533 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Indstilling Indstilling

Hej alle jeg har PGO Dr Big, den er pisse tung .
Men køre ligeud 40-45, dog er topfart 60.
Jeg tror det er indstilling der noget galt med.
Den har pillet skive og gg på, alt andet er standard og begrænset, udover dysen er 74.
Men den tager mange omdrejninger, og køre Cirka de 15-20 når der er modvind og når den køre opad bakke.

Nogen foreslag?
Ruller dyse noget helt andet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indstilling
  • #1   7. dec 2024 Rullevægt ned på 6.5g. Så skal du dyse den op til 78.

• #2   7. dec 2024 Hvorfor så stor dyse?

• #3   7. dec 2024 Har du fjernet tragten i membranen

• #4   8. dec 2024 Nej

• #5   8. dec 2024 Så gør det Det hjælper meget

• #6   9. dec 2024 #2
    1: Fordi du har en GG på. et nummer op er ikke nok. 76 minimum. Samtidig er det blevet koldt. Så der er mere ilt i luften = Den skal have mere benzin.

• #7   12. dec 2024 Hvorfor i det Hele taget begynde at sætte støre i dyse i i systemmet hvis du alligevel ikke har tænkt dig at fjerne begrænsningerne , fordi så længe de er i motoren , så kan du sætte nok så stor karbruator på eller cylinder for den sags skyld , så vil begrænsningerne stadigvæk ikke tillade mere end den mængde benzin som den enlig er født med … så mit forlag til sig før du begynder på alt muligt andet med din Dr Big og ja det gæller også at du brokker dig på grund af dens top fart osv , alt dette skal du lade ligge i første omgang også gør du dig selv den her tjeneste at du for fjernet alt det som kaldes for begrænsninger på din motor ….og når det er gjort tager du en køretur på din scooter ? og hvis så du stadigvæk ikke du tilfreds , jammen så syndes jeg du kan. Starte med at brokke dig en smule …

Derfor gør så følgende…

Lad din Dyse på 74 sætte ..
    fjern alle begrænsningerne i motoren … ( DEM ALLE )
    Tag så en god lang køretur på din scooter og mærk efter om du tilfreds med farten nu.

Grunden for dette er at når du fjerner for alle begrænsningerne så vil motor uden tvil komme til en del mere effekt og dette vil påfør at din motor lever en del mere op i effekten … og derfor bliver din Topfart også højere og ikke mindst dit Optræk til også blive forbedre en hel del …..
    behold din GG udstødning på men hvis du syndes din motor mangler effekt og du ikke vil sætte nyt cylinder kit osv på , så skift din GG Udstødning ud med en Yasuni Z eller en R ,og hvis du skifter du til en Yasuni R og hvis du beholder std cylinde kit på, så havde jeg hvis det var mig , sat en lille smule stører karbruator på, bare en fin god Polini Cp 15mm og så havde jeg som prikken over et ( i ) taget den gamle af og så havde jeg skiftet min stempelringe ud til nogen helt nye og samlet det hele igen hvis det så kom ny nål leje og nye pakningerne ved cylinderen… men læs nedenfor hvordan jeg havde gjort det hvis det var mig.

Udstødning GG :
    Alle begrænsninger fjernet - nyt tændrør - servicetjek på Vario.

Udstødning Yasuni Z :
    Alle begrænsningerne fjernet - nyt tændrør - Ubegrænset CDI -Service tjek på vario.

Udstødning Yasuni R :
    Std cylinder - nye stempelringe-nål leje-Pakninger-Tændrør- polini karburator Cp 15mm.
    Alle Begrænsningerne fjernet - Ubegrænset CDI - servicet tjek på vario -

• #8   15. dec 2024 Hvad ville en ubegrænset cdi hjælpe? Er det ikke kun ret mange omdrejninger den hjælper? Eller er det den der gør jeg ikke kan komme over 60 km/t. Foreksempel når det går meget lidt nedad rammer den 60 km/t, men ned af en stor bakke rammer den stadig kun 60 km/t, som om den bliver begrænset.

• #9   15. dec 2024 Fordi hvis den kan køre med yazuni z og ubegrænset cdi og alle begrænsninger taget på en std 50cc og std kabu

Så ville jeg nok gå med med det.

• #10   18. dec 2024 Nej som sagt bruger jeg ubegrænset CDi hvis jeg sætter et fuld setup på motoren . Men ikke med Std 50cylinder og Yasuni z og begrænsninger taget , der er ikke nødvendig med den på efter min mening

• #11   4. jan Jeg pillet tragten nu, køber et Athena 70cc sport. Kan den godt køre fint med gg eller hvad ville du ellers anbefale

• #12   4. jan Jeg syndes ikke GG udstødningen er god , og af den grund så syndes jeg den passer fint til et Athena cylinder kit , fordi Athena er lige dårlig som GG udstødningen , så der passer de begge dele jo godt sammen …

Men hvis du gøre noget som i min optik ville være meget bedre valg
    end Athena Sport & GG .. så tror jeg du vil blive glad for noget

Stage6 street Race 70cc sport cylinder kit også Yasuni R udstødning så vil du blive glad tror jeg …. Det der Athena , de skulle aldrig have begyndt at lave deres egne cylinder kit , for det kan de sku ikke finde ud af , Mem sjovt nok så kan de sagtens lave andre firmaers tunings cylinder , som er fine og gode

• #13   4. jan Hvad mener du, Athena er lige så gode cylinder som State6, og der er mere power i Athena Sport end street race, da det er alu smiley

