Aprilia Ditech SR 50 Skibby. {{forumTopicSubject}}
Prøver lige igen:
Jeg har en 4 måneder gammel Aprilia SR 50 R Factory LC Ditech (45 scooter) som jeg godt vil tune lidt mere end den er nu.
Den har fået pillet skiven og er chiptunet (gameboy) fra forhandleren, så nu render den 75-80 km/t ved jævn vej og har haft den oppe på 94 ned af bakke.
Hvad kan starte med at lave ved den, så den triller lidt hurtigere ?
Har hørt at man kan skifte variomatic, ruller eller udstødningen. Hvad er bedst at starte med ?
Her lidt om standarden på den:
Specifikationer:
Motor Encylindret, vandkølet, 2-takt med elektronisk luft assisteret direkte indsprøjtning (DITECH)
Slagvolumen 49,38 cc
Indsugning Reed ventil
Injector Automotive (EFI) type
Tryk regulator Automotive typ. 2.5 bar
Boring og slag 41 x 37,4 mm
Kompression 12,5:1
Brændstof system Direkte indsprøjtning i forbrændingskammeret
Direkte injector (SMD) Impuls styret, dråbestørrelse; 8 micron
Gasspjældhus Diameter 18 mm, indbygget TPS (Trottle Position Sensor)
Brændstofpumpe Højtrykstype (6,5 - 8 Bar). Strømforbrug < 0,5 Amp.
Tænding Højspændingstændspole
Luft kompressor Drevet af knast på krumtappen, smurt af luft-/olieblanding i krumtaphuset
Electronic Control Unit (ECU) 22 pin, frekvens 8 Hz
Start Elektrisk startmotor
Smøring Elektrisk oliepumpe, direkte ind i krumtaphuset
Gearkasse Automatisk variator
Sekundær transmission Adapter med drev
Stel Delt profilstel i højstyrkestål
Generator Jævnstrømsgenerator 140 W - 12 V
Primær transmission Med V rem
Kobling Automatisk centrifugalkobling
Affjedring For: Hydraulisk teleskopgaffel monteret i asynkron styrmanschet, slaglængde: 90 mm. Bag: Motoren fungerer som svingarm forbundet til stellet med forbindelsesled, støttet af to radiale dæmperblokke, vandring: 72 mm.
Bor i hornsherred.
maj 2005
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 5 Emner: 211 Svar: 1.650
maj 2005
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 5 Emner: 211 Svar: 1.650
jul 2004
Følger: 14 Følgere: 13 Scootere: 2 Emner: 42 Svar: 1.577
Vario'en giver intet/minimalt på toppen, da den på ingen måde er en kraftforøgende faktor
Desuden, En DItechs udstødning kan køre op til 8xxx omdrejninger, så den skal du ikk tænke på lige forløbigt.
I og med at det er en forbrændingsmotor, gør det det muligt med en logisk tankegang, at regne sig ud til at cyllen der giver den største effekt.
jul 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 1 Emner: 18 Svar: 38
(Sorry *S*)
Gir gearing og kopling noget ?
nov 2003
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 1 Emner: 91 Svar: 443
nov 2004
Følger: 18 Følgere: 17 Scootere: 4 Emner: 79 Svar: 1.215
jul 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 1 Emner: 18 Svar: 38
Nu begynder det at lyde for teknisk til at jeg kan finde ud af at kunne lave det...
Og hvordan laver man det ?
maj 2005
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 5 Emner: 211 Svar: 1.650
jul 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 1 Emner: 18 Svar: 38
Efter de havde fjernet begrænsningerne og havde chiptunet den, kunne man ikke gøre mere.
Så ved ik hvor meget forstand han egentlig havde på tun...
jul 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 1 Emner: 18 Svar: 38
Aprilia Ditech SR 50 Skibby.