{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hot 50 langsom
  • #1   17. nov 2024 Det er det den ska køre.

    Måske ka du få lidt ud af at montere en 738mm rem. Men kun hvis du kører med en for lang rem i nu.


  • #2   18. nov 2024 Jeg har helt std pgo rem i er der en måde den kan kørr de 90 ellet bare 80 uden at tage knæk på

  • #3   18. nov 2024 Hvis den allerede er top indstillet så er det meget fint. Min kører dog 80 på speedometer (når vario og karbu er ordenligt indstillet) og det er endda med standard krumtap og udstødning, så det kunne måske godt tyde på at du mangler lidt indstilling et sted.

  • #4   18. nov 2024 Standard remme til pgo er ikke til pgo. De er til mina. Så de er 750mm lange.
    Så de passer ikke. Den ska være 738 før den kører de 80-90 uden knæk.

    Og så en gearing i så sku du være der


  • #5   19. nov 2024 Kan i anbefale en rem så?

  • #6   19. nov 2024 https://kgi.dk/scooter-og-knallert-dele/pgo/pgo-hot50-2t-12-6-eger/variator/kilerem-pgo-1604-da

    Men jeg siger ikke det ikke allerede er en 738 pgo du har i.
    Du ka måle det ved at ta den ud, lægge den på et fladt bord, lægge en snor rundt om og så måle snoren... eller et målebånd f.eks. fra ikea de gratis papir smiley


  • #7   19. nov 2024 Har gundet ud af det var en 738 jeg har på virker polini remmen ikke fint? Ku godt købe den måske?


  • #8   20. nov 2024 Hvis du allerede har en 738mm rem i så er der ingen grund til at købe en.

    Ville overveje 14-41 f.eks. istedet.


  • #9   20. nov 2024 Kan det ha nået med min trykfjeder at gøre og kobling

  • #10   20. nov 2024 Der er ikke derfor.

    Men altså 75-80 er helt normalt på gg og 70 sport.

    Tap kobling karburator sæde forlygte osv har intet at sige for topfarten.

    Dit omdrejningstal og din gearing. Så har du topfarten.
    Dvs din cylinder og din udstødning og din gearing = din topfart.
    Resten er ligegyldig medmindre det er i stykker.

    Du har lossi sport 70 med gg på og std gearing i, og korrekt rem. Ergo du kører ca 75.

    Ska der mere fart på skal enten udstødning skiftes, gearing skiftes, eller cylinder. Og cylinder gør ikke ret meget så længe dit udstædningsvalg begrænser/bestemmer dit max omdrejningstal som den gg gør.

    Sæt knæk på. Eller gearing i. Det er det du søger.


  • #11   22. nov 2024 Men kender nogen som kører over 80 på et dr racing med gg

  • #12   22. nov 2024 Måske vejer de mindre. Måske har de lidt højere dæk på. Måske har du gul tryk i til ingen verdens nytte.
    Måske er deres rem ny og din er slidt smallere.
    Måske er din vario slidt så den ikke kommer helt så langt ud længere.
    Måske har de målt topfart i medvind.
    Måske har du målt i modvind.
    Måske kører du med lidt for fed dyse.

    Og så videre.

    Måler du på gps og måler de på speedo så er det også et problem


  • #13   23. nov 2024 De varierer en del.
    Men ang. kilerem? Folks besættelse, af pgo's "korrekte" rem? Den kan kan de smide ud af vinduet.
    PGO kommer ALDRIG helt ud på remskiverne. Sådan er den ikke bygget.
    Tager du en malossi eller polini rem? De er længere ja. Men også lidt smallere.
    Så de kommer længere NED! Det giver lidt på toppen, men koster på optrækket.


  • #14   23. nov 2024 Omvendt.
    Den længere, smallere rem giver lavere laveste gear, og lavere højeste gear.
    Dvs bedre acceleration men lavere topfart.


Kommentér på:
Hot 50 langsom

Annonce