{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

97 km/t, højere topfart? {{forumTopicSubject}}

Hej, har en opsætning der lyder på
Malossi MHR cylinder og udstødning
Polini variator 4,7 g ruller
Polini kobling stage 6 hård tryk, blå trim lidt over halvt strammet ud
Stage 6 14/41
Den kører helt ud på variator og helt ned på kobling, men i forhold til opsætningen føler jeg godt der kan være mere at hente.
Hvad kunne der eventuelt gøres?

Har også problemer med at den tager fat ved rette omdrejninger men ikke hårdt og fast nok føler jeg ikke, og lige så snart den rammer lige over 10 km/t tager den helt vildt mange omdrejninger i forhold til fart, hvad kan det skyldtes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  97 km/t, højere topfart?
  • #1   6. okt 14/41 er tiltænkt banebrug.
    Det er den første gearing som kom til Lang Mina motoren.
    Den kom cirka i 1996 eller deromkring.
    Det var Polini der lavede den og kaldte den for Polini EVO.
    Du kan vælge at sætte den sammen med en primær gearing eller skifte til en sekundær 15/39.

    Skifter du til 15/39, så får du 12 mere i gearing.
    Jeg vil ikke mene at det er det værd.

    Du bør måske hellere se på hvilke omdrejninger den max'er ud på.

    Har du en ekstra stor membran på og minimum 21mm karburator og gerne 25mm eller mere.


  • #2   6. okt Jeg glemte at skrive at jeg har Malossi VL10 membran og 28 mm karburator på den.

  • #3   6. okt Jeg ved ikke hvornår en 14/41 gearing render ud, men det lyder ikke som om at den tager flere omdrejninger på toppen end den burde så tror det er noget andet der er gal.

  • #4   6. okt har du prøvet med noget letter ruller?

  • #5   6. okt #4 Ja, men som jeg skrev i bunden så føler jeg at lige når den rammer 10 km/t eller koblingspunktet eller hvad det nu er så tager den sindsygt mange omdrejninger uden at give så meget i baghjulet. Og så begynder farten lige så stille at følge med omdrejningerne op i fart. Hvad tror du det skyldes?
    Jeg har ikke prøvet med lettere ruller på toppen endnu men det prøver jeg engang i efterårsferien.


  • #6   6. okt 5# Det lyder som om? at der er et problem med remskive/vario opsætningen! herudover måske du skal kigge på om remskiven fungere som den skal? samt din trykfjeder om den har korrekt hårdhed mv.! Ps ang. 4.7 grams ruller er det typisk en vægt jeg vil bruge på en god sport tunet 70cc motor, vil tro du nok nærmere skal bruge 2.5 til 3 grams ruller? lyder mere sandsynligt hver fald.


  • #8   7. okt Er dette rigtig forstået ..

    Når du giver bundgas , så begynder den at stige en hel del i omdrejningerne og lige så snart koblingen den når til det punkt hvor den begynder gribe fat i din koblingsskål så er det at den falder meget i omdrejningerne og begynder så derfra at stige i farten sammen med omdrejningerne på en meget stille måde …. Faktisk på en slags død måde så og sige og jo mere fart du når op i desto mere RPM begynder motor så at tage , og til sidst når du topfarten sammen med alle Omdrejningerne ,

    Er dette rigtig forstået




  • #10   7. okt Eller skal den forståes sådan her :
    Når det er din motor den for bundgas og den begynder Køre så lige så snart
    Den rammer de her 10kmt eller noget i den stil ! så begynder den at tage rigtig rigtig mange omdrejninger men farten stiger desvære en del langsommere end den skal
    Og at motoren føles til at glider rigtig en hel del i koblingen og dens skål ..


    Er dette sådan du men det skal forståes. (-:


  • #11   7. okt Fortæl lige hvad for en Scooter det er du har , det gør det nemmer for mig finde ud af ting for din opsætning

    Men Hvis det er sådan jeg har forstået det rigtig .

    — Så skal du som det første før du begynder på andet.—

    1 ) Tage hele koblingen af og slibe med noget meget fint sandpapir på hvert enkelt koblingsbakke i ca 10sekunder HUSK slibe på hele bakken på alle 3 stk.også afslutter du det med at puste hele hele koblingen 100% rent for støv igen.

    2 ) så tager du lige og finder noget rigtig godt lys eller lus hvor du kan se ordenligt , også tjekker du din koblingskål igennem og har fået lidt farve som er over i den her form for
    Camalion farve mellem Blå - Mørke Blå - lilla farve ..

