Tuning: PGO-PMX Sport {{forumTopicSubject}}
Vi har bygget en PGO-PMX Sport, som vi har tunet en smule på, vi har sat en Stylepro 47,6 cylinderkit på den, og en 21mm Delorto karburator, dysen i karburatoren er den der sad i da jeg købte karburatoren.
Std. udstødning, 6 gr. ruller.
Der er noget der undre mig, jeg skal kører uden luftfilter, da motoren ikke får luft nok, hvis jeg montere et filter trækker den overhovedet ikke, jeg forsøgte derfor at sætte en lille net foran indsugningen, for at eliminere at der skulle komme skidt ind i motoren via karburatoreren, men det resultere i at den næsten ikke trak, og max. 40 km/t, sætter jeg standard luftfilteret på, sker intet, trækker den overhovedet ikke.
Jeg er ikke tilhænger af at kører med åbne luftfiltre, bla. pga. larmen og det visuelle.
Hvad er grunden til det med, at den ikke trækker når der kommer filter på, ved ikke hvad jeg skal gøre, er det dyse-størrelsen, sådan forstået at den får for meget benzin, og derved ikke nok luft, skal der mindre dyse i.!!
Scooteren trækker fint og har en topfart på ca. 90 km/t uden filter, jeg synes selv det er flot, taget i betragtning, den stadigt kører med standard udstødning.
Hvad udstødninger angår, har vi forsøgt med 2 andre, en knæk i god kvalitet, gav dårligere træk og topfart, hvorfor.!
Men jeg vil gerne have lidt mere ud af den, mere optræk, og højere topfart, hvor i lægger mine begræsninger.
Ps. Jeg kører med 5% olie, bedste Castrol, motoren er bygget i weekenden.
Håber i kan hjælpe mig, på forhånd tak.
apr 2007
Følger: 110 Følgere: 110 Scootere: 20 Emner: 212 Svar: 3.736
apr 2007
Følger: 110 Følgere: 110 Scootere: 20 Emner: 212 Svar: 3.736
okt 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 4 Emner: 1 Svar: 4
Men jeg beholder nu de 5%.
Vi forventer ikke at det bliver en baneracer, blot ved at sætte en smule tune på den, har jeg vist heller ikke skrevet nogle steder.
Okay, lad os sige vi sætter lettere ruller i = mere flere omdrejninger, og det vil også resultere i mere-forbrug af benzin, kontra luft, hvor skal den luft komme fra.!!
Ved godt at der skal være modtryk i udstødningen på en suge-motor, har bygget mange tryk-motorer.
Tilmeldt:
okt 2005
Følger: 82 Følgere: 130 Scootere: 12 Emner: 48 Svar: 6.102
apr 2007
Følger: 110 Følgere: 110 Scootere: 20 Emner: 212 Svar: 3.736
Tilmeldt:
okt 2005
Følger: 82 Følgere: 130 Scootere: 12 Emner: 48 Svar: 6.102
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 50 Scootere: 9 Emner: 22 Svar: 44
Mvh Johnny
apr 2007
Følger: 110 Følgere: 110 Scootere: 20 Emner: 212 Svar: 3.736
okt 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 4 Emner: 1 Svar: 4
Jeppe S > du tror åbenbart ikke på mig, jeg er ikke Kasper E, men hans far, jeg har haft 4 forskellige Supra'er, med op til 800 hk, og nu har jeg 2 stk. Skylines stc., den ene standard 280 hk, og den anden 486 hk.
Man kan vel godt spørge til råds, selv om man har rodet med motorer i 20 år, selv jeg kan lærer lidt hver dag.
Biler: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=129227
Supra motor. > http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=9096
Skyline motor > http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=15737
okt 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 4 Emner: 1 Svar: 4
apr 2007
Følger: 110 Følgere: 110 Scootere: 20 Emner: 212 Svar: 3.736
apr 2007
Følger: 110 Følgere: 110 Scootere: 20 Emner: 212 Svar: 3.736
Tuning: PGO-PMX Sport