Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flyttet en fjeder under en sofa 300 kr.
  • Gennemgang af el i gammel københavnerlejlighed 500 kr.
  • Opsætning af lampe i loftet 1.500 kr.
  • Lapning af cykel 1.195 kr.
  • Tilslut lampe 1.500 kr.
  • Set up my washing machine 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KEIHIN 28mm pwk
  • #1   31. jan jeg skal ikke kunne svare præcist på dit spørgsmål, men ærligt talt syntes jeg hele den her religion omkring karburatorer virker åndssvag.
    En karburator får tilsluttet benzin, og har derefter et spjæld og en nål der løfter sig, og så suger motoren ellers bare blandingen i sig. Sådan virker ALLE karburatorer. der er altså ikke den store magi.

    Den eneste udmidlbare forskel jeg kan se, skulle være at selve produktet/mærket er bedre udført, og overall felling er mere lækker. Men giver det ydelse, I dont think so.

    I mine unge dage var DellOrto "the Godfather" og brugt på at fra scootere, mc og biler. Og så var der den legendariske Mikuni 24mm. Men det var nok mest fordi den var PWK/fladspjæld at den udmærkede sig. Så kom Stage6 og stoppede den fest, med samme produkt.
    Og så var der Keihin! men så vidt jeg ved er det kun anset fordi de bliver brugt på crossere fra fabrikken.. Altså ligesom DellOrto - Et super produkt der bare virker.

    Men om "den giver mere", det tror jeg er helt op til den individuelle der bygger og indstiller motoren.


  • #2   31. jan Jeg bruger personligt Polini 28 PWK på min Sonic, og den er pænt vild!
    seriøst bare plug and play, i med den rigtige dyse, og afsted.
    jeg bruger en 135 til mit Team Cross. Så har du noget at gå ud fra.


  • #3   31. jan Keihin er selvfølgelig efter mit valg noget af det bedste efter min mening da selvfølgelig …

    Men det kræver også du er personen som ved hvordan en Karburator den skal tøjles og indstilles… Man kan vil også spørge lidt sådan her for at hjælpe dig en smule ..

    Hvad plejer du at udføre af indstillinger på de Karburator som du indstiller ….


    Den type som ser en Karburator “ for bare at være en karburator “ det som regl den type der skal have en anden til at indstille karburatoren på ny fordi hans motor har varme sat sig ? fordi han tog fejl af den side hvor skruen til at indstille på sad. Og ellers kan den type ikke høre på motoren ar det helt forkert indstillet.



    At “ indstille “ en Karburator . Skal ses som et stykke kunst der igang med at blive malet.

    Den “ indstillede “ karburator skal ses som et stykke færdig kuntværk.

    Det er ikke nemt at indstille karburatoren det kan tage tid MEGET lang tid hvis du virkelig ved hvordan motoren bør lyde - lugte & køre.


  • #4   1. feb det er fint du spørger. og med rette.
    Da jeg var ung og rodede med scootere fattede jeg ikke så meget. Og jeg har nemlig varmesat et hav af cylindre, eller haft knas med gasresponsen.
    men.
    så blev man ældre.

    Den Polini 28 PWK jeg bruger har jeg selv indstillet. og det er pisse ærgerligt man ikke kan uploade videoer længere, for den både lyder godt og trækker som en hest.
    jeg har INGEN dødpunkter og ingen choke. måske jeg har været heldig, men jeg ringede faktisk til GT tuning før jeg købte karburatoren. spurgte om størrelse og ca dyse ud fra den opsætning jeg kører. han gav mit et sjus (uden at stå for skud), og jeg startede i midten af hans skøn. jeg endte på en 135 dyse.

    som indstilling har jeg bare valgt den normale "Helt ind med blandingsskruen, og så halvanden ud". og så har jeg efterfølgende leget lidt med den for at høre og mærke hvor den var bedst.

    jeg har personligt aldrig haft en scooter som har kørt så perfekt som min Sonic gør lige nu. Den er et sandt bæst.


  • Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 170 Emner: 26 Svar: 101
    #5   1. feb #1

    Det er et godt argument, men hvorfor koster Keihin så meget mere?

    Hvorfor kører næsten alle crossere og professionelt lavet scootere enten med Elektron eller Keihin?


  • Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 170 Emner: 26 Svar: 101
    #6   1. feb #3

    Jeg tænker jeg prøver forskellige karburatorer af.

    Jeg starter med en Polini 28 mm, derefter en Stage6 og til sidst en Keihin. Jeg vil virkelig gerne se forskellen mellem dem. Jeg begynder fra en 155 dyse og arbejder langsomt ned.



  • #7   1. feb #5

    Fordi Keihin er det bedste. derfor bruger de store producenter det.
    men om det er nødvendigt at mærkesnobbe er så spørgsmålet. personligt mener jeg det er irrelevant når der er flere andre store spillere på banen som beviseligt gør det rigtig godt.


  • Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 170 Emner: 26 Svar: 101
    #8   1. feb #4

    Kæfttt det kender jeg godt til. Min Speedfight fik sat 3 cylindere (heldigvis nogle billige), og min Hot fik sat 2.


  • #9   1. feb 155 er aaaalt for voldsomt.

    GT sagde ordret til mig at hans bud på min opsætning løs omkring 125 til 145. jeg endte som sagt lige i røven på en 135.

    mit spørgsmål til ham var ordret: hvad plejer du normalt at smide i med denne xxx opsætning.

    men han ville ikke stå inde for det, naturligvis, og det skal han heller ikke. men jeg valgte at gå med den professionelles erfaring.
    et kontant og forberedt telefonopkald koster gratis.


  • #10   1. feb du skal nok op omkring 140 ish med testa rossa, måske et par numre op.
    men jeg ville starte med en 140.


  • Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 170 Emner: 26 Svar: 101
    #11   1. feb #9

    Start med en pisse rig dyse og gå langsomt ned, indtil du rammer den perfekte dyse.

    Min cylinder bliver portet, så jeg kan ikke rigtig bruge en 135 til noget.


  • #12   1. feb ja okay. hvis den er portet er den en helt anden snak!

    min Team cross er ikke portet. det er kun blokken som er blueprintet.

    ja så skal nok nok op i 150 hehe. Men ring nu til GT og spørg kort. ikke lange svadaer, det ghverken gider han eller har tid til, men et hurtig kald tænker jeg ikke er et problem.
    du kan i hvert fald ikke tabe noget på det.


  • Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 170 Emner: 26 Svar: 101
    #13   1. feb #12

    150 er fandme højt. Det bliver nok en 140-145, og noget nål tuning. (Måske en mindre nål tykkelse)


  • #14   1. feb Jeg tror ikke du kan mærke forskellen på den måde , Eller okey jo det kan du hvis du har rulle felt , så kan du må det hele , og se forandringer via Tallet .. men jeg tror faktisk ikke man kan mærke det sådan…
    Men personlig køre jeg selv med Polini PWK 28mm Karburator også udsiftede jeg de dyser jeg nu kunne med de her Specielle KMT Dyser som fremstilles til mange forskellige modeller , og lige efter jeg gjor det , fik jeg en motoren som aldrig før…



  • Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 170 Emner: 26 Svar: 101
    #15   1. feb #14

    Self bliver det på rullefelt. Kurven, omdrejninger og hestekrafter bliver målt, men jeg er mest nysgerrig om kurven.


  • #16   1. feb Jammen så det bare klø på da …. Helt bestemt …. Og det er nu også det bedste …

    Hvis du skal have dyser endag så anbefaler jeg dig helt uden at tøve at du for fremskaffet nogen PWK dyser af Navnet KMT … du kan se under mine fotoalbum , der findes er der en album som viser forskellen på hvor præcis KMT dyserne er i forhold til en godt brand som vi alle kender “ Polini PWK dyser “ begge dyser du ser inde i det album er begge samme størelse , og burde fremstå som at ligne hinanden i fodergangen
    det den gang ( Benzin suser igennem )


Kommentér på:
KEIHIN 28mm pwk

Annonce