{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Variotor Ruller i min Cpi
  • #1   18. maj 2008 det bestemmer du helt selv smiley

• #2   18. maj 2008 ja selfølgelig bestemmer jeg selv men hvis i, i Sg skulle vælge så den havde Godt optræk eller god topfart hvilke ruller og hvor mange gram?

• #3   18. maj 2008 nu vælger du jo ikk mellem god topfart eller godt optræk med rullerne........ det ikke en gearing...

• #4   18. maj 2008
    <(^^,)> !
    Er du spastisk retarderet eller bare uvidende? smiley

1) Jo. En af de funktioner "rullerne" har. er at bestemme topfart/optræk.

Lad mig vise det for dig:

Peter: Jeg vil gerne have et godt optræk!
    svar: Ja okay. Det du gør er at smide et par lette ruller i. Det gør sådan at centrifugalkraften ikke har så svært ved at slynge "rullerne" ud i enden af din variator. Jo hurtigere den gør det. jo bedre optræk for den. Men den får ikke så god en topfart fordi den har det meget let ved at holde dem ude i enden, og derved ikke får mere "trækkræft" af det.

Peter: Jeg vil gerne have en god topfart!
    Svar: Så smider du et par tunge ruller i. Derved har centrifugalkraften sværere ved at slynge dem ud i enden af din variator. Den skal bruge mere tid på det ergo den får et langsomt optræk. Men til gendgæld er der mere energi i enden af din variator og derved højere topfart.

Tricket er at mixe det sammen så man får godt optræk + god topfart.

Så jo, det HAR noget med det at gøre.

• #5   20. maj 2008 hvis jeg skal have bedre optræk så køber jeg 4,7grams ruller fordi standard er 6 er det ok?

• #6   20. maj 2008 Det kan jeg ikke bare sådan svare dig på. Nu ved jeg ikke selv alt for meget om ruller, så jeg vil træde tilbage, og lade en "ekspert" komme til smiley

Kommentér på:
Variotor Ruller i min Cpi

Annonce