{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
412 visninger | Oprettet:

I må sgu hjælpe mig gutter? {{forumTopicSubject}}

Hej speed heads!
Jeg er nyuddannet journalist og har netop fået taget mit køre for spirituskørsel (Det dummeste, jeg nogensinde har gjort. Kan ikke anbefale det for andre). Det er lidt en katastrofe at mit kørekort er røget, for det er næsten umuligt at få arbejde som journalist uden at kunne køre i bil. Derfor søger jeg et job som reporter hos Danmarks Radio på Bornholm. Afstandende der er nogle jeg kan klare på en knallert. Men det SKAL være en 30 km/t knallert og ikke en 45, ellers ryger jeg i fængsle og ser aldrig mit kørekort igen i tilfælde af, at jeg bliver taget af politiet.
Derfor lyder mine spørgsmål til jer, eksperterne, således: Hvilken scooter kan I anbefale mig, som kan tunes til at køre omkring de 70- 80 km/t, men som vigtigst af alt kan holde til det? Og jeg mener virkelig holde til det. Den skal kunne starte hver gang, jeg skal på opgave, og den skal kunne holde et par år med den hastighed. Kan det overhovedet lade sig gøre at finde sådan en scooter. Da jeg selv kørte på knallert for 8-10 år siden var det på yamaha 4 gear, og de kunne i hvert fald ikke holde til det. Giv mig et råd gutter - jeg trænger virkelig til et. Med venlig hilsen Torsten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I må sgu hjælpe mig gutter?
  • #1   29. okt 2004 næstan alle scootere kan, du kan jo bare nøjes med at fjerne begrænsningerne, så køre den ca. 70

  • #2   29. okt 2004 ska du købe en helt ny..??

  • #3   29. okt 2004 Jamen kan anbefale en RMX/smx... da de har store hjul så derved goe kører enskaber.... er hvis du fjerenr plumben i forrørert og skifter bag tandhjul til 50 tand... så render den ca 80km/t... men der er dog ikke noget baggage rum i... men du kan da købe en boks at sætte bag på... det skal lige siges den er lidt dyrer end andre knallereter.... og den holder godt... bag skifte kæde et par gange... såå...

  • #4   29. okt 2004 en gilera runner eller en piaggio nrg. de kører ca 70 - 80 km/t når begrænsningere er fjernet. og de kan sagtens holde til det da de er født uden nogen begrænniger i.

  • #5   29. okt 2004 stalker....!

    kan godt klare at køre de 80 i et par år
    også er den pisse god at køre hvis man skal køre et par kilometer....
    ssådan vil jeg vælge...

    \\Mick//


  • #6   29. okt 2004 RMX er klart den bedste knallert/scooter man kan få for penge, der er bare det problem, at du kommer til at lugte rigtig meget af rmx´eren, da udstødningen ligger højt.. (Det er sådan en knallert jeg har)

    Nu har du jo ikke fortalt om hvor meget det må koste, så hvor meget regner du med, og skal det være e brugt eller en ny?


  • #7   29. okt 2004 Næsten alle scootere kan holde til de 70-80 da de jo kører det når de kører "optimalt" uden begrænsniger...
    Men en bws/spy vil være et godt praktisk og pålideligt bud (hvis du køber den fra ny og ik fra en knejt der har makket "lidt" for meget med den...
    Den har et godt stort praktisk hjelmrum man kan få næsten alle reservedel billigere fordi de er masseproduceret du kan nemt komme af med den igen og hvisden ik har været i "knejthænder" så kan den sagtens starte og køre på første omgang på starteren hvis du bare holder den lidt vedlige...


  • #8   29. okt 2004 Aprilia SR 50 Ditech - er nok den meste stabile scooter der findes. den har direkte indsprøjtning... (Den eneste scooter som har det)
    Du kan se den her:
    http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12543

    Koster ca. 20.000kr fra ny, men kan nok fåes en del billigere brugt...


  • #9   29. okt 2004 Så er det spritbilisten, der skriver igen!
    Ville det være noget problem at købe en scooter, der javde bare et par år på bagen, og som kostede mellem 10-15.000 kroner? Kan det lade sig gøre?


  • #10   29. okt 2004 Det er ingen problem, bare den ikke har været pillet for meget ved... helst aldrig været tunet...

    men man kan altså købe f.eks. Gilera runner for omkring 15.000kr fra ny, og så er du sikker på ikke at købe katte i sækken


Kommentér på:
I må sgu hjælpe mig gutter?

Annonce