161 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Derbi Derbi

Hej
Har en lidt irriterende mor som ikke vil ha jeg køre tuned, vil gerne købe en derbi med 72cc 21 mm kabu og 50/70 udstødning med en anden krumtap, den køre ca 90 stykker med det tun på, hvad vil den køre hvis jeg satte en 12.5mm karburator på så jeg måske ville kunne købe den. Tusind tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flyttet en fjeder under en sofa 300 kr.
  • Gennemgang af el i gammel københavnerlejlighed 500 kr.
  • Opsætning af lampe i loftet 1.500 kr.
  • Lapning af cykel 1.195 kr.
  • Tilslut lampe 1.500 kr.
  • Set up my washing machine 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Derbi
  • #1   16. okt 2024 90 med det tun den burde køre 100 mindst

nå men det vil tage en del af optræk og topfart

• #2   16. okt 2024 Hvad tror du topfart ville være

• #3   16. okt 2024 60 70 ville jeg tro

• #4   16. okt 2024 Ok

• #5   16. okt 2024 Jeg mener stadig den vil køre 90 med 12mm karbu på.

Du ka geare den ned eller, endnu bedre, få en original udstødning på og en original 17,5 karbu og et originalt luftfilter.

Den vil larme for meget til din mor, med åbent filter og sports udstødning og 72cc på.

Men med en std udstødning på, og et 11 tands tandhjul foran på istedet for det 14 tands der nok sidder nu.
    Så er du nede i ca 55-60 kmt.

Karburatoren gør ikke noget for topfarten. Højst et par procent. Men den gør noget ved optrækket. Og larmen.
    Hvis du har standard udstødning på gør karbuen til gengæld intet for optrækket. Kun en masse larm. Så der ville jeg anbefale at køre med std karbu og lukket luftfilterkasse så du slipper for larmen og for at rense det åbne filter på den 21mm hele tiden

• #6   16. okt 2024 Køb en lovlig 4 takt scooter.

Langt på literen, lav støj, ingen bøvl med mor, ingen bøvl med popo, slip.for at skifte gear mange gange, for at ramme 38 kmt.

• #7   16. okt 2024 Hvis jeg ville ha en tunet senda, men fik en lovlig 4t scooter, så ville den enten dø af min behandling eller dø af ensomhed fordi den aldrig blev kørt på.
    En talaria eller surron f.eks ku give mening som alternativ.
    De er bare så små og skrøbelige. Og møg dyre. Og hvis man blir taget på en tunet en risikerer man at blive skrevet for kørsel på mc fordi den er identisk med en mc når man skifter controlleren ud med den fra mc udgaven. Der er ingen forskel. Den er 100% lig med = en typegodkendt motorcykel.

Så ønsker man lidt man var i sverige hvor de må køre små mc som 16årige.. surron light bee med 90 kmt topfart intet problem. Fuldt lovligt med kørekort osv.

Kommentér på:
Derbi

Annonce