sep Sådan er man tilsyneladende begyndt at tolke loven.
    God undskyldning for at beslaglægge privat ejendom, et værktøj jeg synes ses mere og mere anvendt i Danmark.


  • #2   13. sep Ja det er en gammel regle der bliver twiste pt se gerne GT-tuning video på YouTube om det der handler om en puck maxi der har 64,5ccm cyl på og den kalder de for en MC. Efter hvad jeg kender til registrerings regel så er man først op i en MC når man er på 100ccm for så skal der en den ha en anden nr plade på og så hvider. Det er bare de hurtiger kan få folk af vejen og støre bøder

  • #3   13. sep Der er to lovgivninger i spil her.

    Den ene er at de følger stelnummeret og kalder det konstruktiv ændring.

    Den anden er at de kalder det manglende: syn, toldsyn afgiftberegning, kørekort, kørsel på cykelsti med MC, manglende forsikring som MC osv osv osv.

    Problemet med at gøre brug af nummer 2, det er at de totalt tilsidesætter den lov der gælder for nummer 1.


  • Emil L
    Emil L Tilmeldt:
    sep 2024

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 1
    #4   13. sep Så i teorien kan man snakke sig ud af det med at det skulle gå ind som en mc?

  • #5   13. sep Der findes ingen mindste kubik for mc.
    Så hvis de virkelig vil gå til den, kan de bare sige at alt der kan køre over 45km/t betragtes som motorcykel.


  • #6   13. sep Jeg tror ikke man kan snakke sig ud af noget, men bliver spændende at følge sagerne i retten

  • #7   13. sep Dem jeg har hørt om der blev taget i retten for det, blev frikendt.

    Den bliver jo heller ikke en mc bare fordi den ka køre mere end 30 / 45

    7. Knallert:

    to- eller trehjulet køretøj med en forbrændingsmotor med et slagvolumen på ikke over 50 cm3 eller med elmotor og med en konstruktivt bestemt maksimal hastighed på højst 45 km i timen. Knallerter inddeles i stor knallert med en konstruktivt bestemt maksimal hastighed på over 30 km i timen og lille knallert med en konstruktivt bestemt maksimal hastighed på højst 30 km i timen.



  • #8   13. sep Som L siger man kan jo sagtens få en 50ccm til at gå mere end 30/45kmt det behøves man ikke at sætter fler ccm på for

  • #9   13. sep hvis de siger at 70cc er en motorcykel så ender det bare med at alle unge køre rundt på racer motorcykler uden nummerplade giver jo samme bøde

  • #10   13. sep #5
    Der løber man så ind i det problem at en 30 kmt ikke kan omregistreres til en 45 kmt.
    Det de kan gøre, er at gøre som de altid har gjort.
    Konfiskere de ulovlige dele.
    Og så henviser man til retspraksis for området.


  • #11   13. sep Om den kan omregistreres til 45 eller ej, har vel teknisk set ikke nogen betydning for hvordan den kan betragtes. Den kan jo åbenbart betragtes som mc hvis den har højere kubik end de 50. Så er vi vel heller ikke langt fra at den kan betragtes som mc, så snart den kan køre mere end lovligt.
    Det er bestemt ikke noget jeg advokere for, men noget jeg frygter kan blive en realitet.


  • #12   14. sep tror ikke på at ham som har maxien for en bøde for uden kørekort til motorcykel glæder mig til at se hvad det går op i de bliver mere og mere tosset med reglerne i danmark næste regel er vil at hvis man larme for meget ved sit hus 2 gange så tager de huset fra en smiley

  • #13   14. sep Det er desværre nok en rimelig frygt.
    Den velkendte glidebane.


  • #14   15. sep Ja, glidebanen ligger i at politiet tager sig flere beføjelser end de burde og retsvæsenet bakker dem op.

    Det lader til at dansker bniver undertrykt en del mere nu, end for 20 år siden.
    Alt lader til at glide hen imod bøsder og konfiskeringer. ( staten tager dine værdier ).

    ATK omsætter for over 600 millioner om året.

    ALLE nye love laves med henbliv på at re det nemt at bryde dem, så myndighederne kan udskrive bøder.

    Se blot 20 kmt reglerne for el løbehjul. Hvorfor???
    Så kan staten tjene penge på bøder og konfiskeringer og statens venner kan tjene penge på at være de eneste der producerer 20 kmt modeller det første år.


Kommentér på:
Er der nye regler for 70cc som MC?

Annonce