Forum kategorier


Scooter Tuning

Har du planer om at tune din scooter, kan vi her på ScooterGalleri give dig gode råd og vejledning til, at komme nemt og lovligt gennem denne process.

Fordele og ulemper ved tuning
Hvis man spørger andre tunere, vil de sige at fordelen ved at tune er, at det giver flere kræfter til scooteren, samt at det på sigt vil give en bedre økonomi i forhold til brug af benzin. Dog skal man være sikker på, at man har valgt en rigtig og lovlig tuning, da der findes mange rundt omkring, som nemt kan snyde eller lave fejl.

Ulempen ved at tune sin scooter, er at der vil forsvinde en vis værdi, da garantien bortfalder på de dele som vil være påvirket af tuningen. Derfor kan man ikke regne med at få lige så mange penge for scooteren, hvis man vil sælge den igen. En ny køber vil højst sandsynligt ikke betale for den øgede ydelse. Grunden til at det er vigtigt at få en lovlig tuning, er at man ellers vil få problemer, hvis man kommer ud for en ulykke eller bliver stoppet af politiet.

Ydermere er det også vigtigt at tjekke din forsikring når du tuner din scooter. Hos nogle selskaber behøves der ikke at være nogle konsekvenser, mens andre måske ligefrem vurderer, at du skal til at betale en højere præmie i forsikringen. I værste fald kan de også vælge slet ikke forsikre dig. Dette kan ske pga. alder og scooterens hestekræfter.

Lovlig Tuning
For at være sikker på, at du har en lovlig tuning, kan du vælge at få det gjort på et værksted. Dog skal værkstedet kunne dokumentere, at tuningen har virket på din scooter og at den er lovlig. Scooteren må ikke støje eller forurene mere end den gjorde før. Er du i tvivl om det er blevet gjort ordentligt, kan du bede om at få prøvet scooteren på et rullefelt.

Grunden til at du skal vælge en lovlig tuning, er at konsekvenserne for en ulovlig kan blive meget dyrere, end hvis du valgte at gøre det lovligt fra starten af. Hvis du skulle bliver stoppet af politiet, kan de konfiskere din scooter eller knallert, samt at man højst sandsynlig får en bøde.

På ScooterGalleri vil du kunne handle med tundele og reservedele, det kunne f.eks. være en cylinder, karburator eller udstødning. Du kan også diskutere fordele og ulemper ved de forskellige typer af tuning. På markedspladsen vil der være et stort udvalg af dele til tuning og på forummet vil du have mulighed for at spørge de andre brugere til råds, hvis der skulle dukke et spørgsmål op, som ikke blev besvaret her.
Læs mere

Indlæser...
Sortering
vilken uds og krabu? evo 3 daw drenge. hvad for en uds og krabu ville i fortrække og smide sammen med evo 3 som er bleven portet. tænker selv ...
Tuning
Oprettet:
7. sep 2013
Visninger:
354
Membran til malossi sport ja jeg har søgt. og har fundet alt andet en malossi sport cyller. sr6ps er der masser af så jeg spørger lige. min op...
Tuning
Oprettet:
12. dec 2009
Visninger:
1.160
pmx sport, fart ? Hej sg, hva ville farten ca være på en sport, med fælgende. Malossi sport 70 ccm, 17,50 kabu, dellorto. multi...
Tuning
Oprettet:
6. apr 2008
Visninger:
138
hey vilken cyl anbefaler i til smx hey hva cylænder skal jeg ta kom gerne med link og skal passe til en 21 kabu delorto black metrakit tower uds ber...
Tuning
Oprettet:
23. sep 2007
Visninger:
233
Smx (Karbu) / Gearing Hey Fik sku' ikke lige et ordenligt svar før, så prøver igen! Køber mig 48mm cylinderkit, men hvor stor skal min ...
Tuning
Oprettet:
7. nov 2006
Visninger:
217

Annonce