{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

guid fejl på forbindelse til autochoker PGO

13.294 visninger | Oprettet:

en af mine kammerater kom med hans søsters PGO HOT med et problem,den startet fint med det samme men efter den var blevet varm gik den af h til den 4 takter, jeg tænkte med det samme at det var autochoker, men den havde han tjekket med et batteri så den skulle virke,husk lige når choker er kold skal den være 10 mm ellers kan den være svær og starte hvis den er for lidt, eller også får den lidt choker når den er varm som den ikke skal være også 4 takter den også,nå men det var så ikke der fejlen var,jeg tager multistikket af måler om der er gemgang på stelledning som er grøn og det er der,jeg gør det også på den anden ledning som er gul til stel, og der gav den så udslag ????? det kan sgu da ikke passe det er jo en plusledning den skal da ikke gå til stel ??, nå men jeg skiller frontskjold af kigger efter en gul ledning, der er sgu ikke nogle ?? går tilbage ser at der går en gul ledning til spændingsregulatore hmmm,men den er selvfølig ikke til at komme til på, så jeg skruger 4 skruger af tanken så jeg kan komme til at skruge spændingsregulatore af underneden ,pluslig sider jeg med en smældet multistik på spændingsregulatore,så tror da fxxxxx at det lort ikke virker ha ha ha tjek billeder, nå men hvad lærte jeg så af det, inden jeg skal til at skille af så mål først multistik ud til autochoker og så alt det andet bagefter altså hvis ikke det er spændingsregulatore der er meltdown. håber i kan bruge det til noget,i har iværtifald sparet en masse tid ;)

