547 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

PGO Hot 50 PGO Hot 50

Hej.

Jeg har netop købt en PGO Hot 50..

Skiven var taget ved køn og så har jeg lige lukket blindrøret..

Den kører ganske fint, men lidt som om den er lidt langsom til at komme op i omdrejninger samt ryger list og er lidt død ved start.

Når den kører så kører den fint.

Jeg vil formode den skal omdyses??

Jeg vil samtidig formode der sidder 72 dyse på den som standard.

Hvilken dyse bør jeg købe når der blot er tale om luk af blidrør på original udstødning samt skiven er fjernet?

På forhånd tak.. smiley

Tobias


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PGO Hot 50
  • #1   19. okt 2024 Den burde kunne køre med std. det gør ikke så meget at fjærne blindrøret. Evt lidt op? 73-74?

  • #2   19. okt 2024 Den kan også sagtens køre, men synes den er ret død i optrækket..

    Kan det mon hjælpe med at indstille karburator nål eller måske ringere ruller? ??????????


  • #3   19. okt 2024 Se lige at få åbnet det blindrør.
    Det er en udstødning til 2.500 kr, som du nu har ødelagt og det giver nærmest ikke en skid mere ydelse.

    Hvis du mangler ydelse, så køb en Stage6 Street eller en R-Setup 9K.
    Det er virkelig tosset at ødelægge en original udstødning, som koster så mange penge og som er den eneste som panserne 100 % sten sikkert ikke kan sige noget til.
    Og den vil med sikkerhed være nødvendig hvis du skal gøre den lovlig.


    Og igen.... det giver så forsvindende lidt at lukke blindrøret.


  • #4   19. okt 2024 Jeg har lige et andet spørgsmål som jrg håber i vil svare vedrørende mkm Hot 50..

    Den er standard og med skiven taget..

    De første 0-15 km i timen er den ret død i optrækket dog med en del omdrejninger før den tager sådan rigtig fat.

    Spørgsmål:

    1. Kan jeg skifte koblingsfjederen til en strammere så den får bedre træk lige fra starten og hvis ja hvilken fjeder / hårdhed skal jeg vælge?

    2. Vil det give mening at skifte trinfjedre og hvis ja, hvilke vil i anbefale samt skal klokken skiftes til en ny der kan tåle højere varme?

    3. Hvilke vægt er rullerne på en standard hot 50 og kan jeg med fordel skifte dem til andre og hvis ja hvilken vægt?

    Scooteren kører 65-70 men fra 0 til 15 er der masser af omdrejninger men intet optræk nærmest..

    Nogen bud? ???????

    På forhånd tak.

    Pt. Er ikke knallert ekspert som i jo nok kan høre så vær venlig ikke at smide mig under bussen eller gøre nar.. smiley :)

    Er totalt grøn far, der er ved at ordne knægtens scooter, som han skal have til sin fødselsdag.. smiley


  • #5   19. okt 2024 1: ville ikke give mening på std opsætning.

    2: ville ikke give mening på std opsætning. Det der sker er at remmen ikke kommer helt ud på remskiven så knallerten starter i "2 gear". Ikke så meget man kan gøre på pgo. I hverfald ikke noget hvor jeg bare kan fortælle dig "køb det og det".

    Koblingsklokken er der ingen grund til at skifte.

    3: std er 7,5g ville prøve med 6,5 men ikke lætter


  • #6   20. okt 2024 Jeg synes ikke dit svar giver mening for der sidder 7,5 gram på den nu som standard til hot 50 og skifter jeg de ruller til 6,5 gram, så vil den vel ikke gå op i højeste gear?

    Problemet er som sagt den er død fra 0-15 km i timen.. Som om de tager mange omdrejninger men står stille..

    Vil det netop ikke være tungere ruller jeg skal have på for at få den hurtigere op i gear?


  • #7   20. okt 2024 Ikke tag det personligt men lige når vi snakker hot ved jeg bedre. Du burde ikke miste topfart af letter ruller. Eller jo hvis de bliver alt for lette med det er en anden side af sagen. Prøv med 6,5 det hjælper lidt

  • #8   20. okt 2024 Der sad 7 grams på og da jeg satte 6 på var den totalt død i optræk. Så satte 8 på og nu kører den bedre end med de 7 der sad på den først..

  • #9   20. okt 2024 Mange omdrejninger før den tager fat, så skal der slappere trimfjedre i koblingen.

  • #10   20. okt 2024 Men hvor får jeg den fra? Den som sidder der i er standard til hot 50 og jeg kan læse den vist er på 30 kg.. ??????????

    Skal jrg prøve med en 27 kg og skal de 3 små fjedre skiftes samtidig til koblings bakkerne? ??????????

    Ps. Tak for hjælpen og svarene.


  • #11   20. okt 2024 Du skal køre med den originale trykfjeder, så længe du ikke har 70 ccm og knæk på.

    Hvis du døjer med dårligt optræk fra 0-15 kmt og for mange omdrejninger, så overvej om du vil bruge 800 kr på en Stage6 Torgue Controller kobling.
    Jeg har selv lige bestilt en til min søns scooter, for at få prøvet den af.
    Der føler vægte med til den, så du kan få den helt rigtige tilkobling.


Kommentér på:
PGO Hot 50

Annonce