{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
530 visninger | Oprettet:

Dyse til Hiper2 semi Racing ??? ! {{forumTopicSubject}}

Hej SG.
Jeg har lige samlet min scooter med nedenstående opsætning og skal ti at indstille den, og til det kunne jeg godt tænke mig jeres hjælp smiley

I øjeblikket sidder der dyse 86 i og nålen sidder i øverste hak. Problemet er at scooteren hakker kraftigt i det, når den ikke får helt fuld gas. Hvad skal jeg gøre ?

Hvilken dyse tror i cirka jeg skal bruge til min opsætning ? (Har alle delene og alle dyse fra 72 til 105)
Og hvordan skal jeg stille nålen?

Min opsætning er følgende:

Hiper 2 AC
- 21 mm Dellorto Karburator
- Std membran
- Std Athena Krumtap med racernåleleje
( Holder vist til 14000 rpm! ) Med C4 Carbon lejer
- Nu: Malossi multivar 2000 5,5 gr ruller
- Ukendt racerkobling
men med lilla 22 % trykfjeder og røde trimfjedre
- Std rem
- Std luftfilterbox
men med Malossi Red Sponge filter og 5 huller på 1 cm i diameter
Stage6 Sport Pro 47,6 Alu kørt ca 1000 km
- Yasuni R Carbon

Ps. den plejede at gå 95 med stage6 street og 17,5 mm babu med dyse 95 og 7,5 gr ruller og hvid trykfjeder..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyse til Hiper2 semi Racing ??? !
  • #3   3. jul 2008 Ok, tak for hjælpen, men jeg har altså også skrevet cylinderen i næst sidste linje under opsætning smiley
    Stage6 Sport Pro 47,6 Alu kørt ca 1000 km


  • #5   3. jul 2008 Tjek også tomgangsdysen, i normal D'O 21'er karbs sidder der alt for stor tomgangsdyse i fra fabrikken da de er lavet til 4-takterer, og selvom den ikke burde spille ind ved andet en de første 1/3 gas så har det altså vist sig at være umulig at få den til at spille perfekt før der er mindre tomgangsdyse i.

  • #7   3. jul 2008 Du kan godt smide en såkaldt "2-takts karburator" på en 4-takter. Disse små dirtbikes har samme karburatore som på 2-takterne, hvor at motoren er en 4-takter. Komme dog an på hvordan 4-takts motoren er opbygget. Nogle 4-takter såsom GY6 motore kræver at karburatoren har en vacum, eller som den også bliver kaldt "membran" i karburatoren for at virke.

Kommentér på:
Dyse til Hiper2 semi Racing ??? !

Annonce