Torben  N
Mand | 50 år | Oprettet: 25. feb 2007


Kommentér på:
guid fejl på forbindelse til autochoker PGO
  •   2. okt 2013 fik den til sidst, den er også vidrer,nu er jeg så igang med en dr big, altså det kan godt være at kammerater gør det i god mening med at hjælpe med at samle,men sikke en gang lort de kan lave, det kostet mig to dage og finde fejl og rette det op,så nu har de forbud lige de to gutter mm jeg står og ånder dem i narken, første fejl jeg havde en fin cyl som stemplet havde sat noget alu fast på,den har ikke varmesat sig,det havde man så elegant sprunget over og bare lige kysset cyl med en honer lort.en ommer ser jeg sener.
    nå men vi skal til at sætte låseringe på plas på motorophæng MEN!! så har man banket det andet leje fra den anden blok over til det ene motorblok så jeg måtte stå og banke det lort ud ahhhhh godt så.
    så havde den ener af kammeraterne gjort kiskstarterskjold klar,jeg sætter det på regner med det køre som det skal, MEN!!!! nej det skraver inde fra skjoldet aksel har mega meget slup, jaaaa hmm så måtte jeg skille lortet af igen, fjeder var bøjet og skravet på metalpladen som skal sider der,den var man også ved at undlade vigtig dims til at køle rem ordenlig ned med, og den skravet fjederen på, ud med den, bøsning var så slit svarne til 1 mm nok til at smadre tandhjul med,ud med den,skiver passet af hxxxxxx til igen ca 1 mm så den kunne hoppe ud og ind,FEDT !!! hvad er det,ja det fik den så også,og så spillet det bare smiley
    så kommer opstart baaaaaaaa sker ikke en skid, jeg skiller hele lortet af, jeg måler og måler på tendspole cdi stator og det er som det skal være ???? tager kicstarter vario svinghjul blæseskjolde af,tager kompredssertjekket , og ganske regtigt der står en orkan af luft ud af kabu PISSSSS!!!!! membran defekt ahhh den var heller ikke blevede tjekket min fejl. nåååå men kompredssertjekket igen for at være sikker på semmeringe dem havde jeg så sat regtig i som jeg plejer,men tvivlen var der da den ikke kunne starte,vidrer sprøjter wd 40 på cyl og topstykke og udstøding igen en seriøs orkan af luft kom der ud der også ahhhhh man altså hvor svært kan det lige være og sæt cyl på,af med det lort,så ser jeg cyl har det her fra den gammel stempel af, den havde selvfølig lavet en lille rids i den nye stempel, nå men igang med af få det af hone den ordenlig op så den bare funget, i med nye pakninger ordne udstøding, og så funket kompredssertjekket bare som det skal TÆT jihaaaaaa yes, så prøver jeg igen med at starte lortet op marrit, med hvad sker der, DEN ??? starter sgu yesss jeg står så i 10 min med en lille kande med totakts olie og trykke ind igemmen styssen og venter til der engang skulle komme olie ud af oliepumpe ahhhhhhh der sker ikke en skid efter de her 10 min,så finder jeg så ud af at filter til den oliebeholder er åbenbart stoppet, ud med den i med en anden der virker,jeg prøver og starte svinet op igen, så pisser det ud af kabu ahhh, jeg knapper den en stille og rolig med en fastnøgle, det kan godt gøre at svømmer går på plas, ALTSÅ smiley hvis det var bare det,jeg ser så at bundkar sider løs ahhhh af med kabu, hmmmm hvad ligger så i bunden af bundkar AAAHHHHH!!!! smiley dysen pis mig i øret hvad faxxxx har du gang i knægt.jeg er ved at være grædefærdig smiley hvor dum kan man så være,så f me vil jeg jo lige hælle benzin i tanken med den her dyse,tanke torsk ahhhh hvad sker der så dyse ryger i tanken PISSSSSSS smiley nå men tappe benzin af, af med tanken ud med dysen, samle lortet igen,jeg er pænt sagt ved at explodere,men det kan jeg jo ikke tillade mig, det er jo bare for at hjælpe smiley
    nå igen igen samle lortet, jeg er ved at få nok pænt sagt smiley igen prøver jeg og starte lortet op,hvad sker der den starter sgu smiley men jeg kan sgu ikke få lortet til at gå ordenlig i tomgang smiley jeg måler igemmen og igemmen fatter ikke en skid,så måtte jeg jo lige ringe til en ledetråd,det fattet han sgu heller ikke,så han kom,han sat lige to finger på autochoker og den blev ikke varm smiley kan ikke passe den var tjekket og ved den virket, der bliver målt vidrer, og så kommer fejlen der var kortslutning i venstre håndtag som går til lys, som indvirket i at autochoker ikke fik strøm hmmm,det viser sig at fatning til positionslys de ben der går til pærene ramte hinanden og kortsluttet der sgu i dem begge to smiley ja ham der havde scooteren havde også lavet sit ejet ledningsnet til lyset uden om nettet, kan jeg sgu godt forstå, men så virket autochoker sgu,og så kunne jeg juster svinet ind, og nu over en uges tid efter virker det,nu skal jeg bare samle skjoldene som lige skal males først,det er så en af knægtene der vil gøre det. ja han er ved at falde i syven af kedsomhed igen igen,det kan jo ikke gå hurtig nok,så jeg må til at selv at slibe lortet ned og male det selv tror jeg, det er nok best, så alt i alt hvad kan man lære af det,det er pænt af dem de vil hjælpe helt sikkert, men det kunne jeg godt have været foruden,det skal så lige siges ham der hjalp mig med at fejlfinde el problem morten lehmann ginial mand takket været ham havde jeg sgu ikke lige fundet den fejl det takker jeg ham stort for smiley jeg er også i lære hos ham hvad angår el problemer, der er sgu meget man skal vide der,han sage også selv at lige det problem der havde han ikke lige set før, dog tog det kun ca 10 min for ham og finde fejlen, han er hår smiley


  •   16. sep 2013 og det virket ik? smiley

  •   16. sep 2013 den fik mange huk smiley

  •   16. sep 2013 jeg plejer at give det lidt wd40 og eller give den 2-3 hug i enden af skruetrækkeren smiley så kan man ofte være heldig at banke den løs i gevindet også kan man bare skrue den ud som normalt smiley

    jeg nægter godt nok at købe sådan nogle ting inde ved t-hansen xD det højst autosol og pakninger og sådan noget jeg køber der inde smiley