    Dette gør du lige først inden du begynder på mere , heller ikke starte din Scooter op …
    Også kommer du lige tilbage og fortælle Status over dette , Du skal ikke SAMLE noget igen før du har skrevet oplysningen her inde igen … Det muligt det kan virke dumt det du skal med skålen og kobling , men det er VIGTIG for din hele systemet der inde.

    Så Fortæl mig lige . Disse ting her.

    1) De blå trimfjeder er det dem passer til præcis til den polini 3 bakkers kobling.
    2) Hvor mange shims skiver bruger du.
    3 ) Er din kilerem helt ny eller Brug

    .




  • #12   7. okt 3.8 g ruller. vl 14 membran. Mhr og c21 og 28mm. Og 14/46 gearing på en kort mina. Køre 115 på GPS.
    Mhr har ingen bundtræk og tøver i start uanset opsætning, er min erfaring. Og hva jeg har fået bekræftet af andre.


  • #13   7. okt #11 Jeg bruger en shim skive, det passer med at den går i bund uden at glide. Der kan være en chance for at mine trimfjedre er for brede i diameteren. De er større i diameteren end de grønne trimfjedre jeg havde i før, men samme længde. men de er den rigtige længde. Min kilerem er forholdsvis, købt for sådan 2-3 måneder siden. Jeg er på efterskole så jeg vil rense koblingen når jeg kommer hjem i efterårsferien smiley

    #10 Ja det er sådan det skal forståes, fra 0-10 føles det som om at omdrejningerne følger farten, men lige derefter så tager den rigtigt mange omdrejninger i forhold til farten og derefter følger op når den kommer op i højere fart.

    #5 Den eneste grund til at jeg ikke er gået længere ned i ruller er fordi den tager rigtigt mange omdrejninger i optrækket i forhold til farten og det føltes forkert, men du har helt sikkert ret i at det er min indstilling den er galt med. Jeg tror også bestemt jeg skal længere ned i vægt, men det er som om den ikke giver omdrejningerne ud på baghjulet i optrækket, næsten glider.


  • #14   7. okt #12 Men jeg må da kunne indstille den til at køre ordentligt?

  • #15   7. okt #11 jeg har en MBK Booster.

  • #16   7. okt 97km/t er satme ikke meget hvorfor har du så tunge ruller 4.7 grams er alt for tungt med den opsætning du skal ned på mindst 3.5-3.8 grams måske mindre

  • #17   7. okt #16 Grunden til de tunge ruller er fordi når jeg tager lavere ruller i så bliver omdrejningerne ikke ført ud på baghjulet. Derfor lyder den helt vildt voldsom uden at køre spor hurtigt, men jeg har ikke prøvet endnu med topfart med lavere ruller end 4,7, da det er bunden der er det store problem med at omdrejningerne ikke bliver til fart, så syntes det føltes helt forkert at skulle prøve at køre topfart med det.

  • #18   7. okt Jeg vil eksperimenterer med om topfarten ændrer sig ved at tage lavere ruller i, engang i efterårsferien.

  • #19   7. okt Du kan godt indstille den til at gå godt, men den vil altid tøve fra 0-10 og så spark af som en i g
    Helved, det gør min hverfald uanset. Hvilke opsætning jeg har haft, har prøvet flere, udstødninger, koblinger, trim, membraner, karburator tæninger osv osv, men når den så først er kommet igang så jorde den afsted med 14.000 omd.
    Enig med de andre ruller er for tunge, 3.8g virker som regl godt. Både på min Mhr og evo1


  • #20   7. okt #19 jeg syntes bestemt heller ikke der er noget galt i at den tøver fra 0-10. Det der er træls er at lige når den rammer de 10 der tager den rigtigt mange omdrejninger uden at få farten ud af det. Jeg har video af det hvis jeg kan vise det et sted til dig.

  • #21   7. okt Nu står der ikke om du bruger std remskive i bag. Og hva for noget polini variator du har.
    Men jeg vil anbefale dig at købe et komplet mallosi or kit. Det kommer du ikke til at fortryde.


  • #22   7. okt #3
    Gearingen render ud, når din kilerem ikke kan komme længere ud.
    Det er der ingen der kan argumentere imod.
    Det er selvfølgelig under forudsætning at vario har de rigtige ruller, som giver bedst muligt optræk efter 30 kmt.

    Forståelsen for dette findes i at når kileremmen ikke kan komme længere ud på vario, så stiger omdrejningerne til et punkt der er højere end det optimale.
    Hvornår at kileremmen er kørt helt ud, det kan rykkes ved netop at skifte til en højere gearing.

