533 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
18 Svar
Indstilling Indstilling
Hej alle jeg har PGO Dr Big, den er pisse tung .
Men køre ligeud 40-45, dog er topfart 60.
Jeg tror det er indstilling der noget galt med.
Den har pillet skive og gg på, alt andet er standard og begrænset, udover dysen er 74.
Men den tager mange omdrejninger, og køre Cirka de 15-20 når der er modvind og når den køre opad bakke.
Nogen foreslag?
Ruller dyse noget helt andet?
0 synes godt om
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.023
jul 2024
Følger: 7 Følgere: 80 Emner: 18 Svar: 19
feb 2012
Følger: 24 Følgere: 33 Scootere: 4 Emner: 50 Svar: 743
jul 2024
feb 2012
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.023
1: Fordi du har en GG på. et nummer op er ikke nok. 76 minimum. Samtidig er det blevet koldt. Så der er mere ilt i luften = Den skal have mere benzin.
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 148 Scootere: 1 Emner: 80 Svar: 1.547
Derfor gør så følgende…
Lad din Dyse på 74 sætte ..
fjern alle begrænsningerne i motoren … ( DEM ALLE )
Tag så en god lang køretur på din scooter og mærk efter om du tilfreds med farten nu.
Grunden for dette er at når du fjerner for alle begrænsningerne så vil motor uden tvil komme til en del mere effekt og dette vil påfør at din motor lever en del mere op i effekten … og derfor bliver din Topfart også højere og ikke mindst dit Optræk til også blive forbedre en hel del …..
behold din GG udstødning på men hvis du syndes din motor mangler effekt og du ikke vil sætte nyt cylinder kit osv på , så skift din GG Udstødning ud med en Yasuni Z eller en R ,og hvis du skifter du til en Yasuni R og hvis du beholder std cylinde kit på, så havde jeg hvis det var mig , sat en lille smule stører karbruator på, bare en fin god Polini Cp 15mm og så havde jeg som prikken over et ( i ) taget den gamle af og så havde jeg skiftet min stempelringe ud til nogen helt nye og samlet det hele igen hvis det så kom ny nål leje og nye pakningerne ved cylinderen… men læs nedenfor hvordan jeg havde gjort det hvis det var mig.
Udstødning GG :
Alle begrænsninger fjernet - nyt tændrør - servicetjek på Vario.
Udstødning Yasuni Z :
Alle begrænsningerne fjernet - nyt tændrør - Ubegrænset CDI -Service tjek på vario.
Udstødning Yasuni R :
Std cylinder - nye stempelringe-nål leje-Pakninger-Tændrør- polini karburator Cp 15mm.
Alle Begrænsningerne fjernet - Ubegrænset CDI - servicet tjek på vario -
jul 2024
jul 2024
Så ville jeg nok gå med med det.
jul 2011
jul 2024
jul 2011
Men hvis du gøre noget som i min optik ville være meget bedre valg
end Athena Sport & GG .. så tror jeg du vil blive glad for noget
Stage6 street Race 70cc sport cylinder kit også Yasuni R udstødning så vil du blive glad tror jeg …. Det der Athena , de skulle aldrig have begyndt at lave deres egne cylinder kit , for det kan de sku ikke finde ud af , Mem sjovt nok så kan de sagtens lave andre firmaers tunings cylinder , som er fine og gode
feb 2012
jul 2011
brev /Mail ( husker ikke hvilken en af dem ) men GT for at vide !at det er ikke er nok power i motoren , den skal blive mere vild … Så ser man faktisk GT gøre ALT hvad du faktisk kan for at opgrader den jog Athena cylinder kit så den smider mere HK , plus han laver motoren så alt stemmer samme med Athena Cylinder kittet , motoren består faktisk så de dele som skulle gøre det at NU burde HK sat,e dukke op i det cylinde kit .
Motoren består vås hvis jeg husker rigtig af følgelig dele
Athena Evo cylinder kit er beabejdet de steder man plejer.
Tun Menbran med Carbon plader.
Stor karbruator 28mm
Tun tændning
Racer Kobling
Tun Vario
Motoren er beabejdet og opgraderet densiteter man skal
Osv osv osv
Og så ender det med at de HK som motoren nu smider er blevet til flere men det er langt vej op til 17-19HK stadigvæk …..
Derfor mener jeg at Hvis en så afaren Mand Gt tuning er og havde direkte fået lov til at gøre med motoren som han ville , og det ender med den resultat det gjor , så tror jeg en dyt på at Athena de selv har prøvet at få deres cylinder kit til at yde det som de lover at deres kit nu skulle kunne …..
se bare deres nyest BIg Bore cylinder kit .. ( Det er et 47.6mm ) også laver de det her bigbore cylinder så det direkte fremstår så absolute specilet for øjet som det nu kan …
Men det kit smider heller ikke de HK lover …..
så er det lidt jeg tænker .. hvorfor skal man da ligefrem anbefale det til andre hvis ikke engang selveste produktet selv kan stå inde for hvad deres dele kanlave af effekt…
Prøv bare at gå YouTube og se de videoer med hvor GT han kæmper lidt med det her at han praler en smule hvor vildt Athena det er , også viser det sig at det på ingen måder ligger i nærheden af det som man høre GT fortælle om det …..
Og jo grundet til jeg syndes Stage6 sport 70cc Street race , det er bedre end Athena cylinder , er fordi man har kunne finde video hvor folk faktisk for helt op til mellem
10hk & 11hk på deres motor med de rigtig dele , og det bare Stage6 Sports kit ….
Og jeg har selv haft det en del gange efterhånden, og den er i mit optik Den bedste sports cylinder der lavet indtil nu, Den laver en rigtig fin effekt med enda billig tun dele monteret , og så er cylinder et rigtig rigtig flot produkt ment på den måde at Skyllekanelene og udsætnings kanel osv de fremstår 100% fri for støbekrat og hakker og ridser osv ,
Tager du et Cylinder kit som Athena og kikker på deres produkt i skyllekanalerne og udsætning kanalen osv , så ser du ikke det man betaler for, Det mindste de kunne var da at sørge for at deres cylinder fremstår så flotte som muligt i kanalerne . For det er da med til at hæve effekten hvis skyllekanalerne fremstår uden forhindringer osv ….
Derfor anbefaler aldrig Athena … Men igen dette er bare min syn på Athena …. Jeg ved godt mange er så forblindet af det , også GT selv , Men tror jeg lidt er af for en anden grund.
jul 2024
Men tænker du min std 12mm kaburater stadig kan rykke den (Athena 70cc sport) bare med en stor dyse? Ville self også gerne kæbe større kabu.
Men ville gerne starte ud med det også bygge deroppe af? Ville nok hellere ikke pille ved koblingen i nu, jo mindre den godt kan trække det, og det er bedre end std.
jul 2011
et Athena sport 70cc cylinder kit til at ligge på hylden ……….
jul 2024
jul 2011
Han har sikkert fået det oven i en bytte handel
Eller
Det passer ikke på hans Scooter
he he he he … men igen hvis det ikke koster mere , så kan du ikke miste noget ….
Har du altid evt godt kunne li Athena eller er du opvokset med det
Brand ,,, fordi jeg er mest opvokset med
Polini - Malossi - Airsal - Athena. - Proma - Halve af tiden Stylepro.
Indstilling