{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
249 visninger | Oprettet:

99 km/t højere topfart? {{forumTopicSubject}}

Hej sg, hvad kan jeg gøre for at få mere topfart, den sku megt gerne kunne rende mere end det den gør, og jeg har prøvet en del, som og skifte til tungere ruller, skifte trykfjeder, trimfjedre, osv. (Den er ikke rendt helt ud i vario)

Jeg har en opsætning der lyder på
malossi mhr
Roost rs5
Stage6 pvl
14/41
Fuld or kit (3,8g)
28mm stage6 (havde 24mm da jeg testede fart, har lige fået 28 hjem)
Polini 3G
360° studs

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  99 km/t højere topfart?
  • #1   9. okt Du skal helt klart finde årsagen til at den ikke render vario helt ud.
    Det gør du lettest uden baghjul på.

Forvent at det nok er din kilerem som er forkert eller slidt for meget.

• #2   9. okt Min kilerem er helt ny næsten, så tvivler på det den. Men virker ogs bar som om den kun cil ku køre 110 ish hvis den er kørt helt ud. Og skulle gerne have den en del højere op

• #3   10. okt Der skal meget til for at gå fra 100 kmt til 120 kmt.

Find ud af hvorfor kileremmen ikke kommer helt ud.

• #4   5. nov Hej @scootertechguy, ved ik om du stadig kommer til og svare nu evt. men den render helt ud i vario nu og har samme problem. Den vil ik over 100. Og man kan høre den render gearingen ud. Det som om gearingen ik vil. Har fået stage6 rt studs/spacer, 28’er og vforce3 hjem. Og det gjorde kun heste bedre

• #5   6. nov #4
    Positivt at høre at den kører vario helt ud nu.
    Så langt, så godt.

Hvis du har mulighed for det, så skal du montere en omdrejningstæller på din scooter.
    Så kan du se præcis hvornår din gearing ( og vario ) er kørt ud.

Det lyder som meget underligt, at du kun topper på 100 kmt, med alt det du har på.
    Er det 100 kmt på en GPS? For så er sagen jo en anden.

Du siger at du kan høre at gearingen er kørt ud.
    Jeg går ud fra at du kan høre at omdrejningerne stiger og at de altid gør det samme sted?
    Måske omkring 85 kmt?

Hvis det er omkring 85 kmt og du gerne vil op på 120 kmt, så kan du dividere 120 med 85 og gange resulatet med 100

( 120 / 85 ) * 100 = 41 % højere gearing...!
    Det er en sjat.

• #6   6. nov Ja det er på gps på mobil, men har haft gode oplevelser med det. Har på anden maskine kørt de 130 på gps uden problemer. Men gearingen kan man høres på den måde at det er ligesom når man snurrer noget meget hurtigt rundt, så den i nogle intervallet stiger og falder i omdrejninger, og så efter stiger igen. Og lige meget hvor lang strækningen er vi kører på. Har d max været 100km/t… og det skal også lige siges jeg ha fået stage6 r/t studs og vforce3 membran hjem også. Og det er stadig ik over 100 kun acceleration

• #7   7. nov #6
    Prøv at gå 0,2 gram ned i vægt på rullerne.
    Hvis du kører med std tænding, så mål afstanden mellem pickup og svinghjul, når den er mindst.

• #8   7. nov Jeg har nogle 3,5g ruller og nogle 3,2. Har 3.8 i nu. Og kører med stage6 pvl tænding. Men skal prøve det med ruller når den bliver samlet igen, da den står i vinterhi nu

Kommentér på:
99 km/t højere topfart?

Annonce