    Derfor handler det ikke om hvornår en 14/41 gearing er kørt ud, via den generelle opfattelse.

    Det handler om hvornår at kileremmen er kørt helt ud, på DIN maskine.
    Ikke på alle mulige andres maskiner.

    Hvis du har en Jog R med Stage6 Sport Pro og Silent Pro, så har den nok der bedste optræk ved 9.200 RPM ( måske, det er blot et gæt ).
    Her kan kileremmen være kørt helt ud ved 65 kmt. ( cirka, igen blot et gæt ).
    Skifter du så til Yasuni R og det optimale optræk er ved 10.600 RPM, så vil kileremmen være kørt ud ved ( 10.600/9.200 ) × 65 kmt => 1,15 × 65 = 74,5 kmt.

    Her er der derfor udstødning der afgøre hvornår en 14/41 gearing er kørt ud.
    Du bær derfor totalt lukke dine øre når nogle siger at en specifik gearing er kørt ud ved en specifik hastighed.
    For det er 100 % individuelt fra opsætning til opsætning


  • #23   8. okt #21 Jeg bruger std remskiver, og jeg har en polini highspeed variator.

  • #24   8. okt Ud fra det jeg læser i #17, så er din trykfjeder for hård og måske fylder den også for meget.

  • #25   8. okt Ud med trykfjederen og pres den i bund, så den er 1mm fra at ramme sig selv på viklingene.
    Altså 1 mm fra at være helt i bund.
    Hvor mange kg er den så på?
    Du skal ikke gætte hvad den er på eller skrive det der stod på forhandlerens hjemmeside.

    Du skal selv teste det.


  • #26   9. okt Jeg har både prøvet med en stage 6 medium og hard og en 32 kg trykfjeder. Men det ændrer sig ikke med omdrejningerne uanset hvilken trykfjeder der er i.

  • #27   9. okt #26: Og du sikker på remskiven ikke er defekt? Kan du pressen den jævnt sammen med hænderne?

  • #28   9. okt Ja jeg gør det hver gang jeg skifter trykfjeder , den går fint op og ned i gangene eller hvad man kalder dem. Jeg tror bestemt bare det er mig der ikke kan indstille ordentligt.

  • #29   10. okt okay være det tid til OR kit men held og lykke med det

  • #30   12. okt Jeg har fået den op på 103 km/t nu med 4 grams ruller, tror i jeg skal længere ned eller ligger vi der omkring. Jeg føler trækket er fint nu men stadig lidt med koblingen der driller. Hvad regner i med er topfarten jeg kan få ud af opsætningen?

  • #31   13. okt Alt over 100 kmt er svært.
    Vinden har pludselig meget at sige og det samme har gearingen.

    #28
    Har du klemt remskiverne HELT sammen og fårt kileremmen til ind til midten IMENS at koblingen og trykfjederen er monteret?


  • #32   13. okt Ja 100+ ægte kmt kommer Ikke let, vil stadig sige at et mallosi OR kit, og er alle pengene værd. Det gjorde en kæmpe forskel på min jog.
    Mit Mhr køre bedst med de 3.8 g der fulgte med.


  • #33   13. okt #31 Hvad skal der menes med det? Er det om kileremmen kan gå helt i bund på remskiverne når koblingen er samlet?

    Og kunne der være chance for at jeg måske skal have en ny kobling da den jeg har nu er en smugle slidt?


  • #34   13. okt Det har ikke noget med kobling at gøre, enten glider den i optræk ellers ikke. Når dual er oppe i fart så glider den ikke.

  • #35   13. okt Nej det er det, jeg tror den glider en smugle i optrækket.

  • #36   13. okt #33
    Når du klemmer remskiverne sammen med fingrene og trykfjeder og kobling er monteret.
    Kan du så få kileremmen HELT IND TIL MIDTEN. Eller kan du det ikke?


  • #37   14. okt

    profilbillede
  • #38   14. okt Den går ikke helt ind til svejsningen, men den ligger kun få milimeter ude fra.

