{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hiper 2 100 km/t
  • #1   27. sep Dr evo og yasuni r
    Evt athena sport og yasuni r


  • #3   27. sep Org karbu er 17,5mm og original membran er carbon i en nrg, så ville personlig spare de penge og bruge original.

    Det ka være der opstår andre uforudsete udgifter. Måske remmen er nedslidt, måske der ska vario i, måske dækkene er møre, måske støddæmperen/forgaflen begynder at vise tegn på behov for udskiftning når knallerten blir tunet.

    Men så igen jeg er også en sucker for lukket filterkasse fordi det larmer så meget mindre og holder så meget bedre.


  • #4   27. sep Du skal starte ud med at skifte gearingen til en der får gear ratio til at være cirka 10:1
    Så kan du ramme 90-100 kmt med 70 ccm sport, 17,5mm Dellorto og Silent Pro.

    Totalt lydløs snigermaskine, som kommer blæsende.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.087
    #5   27. sep #3

    Ja original karburator er 17.5, men den yder dårligere end en standard 12mm, så det er bestemt ikke et sted jeg ville spare.


  • #6   27. sep #5
    Min erfaring er en anden. Har fået målt min nrg power på felt med dr evo og gg med den originale 17,5 phva delleotto smiley men stadig den originale nærmest cylinderformede nål i og det begrænsende dyserør.

    Samtidig fik en bekendt målt en sonic med polini sport, polini original og org 12mm dellorto.

    Min lavede 8,35 og hans lavede i omegnen af 6,7.
    Ok det er så også mina sammenlignet med hiper.
    Men stadig. Ka godt være en 12mm på min havde ydet mere men resultatet med 17,5mm original karbu og lukket filter ka jeg ihvertfald anbefale uanset.

    Især når den kørte så langt på literen (24), startede så let i frostvejr (max 2 spark), larmede så lidt og krævede så lidt vedligehold.

    Vil man gøre sin originale phva piaggio 17.5 lig med en phbg eller phbn eller hvad den gængse tun 17,5 karbu hedder, så er det så vidt jeg har forstået bare et spørgsmål om at skifte til en a7 nål og et ga208 dyserør. Og en 35 tomgangsdyse. Så er man der bortset fra luftfiltertilslutningen og sådan lidt småforskelle.

    Er ikke 100% på detaljerne.
    Ved bare at den originale karburator yder mere end fint nok sammenlignet med de andre jeg har set og prøvet.
    Så vil sige det er slet ikke et must at skifte. Til yasuni r ville jeg nok skifte dyserør og nål og tomgangsdyse i den men nok først efter at ha prøvet at stille hoveddyse på den som den er og have fejlet nok gange smiley


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.087
    #7   27. sep Positivt du har en anden erfaring - det er blot sjovt at man faktisk næsten kan køre uden dyse på en Piaggio 17.5 når man kommer over 72 i størrelse, der er en grund til de springer fra 53 op til 72 bare ved afdroslet normalt.

    Det er dog bestemt ikke et sted jeg ville spare, som det mindste ville jeg udskifte de nævnte dele.

    Men at sammenligne en Sonic med en NRG er også at sammenligne æbler med bananer. smiley


  • #8   28. sep #6
    Du sammenligner Polini Sport med Dr Racing.
    Der er stor forskel.


  • #9   28. sep Ja.
    Sammenligningen var nu ment som piaggio dellorto 17,5 VS 12mm dellorto.
    Bare for at illustrere at det altså fungerer heeelt fint med den originale 17,5. Selvom den ikke er optimal.
    Det bare det jeg ville frem til smiley
    Derfor min anbefaling gik på std 17,5 og lukket filterkasse, til yasuni R og lidt sport cylle. Så kører den nrg ca 100 med godt optræk, billigt og nemt og holdbart


  • #10   28. sep #9
    Det har længe heddet sig at Piaggio 17,5mm ikke kan leverer mere end dyse 82.
    Så alt over det, giver ikke ekstra benzin.


  • #11   29. sep stage 6 racing . yasuni c16 . 24 karburator så kan du med garanti køre 100km/t på en hiper uden at skifte gearing jeg køre med standard gearing på min med den opsætning den render 110km/t lige ud og er efter gps

  • #12   29. sep #11
    Så larmer den også helt vildt, når den rammer 110 kmt med 11-12.000 rpm.


  • #13   29. sep ja den begynder allerede at larme ved 100 kan godt mærke der skal større gearing i men bruger den max 100km i året er bare til sjove ture om sommeren men har overvejet at skifte gearing

  • #14   1. okt stage 6 mk2 sport, c10, 23-24 mm kabu

Kommentér på:
Hiper 2 100 km/t

Annonce