160 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar
Cvt tuning Cvt tuning
Hej sg jeg har nogle spørgsmål angående cvt'en. Jeg er ikke verdens bedste til at tune cvt'er da jeg ikke rigtig hved hvilke tegn scooteren giver når man køre omkring hvilke ruller man skal have i, trykfjeder, trimfjeder osv. Jeg hved ikke hvornår man hved at cvt'en spiller er det noget i kan hjælpe med?
Tak på forhånd
0 synes godt om
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 774 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.186
Ruller styrer hvor hurtigt knallerten "gearer oppe" jo tungere de er jo hurtiger gearer den oppe.
Trykfjeder modvirker variatoren og holder den tilbage. Den skal skiftes til en der er strammer hvis remmen fx glider eller man er ned i virkelig lette ruller og knallerten stadig "gearer" for hurtig op
Trimfjeder styrer hvornår koblingen tager fat. Jo strammer fjederne er jo flere omdrejninger skal der til før den trækker
maj 2023
Følger: 5 Følgere: 417 Emner: 89 Svar: 312
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 774 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.186
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 663 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.602
Ondrejningstallet maskinen kører med ved forskellig gasgivning justerer man ind på rullevægten.
Op i vægt, lavere omdrejningstal.
Ned i vægt højere omdrejningstal.
Man plejer at finde vægten ved at finde ud af hvad rullevægt den kommer hurtigst afsted med. Dvs prøve op og ned i vægt til man ved hvad vægt mam vil have i.
Koblingen indstilles normalt så scooteren tager lidt færre omdrejninger end der hvor den trækker bedst, mår man giver fuld gas fra 0kmt.
Jeg plejer at blokere bahjjulet med bagbremsen og gi fuld gas, og så kigge på omdrejningstælleren.
Kpblingsklokken blir hurtigt meget varm af det, så don't overdo it.
Afhængig af hvor højt tun niveau du er på behøver du ikke vide mere. F.eks.stigningsgraf på remskiverne og shimming og den slags smådetaljer.
Cvt tuning