  • #39   15. okt Den skal ikke helt ned til svejsningen så de der få MM er super fint

  • #40   15. okt Ja det havde jeg også forestillet mig at det var sådan det skulle fungerer smiley

    Men hvad tror i der er galt med at den nok glider en smugle i optræk?
    Tror i det er mellem koblingen og klokken, eller er det remmen enten på vario eller remskiver der glider i forhold til hvad jeg har skrevet tidligere?
    Den trækker jo selvfølgelig fint scooteren, men jeg føler bare ikke at den helt tager hundred procent fat hårdt og præcist men mere sådan opad i fart prøver at følge med på baghjulet i forhold til omdrejninger


  • #41   15. okt Hvis det er remmen, så fortsætter den gerne med det, hvis du holder gassen i bund og kommer ingen steder.
    Giver der halv gas, så er der fuldt optræk.
    Hvis den gør sådan, så er der remmen der glider.


  • #42   15. okt Den gør det både ved halvgas og opad og ved fuld gas. Og i dag da den var helt kold der trækkede den rigtigt fint indtil den så blev mere varm.

  • #43   16. okt Og hvordan er det helt præcist jeg skal teste mine trykfjedre på badevægten, den passer ikke helt for når jeg trykker dem sammen giver de en del mere end de burde på vægten.
    Jeg fik en 26 kg polini trykfjeder op på nogen og 40 og en stage 6 medium op på nogen og 38 så det passer ikke helt.


  • #44   16. okt #43
    De skal trykkes ned, så de næsten er trykket i bund.


  • #45   16. okt Hvordan kan jeg vide hvornår de næsten er trykket i bund, for de viser en del mere vægt end det de burde?

  • #46   16. okt Tryk dem helt i bund, til du mærker at ringene rammer hinanden og så lidt op.

  • #47   16. okt Det vil jeg prøve på igen så:)

  • #48   16. okt Nu har jeg prøvet igen, og ved at få 26 kg trykfjederen til at blive 26 kg på vægten så testede jeg hvor meget den var presset sammen der. Det samme gjorde jeg så med de andre trykfjedre så jeg vil tro den røde trykfjeder jeg har er 34 kg og at en stage 6 medium tryk er omkring 22 kg kan det passe?

  • #49   16. okt Jeg vil også lige høre til, jeg har std koblingsklokke i, gør det en kæmpe forskel?

  • #50   19. okt Du skal presse den sammen, så den passer med hvor lang den kan være når den sidder monteret og er klemt helt sammen.

  • #51   19. okt Jeg har sat en 32 kg trykfjeder i nu, så tror næsten kun det kan være rem eller mellem kobling og klokke.

  • #52   20. okt Prøv med de slappeste trimfjedre du kan finde.

  • #53   20. okt Det er dem jeg har i nu, de grønne og det fungerer med hvornår den tager fat, men den tager bare ikke fat hårdt og præcist men mere blødt.

  • #54   20. okt Stage6 Torgue Controller MKII.
    Det er vejen frem.

    Du kan finde den på youtube.
    Den er virkelig fed.


  • #55   20. okt Hvad er det for noget ?

  • #56   20. okt Det er en Kobling …. Og det er en af de koblinger som ses som en ægtei High end kobling .
    Men desvære så lige meget hvor High end en type kobling der findes og sættes på din motor , så har du de samme problemer stadigvæk ….. hvis du virkelig ønsker at få din motor til at køre præcis som du ønsker … så skal du starte med at skifte den CDI enhed..
    jeg ved godt At rigtig mange siger at den er ikke vigtig fordi hvis du ike mærker den så er det fordi den er begrænset til et Højer RPM end hva dit Cylinder arbejder ved ….

    Ved du hvordan dit CDI box skal monteres i lednings nettet . Jeg tænker nemlig her om du ved hvordan din CDi enhed stik ser ud ,… fordi så må du gerne lige finde en CDi nyhed som viser hvordan dine stik ser ud til din scooters ledningsnet …

    Fordi hvis det er at din CDi enhed faktisk er magen til de enheder som jeg bruger på mine Yamaha Aerox .
    Så vil jeg godt hjælpe dig nemlig, på den måde at i stedetfor du går ud med det samme og køber en ny ubegrænset CDi enhed , så vil jeg godt hjælpe på den måde at jeg evt sender en Ubegrænset CDi enhed til dig som du så kan prøve at sætte på din scooter og så ellers prøve at køre en tur på den nu .. fordi jeg er sikker på du oplever at motoren pludselig kan komme en del længer op i RPM end hvad du har oplevet indtil nu og så kan du jo prøve at indstille koblingen og trimfjederne samt rullerne vægt og trykfjeder fra ny af igen hvis det er du føler for det …..
    jeg skal nemlig her i løbet af de næste dage have taget mig sammen til at pakke min
    Malossi MHR team2 tændning ud af pakken også ellers få den monteret på mit projekt . Også er det nemlig at jeg har en Ubegrænset CDi modul til at ligge , Den har kun være brugt til at starte min Evo3 motor op med , den har aldrig været ude at køre den CDi , så den fremstår helt ny osv ….. og den vil jeg godt sende til dig så du kan prøve den af sammen med dit setup , sådan at du kan være helt sikker på at sådan en CDi er noget du ikke kan undvære til dit setup . Og hvis det er, så kan du også bare købe den bag efter af mig , til næsten ingen penge … det op til dig nemlig , men låne den til dig i første omgang vil jeg gerne hvis ønsker det.

