{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
165 visninger | Oprettet:

Johan M
Johan M
Tilmeldt:
16. sep
Emner: 1 Svar: 6

Er det en god opsætning?? {{forumTopicSubject}}

Opsætning:

Udstødning: Yasuni R
CDI: Std
Primær gearing: Std
Sekundære gearing: Std
Kilerem: Skal jeg bruge den std ellers har jeg overveget Malossi X-Kevlar Belt
Kobling: Polini Speed Clutch 3G
Trykfjeder: Skal jeg bare bruge den som kommer med? (Den hvide malossi fjeder)
Luftfilter: Powerfilter - Polini CP
Variatorruller: Ved ikke rigtig hvad jeg skal starte med
Variator: Malossi Multivar 2000
Karburator: Polini CP 19mm
Cylinder: Top Performances Black Trophy 70ccm - ø12mm
Trimfjeder: Skal jeg bruge std eller skal jeg smide dem i som kommer med polini 3g?
Krumtap: Std, men skal jeg skifte til en anden?
Hoveddyse: Ved ikke rigtig hvad jeg skal starte med, nogle ideer?
Blæserhjul: HI:PE Racing
Koblingklokke: Stage6 Wingcooler

Vil gerne have jeres mening og kom gerne med kritik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det en god opsætning??
  • #1   16. sep Hvilken scooter?
    Hvis det er en Yamaha, så mangler du en 14/41 sekundær gearing.
    Altid start ud med de slappeste trimfjedre og altid køb koblinger hvor at fjedrene kan justeres.


  • Johan M
    Johan M Tilmeldt:
    sep 2024

    Emner: 1 Svar: 6
    #2   16. sep Det er en Yamaha Bws.
    Modtaget, kan du give mig en sekundær gearing som du har god erfaring med?
    Angående trimfjedre, skal jeg så bare bruge dem som kommer med i polini kittet - det samme med trykfjeder, skal jeg bare bruge den hvide fra mnalossi?
    Angående Krumtap skal jeg købe en anden, eller er den stærk nok som std. Det samme med kileremen, er den også stærk nok?

    Udover det, vil du sige at det er en udemærket opsætning? Det er nemlig min første, så har ikke så megt erfaring med delene, udover hvad jeg har læst mig frem til.


  • #3   16. sep Super fin setup , men jeg ser faktisk heller du næsten dropper Malossi kileremmen og bruger de penge i stedet på en ubegrænset CDI , fordi uden den med det setup du har lavet her i emnet , så vil du ikke kunne få den fulde ydelse ud af det som det kan ,
    Og evt købe en 21mm karburator , og så sætter du de strameste trimfjeder i polini koblingen som du kan købe til den , fordi lige netop den polini kobling vil nemlig passe super fint til Sport 70cc og til Semi Racing 70cc ….

    Men alt i alt er Det er et rigtig fint setup du sat sammen syndes jeg ,…..


  • #4   17. sep Jeg ville sætte 17,5 dellorto på og køre med std filterkasse med sports skum i.
    Fremfor at sku ha al den larm fra luftfilter og problemer med det når du kører med åbent filter.

    Fint med den hvide trykfjeder i multivar kittet. Den passer fint til.

    Dyse. Køb et dysesæt str 70-100. Eller 80-110.
    Start med for stor dyse og gå ned til den passer.
    https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/14376-saadan_indstiller_du_din_karburator_


  • Johan M
    Johan M Tilmeldt:
    sep 2024

    Emner: 1 Svar: 6
    #5   17. sep Kan se i er lidt uenige om hvilken kaburator som jeg skal have. Har hørt at det er bedst ikke at gå alt for højt mm uden at have racer tun på, når man bare har sport tun, er det rigtigt?

  • #6   17. sep Der er en optimal størrelse karb til enhver opsætning.

    Jeg tænkte mere på du nok kommer til at køre rundt og larme på offentlig vej, det er min eneste grund til at foreslå en 17,5 fremfor 19 eller 21.
    Fordi så ka du bruge filter kasse og så larmer du lige 10-15 db mindre

    Vil skyde på der er en halv hk cirka, i forskel på om du kører 21 eller 17,5mm. Mere forskel er der ikke.
    Til gengæld vil luftfilterkasse være nemmere at indstille, kræve mindre vedligehold og indstilling når vejret skifter, og der vil være bedre gasrespons pga boostbottle effekten i filterkasser.


  • Johan M
    Johan M Tilmeldt:
    sep 2024

    Emner: 1 Svar: 6
    #7   17. sep Tak for dit svar smiley

    Angående trimfjedre, hvad vil du sige?


  • #8   17. sep Det kommer an på flere faktorer. Ville prøve mig frem når den kører og se hva den kører bedst med.

  • Johan M
    Johan M Tilmeldt:
    sep 2024

    Emner: 1 Svar: 6
    #9   17. sep Okay mange tak for svar. Jeg vil lige side lidt med det og ændre nogle ting i opsætningen smiley

  • Johan M
    Johan M Tilmeldt:
    sep 2024

    Emner: 1 Svar: 6
    #10   17. sep Når man skifter sekundær gearing, er det så også den primære gearing man skal ændre?

    Fx. har jeg tænkt at jeg ville tage denne skundære gearing: https://speedline.dk/yamaha-neos-2t-foer-07-2007/gearing-1/p/gearing-stage6-sekundaer-14-41-s-s6-2016601s
    eller
    https://speedline.dk/yamaha-neos-2t-foer-07-2007/gearing-1/p/gearing-polini-sekundaer-14-41-s-p-202-1321


  • #11   i går kl. 16:52 #10
    Du skal købe den fra Stage6.
    Den er direkte klar til montering.

    Det er den fra Polini ikke.
    Den skal du selv presse.

    Kan du selv presse den, så kan du spare nogle penge.


  • Johan M
    Johan M Tilmeldt:
    sep 2024

    Emner: 1 Svar: 6
    #12   2 timer siden Mange tak. Hvad med krumtappen, er den stærk nok til 70cc?

Kommentér på:
Er det en god opsætning??

Annonce