131 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Ikke nok power Ikke nok power
Min jog r tager masser af omdrejninger uden vægt på, men når jeg tager en tur på den kører den med mange omdrejninger i 3 sekunder og derefter går den helt ned i omdrejninger og kører ikke særligt hurtigt. Der mangler 6mm på variatoren før at den går helt ud.
Der er 4,5 blandet med 5,5 gram ruller i.
Hvid malossi trykfjeder + grønne malossi trimfjedre
Gg
Resten Std
Kan det være fordi den variere op for tidligt eller skal jeg have skiftet variatoren?
0 synes godt om
apr 2024
Følgere: 187 Emner: 28 Svar: 110
Den "runde ring" på overfladen af din variator, der hvor skiven normalt ville sidde – er den helt glat? Min ven havde den samme "ring" på sin variator og blæserhjul. Han fik denne ring, fordi variatoren og blæserhjulet gik i kontakt med hinanden. Løsning var at smide lortet ud. Prøv lige send et billed af ringen.
Det kunne være:
Mangel på afstand bag din variator
Afstandsskiver (shims) mellem variatoren og blæserhjulet
Remskiven åbner ikke helt op
Prøv at bruge nogle tungere ruller. Du kører med 5 grams ruller lige nu, så prøv med 6 grams eller lignende.
feb 2012
Følger: 24 Følgere: 32 Scootere: 4 Emner: 50 Svar: 718
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.159
mar 2025
Følger: 13 Emner: 3 Svar: 14
Er shims ringe dem der sidder ved remmen elller er det bag variatoren ved det bagerste blæserhjul?
mar 2025
Følger: 13 Emner: 3 Svar: 14
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.159
Så mister du bare endnu mere topfart.
Skift din gearing til en færdigpresset 15/39.
Så får du den topfart du søger.
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 60 Scootere: 11 Emner: 3 Svar: 1.267
apr 2024
Følgere: 187 Emner: 28 Svar: 110
Hvis hele dit variatorsystem er standard, skulle der allerede være en shim fra fabrikken.
https://billeder.bazoom.dk/scooter/album/70/wh/2000/2000/347593/yamaha-jog-parts-manual.jpg
Nummer 19 er din standard shim. Her er en lille video, der forklarer det bedre
Nummer 24, altså den skive, som din møtrik skal sidde på, er virkelig vigtig. Uden skiven "spænder" møtrikken imod krumtappen. Du skal sikre dig, at møtrikken spænder imod blæserhjulet og din gribstjerne og ikke krumtappen.
Når du har din variator helt spændt, kan du rykke med blæserhjulet? Prøv at tage godt fast i blæserhjulet og se, om du kan rykke den frem og tilbage. Når den er helt spændt, skal der være absolut 0 play (altså ingen bevægelse).
Hvis dit elstart ikke allerede er af, prøv at tage det af og se, om du har en afstandsbøsning bagved. Hvis du mangler den her bøsning, så køb den her fra Scooter Attack.
https://www.scooter-attack.com/en/product/spacer-bushing-for-minarelli-crankshaft-21x15.9x13.4mm-yamaha-bw-s-aerox-65728
https://billeder.bazoom.dk/scooter/album/70/wh/2000/2000/347585/yamaha-jog-parts-manual.jpg. Afstandbøsningen hedder nummer 11 i diagrammet.
Hvis du er bekymret om optræk, så sæt nogle 6 eller 6.5 grams ruller i, standard tryk, og få en Polini 3g kobling med enten sorte eller grønne trim. Ved ikke hvem at billet dit ind i at skifte til så lette ruller og sådan en tryk.
Ikke nok power