    (-:
    Jeg har også en Remskive du prøve at låne. Det er en Top performnaces TPR 122mm remskive med 36° graders fald eller 38° graders fald.





  • #57   20. okt Jeg er ikke hjemme før om 2 uger igen , så jeg kan ikke komme med mere information end hvad jeg ved her nu, så jeg kan gå ind på speedline og kigge på CDI bokse men jeg kan ikke sige hvilken en jeg har på min scooter. Men den der er til BWS inde på speedline passer også til de helt gamle aerox. Jeg kan måske researche lidt på nogle hjemmesider efter det, men jeg er næsten sikker på det er 3 små stik og så et stort stik.

    I forhold til remskiver, er det over i genren med overrange, for hvis det er skal jeg så også have større variator?

    Og hvad er det for en CDI du har jeg kan prøve på? For jeg kan jo gå ind og kigge om den vil passe på.


  • #58   21. okt Nej nej den remskive er udviklet af Top performnaces TPR til at kunne bruges uden alt andet , den virker med standart vario og til Sports vario
    Og remskiven kan bruges på motor med Racing setup som dit eller bruges på motor med standart setup eller komplet sports setup mellem 50cc & 70cc
    Jeg bruger selv en magen til på den Røde og sorte Aerox du ser jeg har i min profil …
    Så købte jeg en mere hjem som så var meningen jeg skulle bruge til den Aerox du kan se i mine foto album jeg er ved at bygge op . Men det projekt er løbet helt af sporet for mig , jeg valgte at sætte de vilde High end dele på det projekt … det også derfor jeg har en Ubegrænset CDi i overskud snart , fordi jeg sætter mit nye Team 2 tændningen på osv …

    Men jeg vil godt låne dig CDI og remskiven så kan du prøve dig frem og hvis du kan li det jammen så det op til dig om du vil købe helt nyt hjem igen også sende det du lånte tilbage til mig igen , eller vælger at spare en del penge ved at købe de dele af mig i stedetfor ….

    Remskiven bruges med normale kilerem , altså du ved Alle de standarte længder kileremme der passer til din Scooter fra de forskellige firmaer ….

    Jeg kan også fortælle at hvis du bruger remskiven og har ubegrænset CDi ….så kender jeg en opsætning som vil virke til din scooter …… den lyder sådan her




    Top performances Remskive 122mm : Indstil til at åbne med 36° graders fald.

    Polini 3G kobling med de strameste blå polini trimfjeder der fåes monteret .
    Spænd alle 3 trimfjeder ud til absolute maximum ( trimfjederne halvevejs strukket ud )
    Og dette er max ikke mere end det.

    Malossi Trykfjeder : Brug den Røde for max styrke i remskiven.

    Rullerne : 3.5gr ruller

    Shims mellem vario og blæsehjul : 2 stk med tykkelsen 0.6mm pr shims Skive.






  • #59   21. okt Her er et linkt til begge slags dele jeg har

    CDi enheden :R-Setop ubegrænset. ( se linket )
    https://www.msp-tuning.dk/scooterdele/yamaha/aerox/r-setup-cdi.html

    —————————
    Remskiven fra Top performances TPR 36° fald & 38° fald. ( se linket )

    https://speedline.dk/yamaha-bws-spy/remskiver/p/remskiver-top-performances-torque-converter-s-t-9923030





  • #60   21. okt Selve CDI boksen den har tre små stik og et stort stik ikke rigtigt? For hvis det er så passer den sammen med min scooter er jeg rimeligt sikker på. Opsætningen ser også meget fornuftig ud på papir, så det kan vi jo se om det fungerer hvis jeg prøver dine dele på. Jeg er dog først hjemme om to uger igen, så hvis vi kan gøre noget med at jeg i den weekend kan prøve mig lidt frem så vil det være godt.

  • #61   22. okt Hvorfor spørger du om hvad det er for noget?
    Du kan da søge på det.

