{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
251 visninger | Oprettet:

Indstilling {{forumTopicSubject}}

Hej alle jeg har PGO Dr Big, den er pisse tung .
Men køre ligeud 40-45, dog er topfart 60.
Jeg tror det er indstilling der noget galt med.
Den har pillet skive og gg på, alt andet er standard og begrænset, udover dysen er 74.
Men den tager mange omdrejninger, og køre Cirka de 15-20 når der er modvind og når den køre opad bakke.

Nogen foreslag?
Ruller dyse noget helt andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indstilling
  • #1   7. dec Rullevægt ned på 6.5g. Så skal du dyse den op til 78.

  • #2   7. dec Hvorfor så stor dyse?

  • #3   7. dec Har du fjernet tragten i membranen

  • #4   8. dec Nej

  • #5   8. dec Så gør det Det hjælper meget

  • #6   9. dec #2
    1: Fordi du har en GG på. et nummer op er ikke nok. 76 minimum. Samtidig er det blevet koldt. Så der er mere ilt i luften = Den skal have mere benzin.


  • #7   12. dec Hvorfor i det Hele taget begynde at sætte støre i dyse i i systemmet hvis du alligevel ikke har tænkt dig at fjerne begrænsningerne , fordi så længe de er i motoren , så kan du sætte nok så stor karbruator på eller cylinder for den sags skyld , så vil begrænsningerne stadigvæk ikke tillade mere end den mængde benzin som den enlig er født med … så mit forlag til sig før du begynder på alt muligt andet med din Dr Big og ja det gæller også at du brokker dig på grund af dens top fart osv , alt dette skal du lade ligge i første omgang også gør du dig selv den her tjeneste at du for fjernet alt det som kaldes for begrænsninger på din motor ….og når det er gjort tager du en køretur på din scooter ? og hvis så du stadigvæk ikke du tilfreds , jammen så syndes jeg du kan. Starte med at brokke dig en smule …

    Derfor gør så følgende…

    Lad din Dyse på 74 sætte ..
    fjern alle begrænsningerne i motoren … ( DEM ALLE )
    Tag så en god lang køretur på din scooter og mærk efter om du tilfreds med farten nu.

    Grunden for dette er at når du fjerner for alle begrænsningerne så vil motor uden tvil komme til en del mere effekt og dette vil påfør at din motor lever en del mere op i effekten … og derfor bliver din Topfart også højere og ikke mindst dit Optræk til også blive forbedre en hel del …..
    behold din GG udstødning på men hvis du syndes din motor mangler effekt og du ikke vil sætte nyt cylinder kit osv på , så skift din GG Udstødning ud med en Yasuni Z eller en R ,og hvis du skifter du til en Yasuni R og hvis du beholder std cylinde kit på, så havde jeg hvis det var mig , sat en lille smule stører karbruator på, bare en fin god Polini Cp 15mm og så havde jeg som prikken over et ( i ) taget den gamle af og så havde jeg skiftet min stempelringe ud til nogen helt nye og samlet det hele igen hvis det så kom ny nål leje og nye pakningerne ved cylinderen… men læs nedenfor hvordan jeg havde gjort det hvis det var mig.

    Udstødning GG :
    Alle begrænsninger fjernet - nyt tændrør - servicetjek på Vario.

    Udstødning Yasuni Z :
    Alle begrænsningerne fjernet - nyt tændrør - Ubegrænset CDI -Service tjek på vario.

    Udstødning Yasuni R :
    Std cylinder - nye stempelringe-nål leje-Pakninger-Tændrør- polini karburator Cp 15mm.
    Alle Begrænsningerne fjernet - Ubegrænset CDI - servicet tjek på vario -




  • #8   15. dec Hvad ville en ubegrænset cdi hjælpe? Er det ikke kun ret mange omdrejninger den hjælper? Eller er det den der gør jeg ikke kan komme over 60 km/t. Foreksempel når det går meget lidt nedad rammer den 60 km/t, men ned af en stor bakke rammer den stadig kun 60 km/t, som om den bliver begrænset.



  • #9   15. dec Fordi hvis den kan køre med yazuni z og ubegrænset cdi og alle begrænsninger taget på en std 50cc og std kabu

    Så ville jeg nok gå med med det.


Kommentér på:
Indstilling

Annonce