{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Puch VZ50 Flagskib

5.294 visninger | Oprettet:

Hej, den her flagskib tilhører en af mine mors kollegaer.
Som i kan se er den jo ''flot'' af sin alder :P

Der medfulgte denne tekst fra ejeren hvis navn og nummer ikke kommer andre ved end mig (: Skal siges den står i Herning. Vis nogen måske kunne genkende den eller
''bødebent'' Og nej den er ikke til salg så please don't ask (:

Puck VZ 50 Flagskib årgang 76 (første model i “flagskib” serien)

Modellen er født med blinklys, men de blev ødelagt ved en ulykke.

Jeg har vendt styret da det -sammen med mine lange arme- give en bedre vægtfordeling ved høj fart.



På billedet med orginal Puch 5,5 HK stempel og topstykke samt udstødning

Cylinder er uorginal 6,5 HK (derfor passer køleribberne mellem topstykke og cylinder ikke sammen)



Jeg har også kaburator så 6,5 HK er komplet, men anvender den ikke da tuningen kan høres langt omkring (bødebent kunne ikke lide lyden :-) )



Bagtandhjulet er orginal, men en 11 tands var orginal i for. Der var normalt plads til 13 tænder, men ved at banke skålen om svinghjulet en smule, fik jeg plads til 14 tænder. Fordelen er også af med 14 tænder svarer 2. gear nu næsten til orginal 3. gear. Jeg kørte derfor flere gange forbi politiet uden at de anede uråd :-).



Desværre er der mekanisk tændingssystem på modellen, så jeg må vælge om jeg vil optimere tændingen til mellemmoment eller optimal ydelse ved høje omdrejninger. Den kan køre omkring 55 (ægte) km/t i anden gear, og ca. 70 i tredje hvis jeg vælger godt træk i mellemområdet og 75 hvis jeg kun satser på topfart. Alt sammen uden stor kaburator. Den orginale kaburator er kun 8 mm, men skal være mindst 16 mm. til en 6,5 HK .

Knallerten burde kunne køre over 100 (det har andre med 6,5 HK tun fået modellen til, men det er uansvarligt da stellet kun er bygget til ca. 70).

Der er ikke meget bundtræk i motoren, men den bliver frisk fra ca. 5-12000 o/min.

På grund af en fejl i tændingen er jeg for tiden nød til at løbe den i gang. :-(



Jeg har også haft en fjeder med en klap og en stålwire, så hvis jeg løsnede wiren lukkede klappen for en del at hullet i udstødningsrøret. På denne måde kunne andre (bødebent) ikke mærke om den var tunet ved at dreje på gashåndtaget! Dette reddede motoren en gang hvor vi alle blev stoppet for rutinekontrol. :-)



Jeg havde også en on/off kontakt under sadlen. Den kunne afbryde tændingen. En gang havde jeg ikke tid til at låse knallerten, da jeg skulle nå bussen. Knallerten blev stjålet, men efter at være trukket 300 meter gav tyven op. :-)

jeppe t
Mand | 30 år | Oprettet: 29. apr 2009


Kommentér på:
Puch VZ50 Flagskib
Annonce