Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flyttet en fjeder under en sofa 300 kr.
  • Gennemgang af el i gammel københavnerlejlighed 500 kr.
  • Opsætning af lampe i loftet 1.500 kr.
  • Lapning af cykel 1.195 kr.
  • Tilslut lampe 1.500 kr.
  • Set up my washing machine 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skifter thansen dæk for en?
  • #1   31. jan Bare tag forbi din lokale autoværksted. De gør det for 150-200

• #2   31. jan Kan de gøre det med en normal bil Dækmonteringsmaskine?

• #3   31. jan På de fleste kan man godt. Thansen har så vidt jeg ved ikke maskine til knallerter, men bare til bil

• #4   31. jan Man bruger det samme dækmonteringapparat til bil dæk mc og scooter så jo de skulle kunne gøre det ved thansen men ellers div autoværksteder og nogle vil måske gøre det for 100kr til kaffekassen. Men nu ved jeg ikke om du skal bruge de dæk mere der sidder derpå for vis ikke vil jeg selv skære dem af og tage opvaske sæbe til at sættet nye på med

• #5   31. jan Det er ikke alle dækmaskiner, som kan gå ned i 10", hvis det er en lille scooter.

• #6   31. jan #4 Det overvejes lidt.

#5 Det er 12 tommer som vi snakker om smiley

Er der noget håndværktøj som i bare kan anbefale iforhold til at beskyte fælgen og tage det og på igen

• #7   31. jan Jog bor du i Aalborg ? Vis ja vil jeg gerne hjælpe dig vis det er skriv pb til
    Mig

• #8   31. jan Nej! Thansen skifter UDLUKKENDE dæk på scootere købt hos dem.

Du skal finde en værksted med dækmaskine til scooterhjul. En dækmaskine til bil passer ikke.
    Diverse motorcykel værksteder burde kunne hjæpe.
    Jeg betalte 250kr for at få dæk taget af (Dumme penge, men vidste ikke det kostede ekstra lol), og 250kr for at montere, pr. dæk.

• #9   31. jan Og DROP FOR GUDSSKYLD tanken om selv at kunne montere dit scooterdæk, Det er seriøst svært uden en maskine hvis du ikke er professionel. Og selv professionelle tvivler jeg på kan! sygt svært/UMULIGT!

• #10   31. jan Kan thansen skift dem for en, og hvordan fungere det?

Jeg skal her i over morgen købe dæk fra thansen.

• #11   31. jan læs nu hvad jeg skriver. og forstår du det ikke, så enten læg jointen eller læs igen.

• #12   31. jan Ja det så jeg sku ikke lige smiley

• #13   31. jan jointen..... læg den, eller bedst, aldrig begynd. Det er noget rigtig lort haha.
    (no joke, hash er et fængsel og virkelig en lænke om benet)

og hvis du ikke ryger, så kan det godt betale sig at læse tingene igennem smiley

• #14   31. jan kan du anbefale daekleader, og syntes du det med at få det leveret til et værksted virker godt.

Hvordan helt præcist virker det?

• #15   1. feb det skal jeg ikke kunne sige. jeg ved ikke om de kan hjælpe.

du skal ringe rundt til Motorcykel værksteder. de kan med rigtig stor sandsynlighed hjælpe (mod betaling selvfølgelig).

• #16   1. feb Thansen skifter ikke udelukkende dæk på knallerter købt hos dem, har selv snakket med dem da jeg ville have udskiftet en ventil og så et nyt dæk og ham jeg snakkede med sagde det kunne de sagtens, kan ikke lige huske prisen

dog endte jeg med at skifte ventilen selv og beholde mig gamle dæk men ring til din lokale Thansen og hør dem ad med pris og tider osv

• #17   1. feb Meget mærkeligt. jeg ringede ind på hovednummeret, og der fik jeg afvide at de kun ville skifte dæk hvis scooterem var købt hos dem.
    måske du har været heldig, for det er ike kotyme.

• #18   1. feb Jeg kan skifte dækket helt selv uden at lave mærker dog med store strips stærke strips

Du gør det at du stripser hele dit nye dæk sammen så det lukket og dette gør du så den er rigtig meget lukket hel sammem

Hvis du gør det så udvider du selve dækkes størelse og så kan du faktisk ligge dækket ned over fælget og så lige træde på dækket så falder på fælget

Så sørger du for at dækket ligger på som du ønsker og så klipper du hvert strips så dækket falder på plads igen ( bliver mindre i omfanget igen ) så til sidst når den sidste strips er klippet og fjernet kan du fylde luft i fælget ….

