155 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Mike
Mike
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 4

70cc 70cc

Hej
jeg har gået med tanken om at få noget 70cc i lang tid, men ved ikke helt hvad det skal være har tænkt på noget streetrace, men vil hellere ikke til at købe ny udstødning, men hvad skal det så være for noget, skal det være noget ø10 eller ø12 og hvilken krumtap/udstødning ville være bedst for størst performance.

jeg har også tænkt meget over DR Racing, når jeg allerede har GG udstødning og bare vil have noget lækkert med noget hidsigt optræk.

Hvilken opsætning kunne være bedst for begge. "Har en PGO Hot 50 fra 17". smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  70cc
  • Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

Følgere: 140 Emner: 24 Svar: 95
    #1   14. jan Dr 70,
    17,5 polini pwk,
    gg,
    malossi multivario,
    polini 3g kobling.

Det er nok den mest basik skoletun. Du får en okay topfart (75-85), med noget lækkert optræk. Du behøves ikke at skifte krumtap, dr er slet ikke kraftig nok.

• Mike
    Mike Tilmeldt:
    jan 2025

#2   14. jan ja, men hvad for en opsætning vil være godt for noget 70cc streetrace og er det bedst at få ø10 eller ø12.

• Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

#3   15. jan Tror lige du skal forstå hvad forskellen er på ø10 og ø12.

"ø" størrelsen er størrelsen af din nåleleje. (Den leje der sidder på krumtappen)
    Måle den nåleje der sidder på lige nu eller måle den indvendige bredde ved krydspinden i stemplet.

Hvis din krumtap er ø10, så ka du IKKE montere en ø12 stempel.
    Hvis din krumtap er ø12, så ka du IKKE montere en ø10 stempel.
    Forskellen på en ø10 og en ø12 stempel betyder mere i stærkere cylinder som fx Testa rossa, MHR, Polini evo 1, 3 osv.

Bedste opsætning til streetrace er;
    Yasuni r, (streetrace laver omrking 8,5-10k omdrejninger)
    polini pwk 19mm, (Skift membran plader, og studs)
    Or variator,
    3g kobling,
    14/41 gearing.
    Lækker optræk, og du køre ca en 85-95 stykker.

• #4   15. jan #3 rigtig nok, men der findes altså adapter nåleleje. Altså fra ø12 til ø10

• Mike
    Mike Tilmeldt:
    jan 2025

#5   17. jan Er stadig lidt itvivl om jeg skal kører med malossi sport eller streetrace 70cc og ja bare ø10, og om det passer til min opsætning.

17,5 mm
    GG
    Polini speed control

jeg tænker lidt om bare at smide noget 3g kobling og streetrace på og måske c16 eller c10 i fremtiden, men vil bare hører om det skal være streetrace eller malossi. hvad tænker i er best?

• Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

#6   18. jan #5

Du ka yde mere med streetrace. Køre med malossi, hvis du vil beholde 17,5mm og gg. Hvis du vil skifte til yasuni r og 19mm så 100% streetrace.

Du skal i hvert fald ikke køre c16 eller c10 på en ac streetrace.

Luftkølet Streetrace med std tænding rammer omkring 10k omdrejninger.

Yasuni r køre imellem 9k-10k omdrejninger,
    yasuni c10 køre ca 11k omdrejninger
    og c16 køre ca 12k omdrejninger

• Mike
    Mike Tilmeldt:
    jan 2025

#7   18. jan Okay men jeg har også en cp 21 til at ligge, men så kunne opsætningen da godt lyde på
    cp 21
    Yasuni R
    Polini speed control
    3g kobling

eller hvad er bedst og kan jeg ikke godt køre med GG på ved godt den ikke yder særlig meget men bare lige til at jeg har pengene. og hvor meget dårligere er 19mm hvis jeg vil spare benz

• Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

#8   18. jan #7 Jeg tænker, du godt kan køre med gg, indtil du har pengene. Bare pas på temperaturen og tændrørsfarven.

En har ramt 161 km/t med en 21 mm og Testa Rossa 70cc. Du har ikke brug for en 21.

Større karburator og større dyse er næsten aldrig lig med mere fart. Med en 21 mm kommer du til at køre med en 102-105 dyse. Alt det ekstra benzin ryger ud i udstødningen som uforbrændt benzin. Din knallert bliver dyrere at køre på, og du får en dårligere gasrespons.

Streetrace kører godt med en 19 mm og en 94-98 dyse.

• Mike
    Mike Tilmeldt:
    jan 2025

#9   18. jan okay, men føler bare at streetrace nok ikke lige er noget jeg vil prøve, som det første 70cc kit og tænker mere på noget malossi sport men passer 17,5 mm så godt til malossi sport eller skal jeg også op i noget 19mm til den

• #10   18. jan Streetrace er stadig bare en 70cc sport. Den kan bare arbejde op til højere omdrejninger end hvad malossi 70cc sport kan

Kommentér på:
70cc

Annonce