{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

Krumtap skæv - hvordan? {{forumTopicSubject}}

Jeg fandt ud af her idag at min krumtap er skæv (eller det ser virkelig sådan ud da.)

Det er ved vario siden, ved ikk om der er nogen der mindes det men jeg skrev for noget tid siden at mit blæserhjul ved varioen ramte vario skjoldet med få Riller, hvilket jeg nu har prøvet at fange på billede.

(opdagede at tappen var skæv ved at jeg havde bestilt et nyt blæserhjul)

http://peecee.dk/?id=61685.
Der kan i se at der er 5 riller (forholdsvis tæt på kameraet i højre side, der er mere blanke end de andre. Det undrede mig der, at det ikk var dem alle der ramte. Da jeg så skildte det ad idag for at skifte lagde jeg mærke til at i den ene side stak strålespidserne på krumtappen ca 4 mm videre ud, og på den anden side ca 7mm = blæserhjulet sad skævt. Tænkte "WTF!?" og pilte det straks af og tog så det hele af. Og tappen så altså skæv ud, og jeg kunne ikk få mit afstandsstykke af. Det sad ekstremt godt fast, hvilket jo kun giver mening hvis tappen er blevet rykket skæv og den er blevet sidende.

Det sjove er at den starter og kør fint? Dog nogle gange har den et dårligt punkt omkring 6000 rpm. Hvilket skete efter thansen træffet den 16 juli. Så min ide er at det at tappen er skæv, muligvis er skyld i at den trækker dårligt nogen gange. Da tappen jo nærmest være blevet "rykket" skæv.

Men ja. Undskyld alt det yip yap. men krumtap er virkelig noget jeg hader at skifte (fordi jeg ikk selv kan :S), hvordan kan den have rykket den skæv. Kan det være fordi jeg ingen køling har dernede og den så er blevet varmet op, og der så har været et for hårdt pres på fra remmen af? Vil forresten lige tilføje at jeg faktisk kan sætte remmen på uden at skille remskiverne fra hinanden!? Men jer der så mig til dhs så da at den rykkede rimelig fint, og smed 14.8 hk. Og den kør stadig fint.

Har lige et billede at det hele men det er ikk rigtig til at se. Hvis folk er opsatte på at hjælpe kan jeg pille varioen af og tage et billede igen for at se om jeg kan fange det bedre.

http://peecee.dk/?id=61688

På forhånd MANGE tak.

Skovmand.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krumtap skæv - hvordan?
Kommentér på:
Krumtap skæv - hvordan?

Annonce