Jo mere du lukker dækket desto mere kommer dækket begge sider op i dækket og sætte og det punk oppe i dækket er støre end de kanter når de fra hinanden

• #19   1. feb På præcis denne måde her

https://www.youtube.com/watch?v=I74KQ4601iA

• #20   1. feb Mine Maxima S1 — 130/60-R13 og 140/60-R13 som sætter på de fælge som er på mit Yamaha Aerox Projekt , begge dæk har jeg selv selv monteret på De Aerox fælge uden så meget som at lave en micro pris i malingen …. Og jeg har gjort det på 8” - 10” 12” 13” 17”
    Før ..
    du bliver overrasket over nemt det er bare du søger for at dækket er glat på kanterne …. Samt fælget ,, og husk det er nemmer på Alu og fast stål fælge end det er på stålfælge med eger som du ser i videon , og det i videon er meget nemt kan du se …

Strips kan du købe i Jem&fix i den store størelse , jeg vil også tro noget stæk stykker reb med begge ender vredet sammen så det spænder, også klip en del stykker reb ud så du har et godt antal lige som antallet af strips i videon evt og vrid hvert stykke reb sammen så udgangs med de reb gør det samme som strips gør i videon …

Jeg har ikke betalt for at få skiftet mine scooterdæk i mange år nu efterhånden … Det var min far der lærte mig dette så jeg kunne tjene lidt ekstra penge hvis nogen skulle have skiftet dæk .. jeg husker jeg tog 100kr for at skifte begge dæk på scooteren når det kom nogen og skulle have det gjort , de skulle kun afleve hele scooteren til mig så gjor jeg resten selv , og for 25Kr mere vaskede jeg deres scooteren også ..
    eller 250kr så lavede jeg en fuld service hvis de selv havde to dæk
    Så gennem gik jeg hele scooteren skiftede tændrør , indstille karburatoren en smule hvis det skulle til og vaskede den og tøret den og poleret den op så den fremstod fin …..

De 250kr var en del mindre end hvad Ribe cykkel lager tog dengang for at servicer scooter og skifte dæk ….

• #21   1. feb Jeg sad bogstaveligt med åben mund og polypper! FUCK hvor er fedt nice! Øv hvor kunne jeg have sparet mange penge gennem tiden hahaha.

Fedt mand, tak for at dele.

Jeg har lige indkøbt Rox motor og gaffel til min Sonic, og jeg sad og blev helt øv over den latterlige merudgift at få sat dæk på.. Og hvor besværligt det er at skulle køre ud til et værksted.
    Mega fedt.
    Også fordi at min motorcykel også står for at skal have skiftet dæk.

Life hack! Tak

(Og nu har jeg lært noget nyt og kan gå godt gå hjem haha)

• #22   1. feb He he , ja,men jeg er glad for at kunne hjælpe,dig , specielt når det kommer til at spare penge , fordi jeg syndes ikke det fair det skal være så dyrt at få skiftet dæk. For mig hvor jeg kommer fra ( Arnum 6510 Gram ) Ligger der en Motorcykel butik ca 10km fra mit bopæl ( Toftlund ) sidst der var en forbi her for at få lavet scooter , Jeg mener han l fortalte mig noget med at han skulle betale de her 200kr pr Aprilia SR50 fælg altså 200kr pr stk ,
    Så ialt 400kr for at få skiftet sine dæk ….

• #23   1. feb Vanvittig fedt life hack. Det skal prøves, og du siger at vis jeg har en 130/70/12 så vil jeg kunne gøre det?

Kan du sende et link til stripsne?

Nogen god idé til hvordan man afmontere dækket

Det er helt sindsygt så dyrt det er at få skiftet dæk. Jeg har personligt selv overvejet det mange gange.

• #24   1. feb Jeg betalte 250kr for at få monteret på Sonic'en i sommers. Og yderligere 250 fordi fordi de også hev et dæk af. Tænkte bare Fuck!

• #25   2. feb Det jo vildt så dyrt det blevet

Kommentér på:
Skifter thansen dæk for en?

Annonce