{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
166 visninger | Oprettet:

Anders N
Anders N
Tilmeldt:
16. okt 2023
Følger: 11 Emner: 5 Svar: 10

Dr Racing 70cc {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg står og overvejer om jeg skal tune min jog r og har kigget lidt på dr 70cc så ville lige høre folks meninger og hvis i har video af det må i gerne sende dem også. Min jog skal gerne være en baghjulsmaskine med skoletun så havde tænkt lidt på dr, gg og 17,5mm men ville den komme til at gå godt på hjul tænker i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dr Racing 70cc
  • #1   29. okt Fin kit. Ikke det bedste der findes men heller ikke det væreste. Ville personligt gå efter noget andet udstødning hvis du ikke har den købt ednu

  • #2   29. okt Hvis det skal være en skole maskine, så skal den være lydløs.

    Her de vigtige dele.
    Dr Racing 70 ccm.
    17,5mm dellorto ( køb en original )
    Tecnigas Silent Pro ( yder bedre end den originale og den er meget lydløs og så ser den lovlig ud.
    Dyse 80-85-90, så du har lidt at vælge imellem.
    Stage6 Torgue Controller ( den er dyr, men den er ret vild )
    Cirka 5 grams ruller.


  • #3   29. okt Sørg for det er en med original luftfiltertilspænding hvis du køber 17,5mm.

    Personlig havde jeg sparet de penge. Så længe du har std lignende udstødning på er det ikke det store man får ud af at gå de knap 50% op i karburator størrelse.
    Havde hellere brugt pengene på at få styr på evt støddæmper eller dæk der er trætte, få sport bremseklodser i, få et fedt spejl og gode halogen pærer i lygten og sørge for vario og kobling er godt indstillet.

    Er der så overskud i budgettet og behov for en smule mere trækkraft, så ville jeg købe karburator.

    På andre maskiner hvor org. karburator er ekstremt begrænsende kan jeg se ideen i at sætte anden karbu på når man sport tuner. Men på en yamaha med 12mm Dell'orto ser jeg ikke stor nok gevinst til at jeg ville skifte den i første omgang.
    30km cylinderen og den originale udstødning derimod, de skal bare skiftes med det samme. De er ekstremt begrænsende på yamahaerne. Det er der de begrænser, primært. Især cylinderen, føj den er begrænset, det er nok den mest begrænsende original cylinder jeg har set siden velo solex 2800


  • #4   29. okt #3
    Regn lige arealet på en 17,5mm dellorto
    Og refn så lige arealet på en semi-oval original karburator, som er 10mm bred og 12mm høj.


  • #5   29. okt Hvis større altid var lig bedre ville alle køre 100mm karburatorer på 50cc.

    Men der er en optimal størrelse, som afhænger af 1 kubik, 2 peak power omdrejningstal og 3 tiltænkt anvendelse.

    Da jeg brugte en beregner til at finde ud af hvad jeg skulle have på 88cc stage6 big racing, der var lige over 24mm optimalt til max peak power på bekostning af mellemområdet (motocross kørerens valg), lige under 22mm optimalt som kompromis (bane racerens valg) og lige over 19mm optimalt til bredt arbedsjområde (enduro kørerens valg)

    Når vi er nede i 68cc sport tun der yder max ved ~ 7800omdr, og den skal bruges til en mix af baghjulskørsel og skoletun, så vil jeg skyde på at beregneren 15 mm som optimalt kompromis valg, måske 17-18mm som optimalt til max power på bekostning af halv gas, og ca 13mm som optimalt til enduro/stunt/diskret kørsel.

    Er godt klar over der er ekstremt stor forskel på 12mm og 17,5mm dellorto.
    Så meget at jeg vil mene de ligger i hver deres ende af maximum-minimum spektret.