• #14   5. jan Jeg anbefaler ALDRIG ATHENA fordi jeg er så utilfreds med dens tekster som de selv har skrevet til de cylinder kits de laver til Scooter … som regl skriver de at deres Cylinder kit kan lave helt op til 17-19hk … Dette kan man tydelig mærke folk rigtig tit tager alvorlig men tager vi ha, her der Heder GT-Tuning . Så praler han også ,meget af hvor godt Athena det bare err og hvor meget power det kan lave osv osv ?? Men en mand med hans afaringer , og med så mange forsøg på Rullefeltet som er vist gennem hans videoer på YouTube osv . Så ser du ikke en eneste af de scooter som han har arbejder på ? komme i nærheden af de HK som Athena selv skriver deres cylinder kit kan, Du ser enda GT -Tuning direkte for en rigtig fin lilla Jog ind i hans værksted , også bliver bedt om at Tune den , GT vælger selvfølgelig Athena Evo… “ hvis jeg husker rigtig “ og da han er færdig med den for ejer så scooter hjem igen , GT for så igen tilsendt motoren sammen et
    brev /Mail ( husker ikke hvilken en af dem ) men GT for at vide !at det er ikke er nok power i motoren , den skal blive mere vild … Så ser man faktisk GT gøre ALT hvad du faktisk kan for at opgrader den jog Athena cylinder kit så den smider mere HK , plus han laver motoren så alt stemmer samme med Athena Cylinder kittet , motoren består faktisk så de dele som skulle gøre det at NU burde HK sat,e dukke op i det cylinde kit .
    Motoren består vås hvis jeg husker rigtig af følgelig dele

Athena Evo cylinder kit er beabejdet de steder man plejer.
    Tun Menbran med Carbon plader.
    Stor karbruator 28mm
    Tun tændning
    Racer Kobling
    Tun Vario
    Motoren er beabejdet og opgraderet densiteter man skal
    Osv osv osv

Og så ender det med at de HK som motoren nu smider er blevet til flere men det er langt vej op til 17-19HK stadigvæk …..
    Derfor mener jeg at Hvis en så afaren Mand Gt tuning er og havde direkte fået lov til at gøre med motoren som han ville , og det ender med den resultat det gjor , så tror jeg en dyt på at Athena de selv har prøvet at få deres cylinder kit til at yde det som de lover at deres kit nu skulle kunne …..
    se bare deres nyest BIg Bore cylinder kit .. ( Det er et 47.6mm ) også laver de det her bigbore cylinder så det direkte fremstår så absolute specilet for øjet som det nu kan …
    Men det kit smider heller ikke de HK lover …..
    så er det lidt jeg tænker .. hvorfor skal man da ligefrem anbefale det til andre hvis ikke engang selveste produktet selv kan stå inde for hvad deres dele kanlave af effekt…

Prøv bare at gå YouTube og se de videoer med hvor GT han kæmper lidt med det her at han praler en smule hvor vildt Athena det er , også viser det sig at det på ingen måder ligger i nærheden af det som man høre GT fortælle om det …..

Og jo grundet til jeg syndes Stage6 sport 70cc Street race , det er bedre end Athena cylinder , er fordi man har kunne finde video hvor folk faktisk for helt op til mellem
    10hk & 11hk på deres motor med de rigtig dele , og det bare Stage6 Sports kit ….
    Og jeg har selv haft det en del gange efterhånden, og den er i mit optik Den bedste sports cylinder der lavet indtil nu, Den laver en rigtig fin effekt med enda billig tun dele monteret , og så er cylinder et rigtig rigtig flot produkt ment på den måde at Skyllekanelene og udsætnings kanel osv de fremstår 100% fri for støbekrat og hakker og ridser osv ,
    Tager du et Cylinder kit som Athena og kikker på deres produkt i skyllekanalerne og udsætning kanalen osv , så ser du ikke det man betaler for, Det mindste de kunne var da at sørge for at deres cylinder fremstår så flotte som muligt i kanalerne . For det er da med til at hæve effekten hvis skyllekanalerne fremstår uden forhindringer osv ….

Derfor anbefaler aldrig Athena … Men igen dette er bare min syn på Athena …. Jeg ved godt mange er så forblindet af det , også GT selv , Men tror jeg lidt er af for en anden grund.

• #15   5. jan Ville også helst havde Stage 6 70cc streetrace, men da penge ikke er min vej, ville jeg gerne starte ud med, noget meget nemt tunet hverdags forbrug, hvor gg stadig kan være i brug.

Men tænker du min std 12mm kaburater stadig kan rykke den (Athena 70cc sport) bare med en stor dyse? Ville self også gerne kæbe større kabu.

Men ville gerne starte ud med det også bygge deroppe af? Ville nok hellere ikke pille ved koblingen i nu, jo mindre den godt kan trække det, og det er bedre end std.

• #16   6. jan Jammen skal du købe det her Athena cylinder hjem først eller har du tilfældigvis
    et Athena sport 70cc cylinder kit til at ligge på hylden ……….

• #17   6. jan kan få det for 200kr og det er i god stand

• #18   7. jan Jammen det da selvfølgelig ikke meget. …. men ha lige i bag hovedet , hvorfor han vælger at sælge det ….. også prøve lige for sjov bare at kikke god på skyllekanalerne og se hvordan de ser ud , så regl er det meget forskeligt på Athena Cylinder hvordan de Afslutet i produktionen …….. 200kr så kan det ikke gå galt for dig , men i denne tid så det alligevel ikke ret meget han vil have for det ,,
    Han har sikkert fået det oven i en bytte handel
    Eller
    Det passer ikke på hans Scooter

he he he he … men igen hvis det ikke koster mere , så kan du ikke miste noget ….

Har du altid evt godt kunne li Athena eller er du opvokset med det
    Brand ,,, fordi jeg er mest opvokset med
    Polini - Malossi - Airsal - Athena. - Proma - Halve af tiden Stylepro.

Kommentér på:
Indstilling

Annonce