Mangler power - jog r Mangler power - jog r
Hejsa! Jeg har prøvet at justere min vens Jog r, men den kører ikke helt som den skal.
Fra 0-20 km/t kører den rigtig godt – den tager mange omdrejninger og trækker godt fremad. Men efter 20 km/t mister den alt sin power og omdrejninger. Den kan stadig komme op på 70 km/t, men det tager rigtig lang tid.
Billedet viser, hvordan blæserhjulet ser ud. Det samme er sket på variatoren. Der blev ikke lavet noget afstand bag variatoren, før jeg fik den i mine hænder. Jeg tænker, det kunne være derfor den køre slapt efter 20km/t
Opsætning:
- DR 50
- Polini 17,5 (88 dyse, nål i midten, luftskruen skruet ud 1 omgang)
- Malossi Multivario med blæserhjul (4,95 grams ruller, har også prøvet med 5,5 g)
- Malossi kilderem
- Polini 3g med Malossi koblingsklokke (gul trykfjeder, blå trimfjedre)
- 0,80 mm afstand mellem variatoren og blæserhjulet
sep 2024
Følger: 12 Følgere: 60 Emner: 18 Svar: 23
apr 2024
Følgere: 180 Emner: 27 Svar: 106
Hejsa, tak for svaret.
Det er en standard tænding, så der er ikke meget justering jeg kan gøre.
Tændrøret er helt nyt, og afstanden mellem pickupen og klokken er sat til 0,70. Tændrøret gnister, når stemplet er i toppen, og gnisten er rimelig stærk.
Før jeg indstillede/fikset den kørte den rigtig dårligt. Den kom kun op på maks 50 km/t og havde det generalt hårdt med at køre.
Kunne det være, at når variatoren og blæserhjulet skubber ind mod hinanden for at presse remmen op, kan remmen ikke få et ordentligt greb, fordi overfladen på varioatoren og blæserhjulet ikke er i god stand? Prøv at se det billed jeg har sat ind
feb 2012
Følger: 24 Følgere: 32 Scootere: 4 Emner: 50 Svar: 698
feb 2012
apr 2024
Har en ekstra std variator og blæserhjul. Prøver lige at smæk dem på imorgen.
Jeg er 99% sikker på, at de blå trim til polinis 3g er de hårdeste de laver.
feb 2012
apr 2024
Remmen er næsten ny, og de blå trim er kun spændt 2,5 ud.
Det var sku variatoren og blæserhjulet. Jeg fandt en gammel Malossi Multivario og et Malossi blæserhjul, som jeg fik monteret med en mindre bøsning.
Nu trækker den lige præcis som den skal og mangler ikke power eller omdrejninger efter 20km/t. Min kammerat køber en helt ny OR Multivario og blæserhjul.
Ellers tak for hjælpen
Mangler power - jog r