    Dog er det minimalt hvad der faktisk er af hk forskel når vi snakker 68cc sport og gg el. Silent pro.
    Måske 6hk minimum vs 7 hk. Max med 12/17,5
    Men jeg mener det er det rigtige valg at gå efter hvad der ville være et enduro/stunt setup på en gearmaskine, når den skal bruges til baghjul og skole kørsel på en scooter

    Så længe vario og kobling er indstillet korrekt er powerforskellen ikke så stor.
    For man får ikie fuldt udbytte ud af 17,5mm'eren.
    Men man får fuld smæk for sin 12mm og den trækker ekstra godt ved lave og middel omdrejninger, til gengæld for så ikke at ku komme helt op på den sløve udstødnings effekt grænse.
    Scooteren vil føles lidt sådan som om 2/3 gas og fuld gas næsten føles ens når du er oppe i fart.
    Tilg gengæle vil den ku rykkes på hjul uden at gi fuld gas og uden at larme.
    Du får en del mere trækkraft med lav gas. Og du får en sjat mindre power ved fuld gas. 12mm vs 17,5mm på 68cc sport med gg el.lign. på.


  • Anders N
    Anders N Tilmeldt:
    okt 2023

    Følger: 11 Emner: 5 Svar: 10
    #6   29. okt #2 og #5
    Har kigget lidt på silent pro udstødningen, men kunne ikke finde noget på hvad den ydede og om den hjalp i optræk, topfart eller begge dele. Måske I kan hjælpe der? Jeg har ikke købt noget endnu. Min opsætning lige nu er:

    Uoriginal kopi udstødning
    Thansen 50cc (yder minimalt mere end std)
    Resten std udover noget tun koblingsskål som ikke rigtig gør noget på min opsætning

    Med den udstødning den har på nu vil jeg skyde på den render 65 cirka og med en gg ramte den 75-80 hvis jeg virkelig pressede den dog med meget dårligt optræk hvor man virkelig skulle rykke til før den gad op og virkelig læne sig godt tilbage og holde balancen osv. så ville gerne have noget sportstun/skoletun som kunne hjælpe mig lidt i gang da jeg gerne vil lære at køre baghjul.


  • #7   30. okt Gg er en fin udstødning.
    Tommy og mange andre er bange for at bruge den da den er kendt af politiet i nogle kredse, og har noget imod den fordi den engang blev overhypet til mere end den er.
    Den er en fin std lignende udstødning til diskret sport tun. Og til afsroslet std motor. Mere er den ikke.
    Alle de std lignende udstødninger yder stortset ens.
    Vælg en af dem.
    Hvis du vil være sikker på ydelsen så vælg gg/polini org/malossi wild lion.
    Hvis du vil undgå at den kan genkendes af nogen som uoriginal, så vælg en anden f.eks. s6 street eller noget tredje som man ved virker.

    70cc støbejern sport.
    En udstødning som ikke er den originale.
    Dysesæt og ruller.
    Så er du sådan set kørende.
    Koblingsklokke kobling karburator vario osv gir ikke en skid for pengene.
    Det eneste der rykker er cylinder og udstødning


  • #8   30. okt #5 og #7
    Helt rigtigt. 12mm er ganske fint og den er nemmere at gasgive, især med std lignende udstødning.

    #6
    Til stuntkørsel, der betyder vario og kobling rigtig meget.
    Se ikke på ydelsen på Silent Pro og GG. For de ligger meget tæt.
    Se på hvad der tiltrækker mest opmærksomhed.
    En lydløs scooter med en udstødning som panserne ikke kender, den har du i fred i længst tid.
    Har du allerede en GG, så kør videre med den.
    Du kan sagtens bruge 12mm til Dr Racing 70 ccm. Jeg ville foretrække 17,5mm.


  • Anders N
    Anders N Tilmeldt:
    okt 2023

    Følger: 11 Emner: 5 Svar: 10
    #9   30. okt #8
    Jeg har ikke GG-udstødningen længere. Lige nu har jeg kun min uoriginale udstødning som er fra en Jog AS som yder virkelig ringe. Jeg ville bare lige spørge folk herinde inden jeg begyndte at købe noget. Men hvis jeg vil ud og køre baghjul, så skal jeg også have kobling og vario eller hvad? Og hvad skal jeg starte med at købe? Udstødning og cylinder?


  • #10   30. okt Køb cylinder og dysekit og ruller.
    Monter cylinder, indstil din standard vario og standard kobling og karburator.

