84 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Begrænset cdi? Begrænset cdi?

Hej
Min jog r køre ikke med særlig mange omdrejninger. jeg har lige skiftet kobling (malossi fly), gul malossi trykfjeder og grønne malossi trimfjedre.

Kan cdi begrænse så den kun køre cirka 48 km/t eller begrænser den hvor mange omdrejninger den kører med. Og kan det være den jeg skal have skiftet til en ubegrænset.

Ved ikke om det har noget at sige men den er fra 2010.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• hjælp til at finde Sam, tv teknikker der skulle fikse kanal opsætning på tv 449 kr.
  • Samle ikea skab 500 kr.
  • Terrassedør kan ikke lukkes 1.536 kr.
  • Opsætning af lampe 400 kr.
  • Samle IKEA sengebund m. skuffer 900 kr.
  • Service stiga håndplæneklipper 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Begrænset cdi?
  • #1   11. mar Ja din CDI kan sagtens gøre sådan at din scooter ikke vil køre hurtiger end den gør nu fordi den bare ikke kan stige i RPM så den låses fast på en måde.

Men men men
    Kan du få den til at stige i RPM når du køre ned af en steg bakke …

Hvis den stiger over 400 RPM så er det ikke din CDi
    Hvis den på ingen måde vil over de RPM den tager på lige vej når du køre ned af bakken
    Så er din CDi låst til et bestemt RPM antal …..

Men hvis du stadig oplever at den ikke stiger i RPM selv om du har skiftet kopling og tryk - Trimfjeder osv. så havde jeg uden tvivl skiftet CDi ud til en Ubegrænset , Dette havde jeg nu alligevel gjort som det absolute først når jeg begynder at skulle Tune min 2T motor ….
    Hvis du viste hvor mange jeg har set køre med begrænset CDI og Malossi Sport 70cc , som selvfølgelig også trækker godt med begrænset CDi , mens farten blev en smule højere , fordi dens RPM blev mere Effekt messig stærker til at trække vario op mere fart med de antal RPM den kunne tage , Også efter den her CDI blev skiftet ud så var næsten som om motor var bygget på ny igen for dem …

Dog skal jeg huske at sige det også kan snyde lidt med de CDI systemmer , men i dit tilfælde er jeg sikker på en ubegrænset cdi vil låse din motor op for at kunne tage mere RPM , jeg mener nemlig fra 2010 og frem der blev RPM i std CDi”r sat en smule længer ned i RPM så motor blev lidt mindre i dens RPM antal
    Kan det passe din motors RPM antal ligger under 10300 RPM
    ( Jeg kan tage fejl her )

• Magnus S
    Magnus S Tilmeldt:
    mar 2025

Følger: 13 Emner: 2 Svar: 8
    #2   11. mar Mange tak for svaret. Jeg skal lige prøve det der med at køre ned ad bakke imorgen. Men det er lidt underligt fordi i starten tager den godt med omdrejninger i cirka 2 sekunder og så falder den i omdrejninger og ja kører de 48km/t. Men kan det være andet en cdi. Den har jo kun malossi kobling, trykfjeder, trimfjedre, 5,5g ruller og gg ellers er resten std.

• #3   11. mar Nej det slet ikke noget med CDi at gøre eller kopling .
    Lad mig gætte lidt her nu …. du køre med Standart Remskive ? gør du ikke .. Men hvis det er fordi du oplever den stiger i RPM som den skal når du starter af og så ca få sekunder sener så falder den meget så optrækket bliver påvirker og meget langsom op til den Topfart du har pt…

Derfor skifter du alligevel din CDi ud til en ubegrænset … fordi den kan være skyld i topfarten ikke er højre fordi Dine RPM er låst til et bestemt antal

• #4   11. mar Din Vario …. Den der bøsning som hele vario sætter rundt om der så sættes på krumtappen . Osv , Har den nogen store ringe ringe på sig eller kan den bøsning trykkes gennem Varioe helt ! Du ved ingen begrænsning på den

Kommentér på:
Begrænset cdi?

Annonce