{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
257 visninger | Oprettet:

Har brug for seriøs hjælp..! {{forumTopicSubject}}

Ved sgu godt det har været oppe og vende mange gange.. Og har også søgt på det inde i søg.. Men uden det store held.. Har en SFX fra 2004.. Vil gern vide hvor begrænsningerne sidder.. For har læst.. hmm... rimlig mange og nogle siger de er et sted og andre siger et andet.. Blev rigtigt i tvivl da nogle sagde der også var en plade i varioen.. men ingen skive :S Please hjælp,.,, alle begrænsningerne... og hvor de sidder...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har brug for seriøs hjælp..!
  • #1   13. jul 2004 Den har begrænsningen siddende i varioen. Det er bagpladen i varioen der skal skiftes, og så har den en begrænsning i CDI`en. Den skal også skiftes, da man ikke lige kan fjerne den på den originale. Det kan dog lade sig gøre.

• #2   13. jul 2004 Okay.. Hvis jeg nu fjerner KUN den skive/ring i varioen.. Hvad ville den så køre? Er jeg "nød" til a fjerne den bagplade? Kan jeg ikke nøjes med skiven? Spørger dumt.. i know smiley

• #3   13. jul 2004 Der er slet ikke skive i sådan en. Den eneste måde er at skifte bagpladen. Vil tro den så ca kører 60.
    Pladen forhindrer rullerne i at kunne slynge helt ud, så remmen ikke kan geare op. Det svarer lidt til at du kun kan køre i 3 gear i bilen.

• #4   13. jul 2004 Hmm.. Okay... Troed der var en skive i alle scootere... Og du er sikker? Hvordan fjerner jeg så den plade? Er den skruet fast så jeg bare kan skrue den a med en skruetrækker eller? Og hvor sidder den præsis? Når man tager vario skjoldet a.. s har man kobling og variator.. skal jeg så bare have variatoren a? og så sidder den der? Og hvordan ser den ud? Dækker den det hele?

• #5   13. jul 2004 Du skal have variatoren af den. Dertil skal du bruge en luftnøgle for at slå møtrikken af. Dernæst tager du blæsehjulet af, glidebøsningen, og så selve varioskålen. Bag på skålen sidder pladen. Den er monteret med 3 stjerneskruer. Dem skruer du af, og så kan du tage pladen af. I selve skålen ligger dine ruller også, så dem kan du kontrollere samtidig.
    Jeg arbejder med scootere til dagligt, så har du spørgsmål kan du bare skrive på min profil.

• #6   13. jul 2004 Okay.. Når du skriver det der med a jeg skal kontroler mine ruller imens? Det er ikke sådan at jeg skal sætte en ny plade på eller noget? Pladen skal bare af og så skal jeg bare samle det hele igen ikke?

• #7   13. jul 2004 Nej pladen skal skiftes ud med en anden, hvor vinklen på dens arme er en anden. Du er nødt til at købe en anden bagplade til den.
    Med at tjekke rullerne, mente jeg at du skal tjekke dem for slitage. De holder typisk mellem 1000-4000 km.

• #8   13. jul 2004 Okay.. Hmm.. Og der er ikke andre muligheder for at få den til a køre stærkere.. Jeg mener ligesom en skive eller en ring som man bare kan tag? Bare næsten alle siger at der er en skive/ring i varioen på en sfx...

• #9   13. jul 2004 Så vidt jeg ved skulle der ikke sidde en skive i dem originalt. Hvis den har været afdroslet før, kan der dog være blevet sat en skive i den, for at den skulle køre langsommere. Det er dog som sagt ikke lavet fra fabrikken. Har du købt den af ny, er du sikkert nødt til at skifte den bagplade.
    Skulle gerne gøre det for dig, men er fra Jylland.

• #10   13. jul 2004 thomas k: er det det samme med en ssm.. for den har oxo en plade bag på som du siger der.. men der er oxo en skive????

• #11   13. jul 2004 Hva koster såen en ny plade? og den er helt ny... altså scooteren..

• #12   13. jul 2004 Stephen: Ved faktisk ikke om det er det samme på en ssm. Har ikke skruet så meget i dem.
    Alle scootere har en bagplade som holder rullerne på plads. Vinklen på armene kan dog varierer, og det er deri begrænsningen kan ligge.
    Ruben: Er den helt ny kan du være sikker på at du skal skifte pladen for at det kan give noget. Vil tro den koster mellem 100-200 kr.

• #13   13. jul 2004 Okay.. Så der er INGEN vej uden om? jeg SKAL have en ny bagplade på hvis jeg vil have den til a kører stærkere?

• #14   13. jul 2004 thomas K: en hot 50 har ikk sådan en plade.. bare så du ikk tror på det...

• #15   13. jul 2004 Ruben: Der er ingen vej udenom hvis du vil køre stærkere. Den kan ikke komme til at geare op som den står nu.
    Stephen: En Hot har også en plade bag i varioskålen. Det er den som holder rullerne inde i skålen!
    Du har på tappen en møtrik, kickstartergriber,blæsehjul,glidebøsning,varioskål,bagplade i varioskål, og en startkrans. I nævnte rækkefølge.
    En ssm kører med AP motor, så den har skive i.

• #16   14. jul 2004 der var sgu ingen bagplade på den jeg skilte ad... der faldt rullerne ud inden at jeg havde noget at tage huset af tapen...

Kommentér på:
Har brug for seriøs hjælp..!

Annonce