Ciao - tuning - helhjertet projekt {{forumTopicSubject}}
Jeg står og skal til at igang med en cykel(Ciao) med pedaler, hvilket jo giver hjælp til at komme over bakketoppen
men men men
Min plan går lidt på at gøre den pæn og få lidt motor på den uden at skulle svede på sadlen!
Jeg tænker stort... Måske for stort, da det kræver et dybt greb i lommen, så det ender med at det bliver et helhjertet projekt.
Jeg har luret på billeder og set folk har stelforstærket, jeg synes dog den stang folk sætter tværs over er for lidt... jeg påtænker at gøre mere... Er der nogen som har ideer til noget metal som er stærkt nok til evt at afstive nogle flere steder på cyklen, hvor det ikke kommer til at ligne en jernklods.. jeg tænker på nogle mindre runde metal stænger, men er det stærkt nok? kom med erfaringer
Af maling tænker jeg pt. på at smøre noget på selv, og senere med øvelse lægge en dyrere lak på..!
I motor vil jeg gerne have noget der rykker (pedaler skulle ikke gerne anvendes... haha :))
Jeg vil svejse et par stænger på til fødderne
-Udstødning:
Simonini Calibrata Ciao 30MM
Simonini express, model Calibrata.
end silencing device Kevlar.
-Krumtap:
Simonini Vespa Pen 10mm
-Motorblok:
Simonini - elektronisk tænding
med membran
-Cyllinder og stempel:
Simonini 48MM /Kit
Aluminium
tilslutniing udstødning 30MM.
-Karburator:
Keihin PWK replica 28MM
Hvad vil i anbefale af luftfilter?
Er det en god forsikring mod skidt, med et benzinfilter?
Det hele bliver nok 5500kr, men jeg synes det er en motorjungle.. jeg ville være glad for lidt rådgivning
Jeg har også tænkt i Polini baner, hvilket kan gøres for 3500 kr, men reducerede kraft går jeg udfra, men igen håber på lidt hjælp
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Scootere: 3 Emner: 7 Svar: 92
Det er en hollandsk side jeg har fundet tingene på
mar 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Scootere: 3 Emner: 506 Svar: 2.204
nov 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Scootere: 8 Emner: 81 Svar: 411
okt 2006
Følger: 42 Følgere: 39 Scootere: 4 Emner: 51 Svar: 662
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Scootere: 3 Emner: 7 Svar: 92
det er da rart lige at vide at man kan smide noget stål ind i cyklen
ja jeg regner ikke kun med 5500 hvis jeg når så langt....
Den bliver herlig
Ciao - tuning - helhjertet projekt