474 visninger
|
Oprettet:
Tilkørelse af cylinder {{forumTopicSubject}}
Hey har en Aprilia SR50 DiTech og køber om ikke så længe et malossi 47mm kit.
hvordan har i kørt jeres cylinder til.. hvor mange km.? med hvilken fart. og hvor mange gange har i givet den fuld gas??
for man skal jo både passe på at det ikke sætter sig og at man ikke død køre det..!
mar 2004
Følger: 12 Følgere: 13 Scootere: 3 Emner: 167 Svar: 1.055
apr 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 31 Svar: 57
Kør med lave omdrejninger og ikke over 1/4 gas, omkring 25 - 30 km/t (ikke hurtigere!) de første 50 km. Kør lange ture på 10 km og opefter, så den kan blive så varm så muligt. Helst ikke små ture. De næste 250 km maks. 1/2 gas, omkring 30 - 40 km/t. Prøv at varierer din hastighed, sådan at kører 5 km med 25 - 30 km/t og så gasser du op til 40 km/t og kører sådan i 5 km. Nu har du kørt 300 km. som hvilket egentlig er nok. Men jeg anbefaler at du kører med 1/2 - 3/4 gas de næste 200 km for at være sikker på at det er kørt ordentligt til og at du stadig bliver ved med at varierer din fart. Når du i alt har kørt de 500 km skal du ikke bare give fuld gas. Du skal tage det med ro. Giv den lige så stille gas og efter du har kørt omkring 20 km (gerne mere) kan du lige så stille begynde at give den fuld gas. Du skal stadig passe på med at køre med fuld gas på lange stregninger.
Det kan være svært at køre en cylinder til. Ikke mindst fordi du gerne vil se hvad topfarten er, men hvis du også har monteret en tunudstødning samtidig. Så skal der næsten ingen ting til før du kører 50 km/t med så lidt gas så muligt. Derfor anbefaler jeg at du starter med at køre med lovlig potte, pga. at cylinder ikke skal tage for mange omdrejninger fra start af. Men efter de første 50 km. kan det være en god ide at skifte til tunudstødning (igen), da cylinderen (især ved 70cmm) simpelthen ikke kan komme af med udstødningsgassen og det vil resulterer i at stemplet soder til og vil ikke kunne yde fuld effekt. Men husk at monterer større dyse din karburator til en dyse der er 8 - 15 stører, før du kører nogen steder og det ville også være smart at komme lidt 2-takt olie i benzinen, for at være helt sikker på at stemplet ikke sætter sig. En anden ting du også skal huske: Kør aldrig din cylinder til mens at man sidder 2 på knallerten! Så skal cylinderen pludseligt yde næsten dobbelt så meget og derfor bliver den ikke kørt til ordentligt. Se også efter andre gode råd under montering af tun!
maj 2004
Følger: 1 Scootere: 4 Emner: 1 Svar: 28
mar 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 3 Emner: 26 Svar: 238
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 2 Emner: 23 Svar: 100
Efter 200km har jeg nogen få gange givet den fuld gas og nu hvor den er på 400km giver jeg ofte fuld gas...
Kan den have tabt fart ved at jeg har gjort dette...?
mar 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 3 Emner: 26 Svar: 238
maj 2004
Følger: 1 Scootere: 4 Emner: 1 Svar: 28
Tilkørelse af cylinder