    Skal du holdes i hånden hele tiden?


  • #62   22. okt Makker, jeg skriver med BP Tuning, vi har skrevet sammen udover den her korrespondance. Så nej jeg kan godt klare ting selv, du må gerne hjælpe med hvad du kan men gerne ikke lige gyldig snak.

  • #63   23. okt Så du beder indirekte BP om at bruge 20 minutter på at skrive en forklaring, som du selv kan finde på nettet på under et minut....

  • #64   23. okt Mig og BP har snakket om at han skulle låne nogle dele ud til mig som jeg kunne prøve på, jeg spørger ham om HANS CDI boks, den kan jeg ikke søge på på nettet.

  • #65   24. okt Det helt okey venner … Jeg jeg vil godt bruge tid på sådan noget. Fordi jeg har også været der engang hvor jeg faktisk også skulle have hvad den og den del var for noget og hvad det ville hjælpe på mit setup og en evt være dårlig til et andet setup , og hvorfor det var sådan osv osv osv …. Så jeg vil gerne hjælpe ,…

    Emil : jo altså den CdI BOKS jeg har som du må låne er den her i linket
    Det er blevet fremstillet af dette mærke som kaldes for “ R-Setup “

    MSP har solgt dem for nogen år tilbage nu som en slags ekstra Tunings del til deres
    “ Dengang “ Super fede tændning de engang også solgte , du ved den tændning som mere eller mindre fik motoren til at Reager på Gassen på var det et italkit der blev bygget på krumtappen …..
    Du kan se den her i linket

    https://www.msp-tuning.dk/scooterdele/yamaha/aerox/r-setup-cdi.html







  • #66   24. okt Her er et link til mit ledningsnet til min scooter.
    https://www.cmsnl.com/yamaha-cw50-1990-3ww1-italy-203ww-354e2_model36005/partslist/0034.html


  • #67   24. okt Jeg brugte også lidt tid der inde nu , og det voldsom mange
    Men jeg er med på du har en Yamaha MBK Booster
    Men det stort set ikke bare en Yamaha BWS og Yamaha SPY i noget andet TØJ
    Altså har MBK Boost - BWS - SPY ikke samme ledningsnet og Motor

    Fordi hvis jeg kikker på det link her så det dog ikke MBK booster men
    Den er da kommet frem i samme katagorier under CW50 dog med mere bogstaver efter sig men de har som regl kun at gøre med skjold dele og Decal sæt til den specifikke model
    Dette er dog noget jeg har læst med engang via Google oversæt bare på en anden scooter model


    https://www.cmsnl.com/yamaha-cw50rsp-1997-4ur7-denmark-274ur-331e1_model36150/cdi-unit-assy_3kj8554010/


  • #68   25. okt Jeg vil også mene at det bare er en BWS med andet skjoldsæt på basically.

  • #69   25. okt Din Yamaha MBK Booster .. hvad for en årgang var det nu du fortalte den havde .,
    Fordi jeg læste et sted nemlig at fra 2004 og frem der Begyndte Yamaha Scooter at Den nye slags CDi enhed som er den der store boks ..
    så læste jeg at alle Yamaha scooter fra 2003 og ned efter de brugte så den lille CdI boks altså den samme type som jeg har
    Det jeg bider mest mærke i er nemlig at der flere steder på diverse hjemme der skrives der nemlig Denne CDi enhed passe til alle Yamaha scooter fra 2003 og ned af ,, også så mener jeg at den burde passe passe fordi din scooter er jo langt under 2003 model .. og jeg har aldrig nogen sinde set andre typer CDi enheder end den store CDi boks eller den lille CDi nok , jeg hentyder mest til CDi enhedens tilslutnings stikne … og det gør vel det at man evt tror endnu mere på den lille CDi som 2003 og ned efter modeller den burde passe på din Booster


  • #70   25. okt Se lige her hvad jeg fant på nettet … Hvis den kan gå på en
    Yamaha MBK Booster mellem årgang 1990 - 1993 så burde min cdi enhed også passe på din booster , fordi den CDi enhed i linket , dens stik er magen til de stik som mine CDi enheder har.
    Se linket her.
    https://www.motomoto24.com/2-stroke-scooters-commutators/202749-komutatorius-taiwan-mbk-booster-yamaha-cw-ew-aprilia-amico-sr-italjet-astra-bazooka-pista-50-cc-1990-2017-2t-5-kontaktu-.html


Kommentér på:
97 km/t, højere topfart?

Annonce