{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

En større omgang... {{forumTopicSubject}}

Hej SG

Jeg er ved at bygge en Sonic motor over på et FZ50 stel, og har egentlig fået den til at køre. Problemet er at den fra 0 til ca 30km/t kører meget langsomt og ikke tager ret mange omdrejninger. Ved ca 30km/t rammer den så et helt dødt punkt hvor den skal have lidt "hjælp" i form af en lille hældning på vejen, eller noget i den stil, for at komme over punktet. Men derefter tager fanden ved den (undskyld udtrykket), den flyver op i omdrejninger, og så "letter" man ellers bare. Det føles lidt som at køre i en bil med meget turbotøven, som lige pludselig vågner. Hvor og hvad kan fejlen være?
I får lige opsætning og indstilling:

Cyl: S6 racing 70cc kit
Krumtap: TopRacing evo 14000rpm, med C3 lejer (som lyder til at skulle skiftes inden længe)
Indsugning: S6 indsugnings kit med fiber plader i membranen
Karb: DellOrto 21mm BlackEdition med 88'er dyse, ellers std. opsætning
Filter: T Hansen "power filter" af den slags der ligner et KN filter
Udst: TP Nardo
Vario: TopRacing med 4g ruller
Rem: Athena kevlar
Kobling: MetraKit justerbar med blå trimfjedre, med std. klokke og remskiver
Trykfjeder: Hebo 60%
Gearing: Skulle være std.
Tænding: Std.

Alt er helt nyt, med undtagelse af krumtap/lejer, tænding og gearing.

Jeg har prøvet med 3,5g ruller, men det rykker bare accelerations punktet til 35km/t i stedet for 30km/t. Jeg har også prøvet med div. dyser fra 88 (som den kører med nu) og op til 110 (S6 dyse sæt), men tændrøret er vådt og lettere sort uanset hvilken størrelse.
Har i nogen gode råd til hvad det næste skridt kunne være?
Eller jeg kunne måske endda være så heldig at der boede en i Skanderborg der ville hjælpe med indstilling? Det er jo tit lettere at stille diagnosen når man selv kan se, føle, lugte og røre.

På forhånd mange tak!

(alle dumme kommentare og useriøse henvendelser bliver belønnet med en ud stemme...)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En større omgang...
Kommentér på:
En større omgang...

Annonce