    Hvis den stadig trækker dårligt med ny cylinder og indstilling af vario og kobling og karbu, så køb ny udstødning.


  • #11   30. okt Hvis du har 50 ccm på, så er det nok mest cylinderen der yde ringe og ikke potten der yder ringe.

  • Anders N
    Anders N Tilmeldt:
    okt 2023

    Følger: 11 Emner: 5 Svar: 10
    #12   30. okt Udstødningen er utæt og yder værre end gg så tænker umiddelbart at jeg skal have en ny

  • #13   30. okt Det lyder ihverfald som en fin opsætning til baghjul. Bare husk at lav squish på den, det gør en kæmpe forskel for bundtrækket og specielt hvis man skal holde den oppe på baghjul. Jeg vil anbefale at du skyder efter 0.8- 1mm squish.

  • Anders N
    Anders N Tilmeldt:
    okt 2023

    Følger: 11 Emner: 5 Svar: 10
    #14   i går kl. 01:04 #13
    Man skal da ikke squishe sportscylinder når det støbejern eller er det mig der er helt væk?


  • #15   i går kl. 01:16 Altså du behøver som sådan ikke at gøre det men jeg vil skyde på at du kommer til at ligge på 1,5mm squish som standard, og det er åndsvagt højt og overhovedet ikke optimalt.

  • Anders N
    Anders N Tilmeldt:
    okt 2023

    Følger: 11 Emner: 5 Svar: 10
    #16   i går kl. 01:48 Min sonic med malossi sport er ellers ikke rørt ved angående squish og den kører nu meget godt synes jeg selv

  • #17   i går kl. 01:52 Så prøv at put en 0.1mm bundpakning på og se hvordan bundtrækket bliver smiley

  • Anders N
    Anders N Tilmeldt:
    okt 2023

    Følger: 11 Emner: 5 Svar: 10
    #18   i går kl. 15:26 Har aldrig rodet med squish før så det tror jeg sgu ik lige jeg tør at begå mig ud i. Men indstilling og alt det der skal jeg nok selv klare, ville bare lige høre jer ad til hvordan jeg kan lave den bedste opsætning med dr som ik larmer

  • #19   i går kl. 15:39 Tro mig, det er super nemt. Hvis du vil have en baghjulsmaskine så vil jeg klart anbefale at du laver squish. Det er ikke sværere end at sætte en anden bundpakning på.

  • Anders N
    Anders N Tilmeldt:
    okt 2023

    Følger: 11 Emner: 5 Svar: 10
    #20   i går kl. 16:15 Men på støbejern får man jo kun én bundpakning med i modsætning til alu

  • #21   i går kl. 17:08 https://kgi.dk/sodsaet-476mm-athena-evo-252-da?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw1Yy5BhD-ARIsAI0RbXYaGMhPx3Io5wB4Sf5J495u9by22WPw49zXxQJiOHv4vmWHHmGAwXoaAjrqEALw_wcB

    Jeg købte det her sodsæt til mit Malossi Sport og det passer også til Jog. Du skal dog være opmærksom på at pakningerne skal files lidt op ved skyllekanalerne, ellers kommer de til at stikke ud i kanalerne.

    Du kommer sandsynligvis ikke til at ramme de 0.8- 1mm squish som skulle være det optimale for støbejern, men 0.3- 0.4mm forskel på squish gør stadig en kæmpe forskel.

    Du skal dog passe på med at sætte den helt tynde pakning på (0.1mm), for hvis din pakflade ikke er HELT plæn og lige så bliver det sgu svært for den at holde tæt.

    Igen, det er ikke særligt meget arbejde men det betaler sig virkeligt i sidste ende.


    profilbillede
  • Anders N
    Anders N Tilmeldt:
    okt 2023

    Følger: 11 Emner: 5 Svar: 10
    #22   i dag kl. 00:01 Jeg takker meget. Angående udstødning har jeg i nogle uger tænkt over at købe en tecnigas silent pro fordi jeg har hørt den er stille og stadig yder godt. Må lige få bestilt dr, udstødning, rullesæt og dysesæt og så kigge på det squish der når jeg har fået delene hjem.

Kommentér på:
Dr Racing 70cc

Annonce