251 visninger
|
Oprettet:
Indstilling {{forumTopicSubject}}
Hej alle jeg har PGO Dr Big, den er pisse tung .
Men køre ligeud 40-45, dog er topfart 60.
Jeg tror det er indstilling der noget galt med.
Den har pillet skive og gg på, alt andet er standard og begrænset, udover dysen er 74.
Men den tager mange omdrejninger, og køre Cirka de 15-20 når der er modvind og når den køre opad bakke.
Nogen foreslag?
Ruller dyse noget helt andet?
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.018
jul 2024
Følger: 12 Følgere: 37 Emner: 12 Svar: 11
feb 2012
Følger: 23 Følgere: 30 Scootere: 4 Emner: 50 Svar: 631
jul 2024
feb 2012
Følger: 23 Følgere: 30 Scootere: 4 Emner: 50 Svar: 631
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.018
1: Fordi du har en GG på. et nummer op er ikke nok. 76 minimum. Samtidig er det blevet koldt. Så der er mere ilt i luften = Den skal have mere benzin.
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 141 Scootere: 1 Emner: 76 Svar: 1.358
Derfor gør så følgende…
Lad din Dyse på 74 sætte ..
fjern alle begrænsningerne i motoren … ( DEM ALLE )
Tag så en god lang køretur på din scooter og mærk efter om du tilfreds med farten nu.
Grunden for dette er at når du fjerner for alle begrænsningerne så vil motor uden tvil komme til en del mere effekt og dette vil påfør at din motor lever en del mere op i effekten … og derfor bliver din Topfart også højere og ikke mindst dit Optræk til også blive forbedre en hel del …..
behold din GG udstødning på men hvis du syndes din motor mangler effekt og du ikke vil sætte nyt cylinder kit osv på , så skift din GG Udstødning ud med en Yasuni Z eller en R ,og hvis du skifter du til en Yasuni R og hvis du beholder std cylinde kit på, så havde jeg hvis det var mig , sat en lille smule stører karbruator på, bare en fin god Polini Cp 15mm og så havde jeg som prikken over et ( i ) taget den gamle af og så havde jeg skiftet min stempelringe ud til nogen helt nye og samlet det hele igen hvis det så kom ny nål leje og nye pakningerne ved cylinderen… men læs nedenfor hvordan jeg havde gjort det hvis det var mig.
Udstødning GG :
Alle begrænsninger fjernet - nyt tændrør - servicetjek på Vario.
Udstødning Yasuni Z :
Alle begrænsningerne fjernet - nyt tændrør - Ubegrænset CDI -Service tjek på vario.
Udstødning Yasuni R :
Std cylinder - nye stempelringe-nål leje-Pakninger-Tændrør- polini karburator Cp 15mm.
Alle Begrænsningerne fjernet - Ubegrænset CDI - servicet tjek på vario -
jul 2024
jul 2024
Så ville jeg nok gå med med det.
Indstilling