480 visninger
|
Oprettet:
Kan man banke krumtaps-leje i? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Er der nogen der har erfaring med at banke deres krumtaps-leje i? Jeg varmede blokken og frøs lejet, men det kom lidt skævt i. Derefter bankede jeg det i med en hammer, ved at ligge det gamle leje ovenpå og banke på yder-ringen. Det krævede nogle seriøse slag for at få det i. Så jeg ville høre om der var nogen der havde dårlige erfaringer med at have gjort det på den måde? Det har jo ikke super godt af hårde slag sådan et leje.
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 57 Svar: 168
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 15 Scootere: 4 Emner: 56 Svar: 808
mar 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Scootere: 3 Emner: 49 Svar: 1.264
sep 2004
Følger: 44 Følgere: 45 Scootere: 7 Emner: 64 Svar: 3.052
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 3 Svar: 7
Men som Jesper siger burde der jo i princippet ikke ske noget når jeg kun har banket på yderringen.. Selvom den fik godt nok lidt vold. Men hvordan kan jeg lige mærke om der er slør i?
Det drejer fint rundt og det sider godt fast.
Jeg prøvede med 32 top men den gled rundt og var bange for at ramme leje-styrerne.
Det kan være jeg prøver med lejerne på tappen først næste gang.
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 15 Scootere: 4 Emner: 56 Svar: 808
Det kan godt gå hvis de kan bevæge sig meget lidt til siderne.
sep 2007
Jeg kan dog ikke få krumtappen i. Kan ikke få det lille motorblok presset langt nok ned til at kunne kryds-spænde boltene. Pisse besværligt det her. Hele lortet får tæsk med hammeren i morgen! En hammer er åbenbart løsningen på alt når jeg roder i scooter hehe
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 345 Svar: 1.465
men jeg ville dog bare tage lejet op igen og varme blokken helt op og sætte lejet i ..
Man behøves ikke fryse lejerne for at få dem i blokken, det er nok bare at varme .
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 345 Svar: 1.465
Evt få en ven til at hjælpe dig med at varme på motor blokken mens du banker "den lille blok" over
sep 2007
Men tappen sidder allerede halvt på, så jeg tror bare jeg køber nogle længere bolte og kryds-spænder indtil jeg kan få de rigtige bolte i.
Kan man banke krumtaps-leje i?