    når bare motoren køre kan man altid kigge på alt det andet bagefter smiley


  •   15. sep 2013 den var god nok membran var slidt ,og man har vent pakning omvent på stusen og begrændsning var der ikke altså tragt i stus, den boldt som sider fra farbrikken af var iret så det tog lige to dage om at få det lort af, fif til det er af sæt gearings olie eller bremse olie,det suger meget bedrer ind wd 40 eller anminlig olie, og lad det enlig stå natten over, ellers resiker man at knække boldten eller flække motorblokken,så tager det først 100 år før man bliver færdig, jeg forstår godt at man har sat problemet vidrer til mig, for den er godt nok lige til at på en dårlig pxx af må jeg sige, nå men svinet bliver prøvet af igen, så må man jo se hvad der ellers er af fejl, nå jo kabu sad der en 76er dyse i hvor den skal køre med 72, og jeg har valget mellemen 74/76/96 og det er t hansen dyser,dem kan man ikke gå efter det er plus minus 3 nr de springer fra regtig nr, og havde jeg nogle af dem neeeeejjj ahhhh jeg har 5 kabu og alle dyser mangler på dem pis, nå men prøver med 74 ind til i morgen hvis ikke det vil spille som jeg vil, utrolig meget lort man skal igemmen, og det er bestemt ikke kun det der er i vejen med den her maskine,men jeg skal bare ordne motor så det køre for en kami smiley

  •   13. sep 2013 smiley

  •   13. sep 2013 jeg ved det virker smiley

  •   13. sep 2013 hm jamen det kunne da være man lige skulle skrive den i den lille bog bag øret smiley


  •   13. sep 2013 jeg har ikke gjort det inu,og det gør jeg tit på den måde smiley

  •   13. sep 2013 jep smiley har haft innerroter før smiley men det er godt nok den første italkit jeg skal ha på smiley

    arh smiley det var jo ganske simplet smiley risikere man ikke at skyde simmerringen ud i vario siden hvis den får for meget tryk ? smiley


  •   13. sep 2013 så skal du huske der kan ikke komme lys på så, kompredsser testen er bare og tage en kluv og sæt for udstøding så der er tæt om luftpistolen lige drej på svinghjul så der kommer luft igemmen,den måde kan du tjekke om semmeringe er feesen af eller om cylkit er tæt og om membran er tæt, der må jo ikke komme noget luft igemmen kabu smiley

  •   12. sep 2013 hvordan laver du kompresser testen?? smiley
    ja personligt er jeg ikke den store fan af hot eller i det heletaget pgo smiley
    vil nu noget heller have aprilla eller yamaha smiley

    jaah nu skal jeg så lige ha fundet en ny sator først smiley
    har dog en kammerat der lige har tilbudt at komme forbi og smide en italkit af til den smiley han har lige et par stykker i overskud smiley


  •   12. sep 2013 nå men der var så flere fejl på den her pgo, stator brændt af, høj og lav lys og sluk lys var brændt sikring sprunget, det får vi så lavet, starter svinet op uden problemer, men efter den lige bliver varm så går lortet ud ahhhhhhhhh !! nå men kompredsser tjekket ganske rigtigt der kommer luft ud af kabu så membran lukker ikke tæt,så det er det jeg mangler og skille af på og tjek efter, en pæn knippet pgo hot nej nej nej, og jeg skal snart til at lave en dr big jeg tør sgu ikke og tænke på hvad den så fejler, men sådan er det hvis det er billigt smiley

  •   10. sep 2013 gør det,det kan du godt få et par timer til at gå med smiley

  •   10. sep 2013 jamen jeg tager da lige et kig smiley


  •   9. sep 2013 jeg mener du kan finde noget ar det under mine fotoalbum smiley

  •   9. sep 2013 det var os det jeg mente smiley at ankerplade og sator passer over fra an nedlagt mina kort/lang smiley tror vist bare ankerpladen er drejet lidt smiley

    men hvis du lyster og har mulighed for det kan jeg så lokke dig til at lægge et billede ind af en mina ankerplade? smiley bare så jeg har noget at samligne med smiley


  •   8. sep 2013 det var så lidt,men jeg kan sige dig at ankerplade er ikke det samme,tendingstidspungt er anderledes men man kan tage det fra jog og sæt over smiley

  •   8. sep 2013 det skulle være nødagtigt samme sator og anker plade der sidder på bws så vel som jog dog er lednings nettet anderledes hvilket gør det lidt svære at finde rundt i mener heller ik farverne er det samme men det var faktisk til ret stor hjælp de billeder der smiley

    Tusind tak smiley


  •   8. sep 2013 nu kan jeg sgu ikke lige huske bws men jeg mener der er næsten det samme som jog, men prøv og kig billede nr 11 på det her link
    http://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/48163-as_ledningsnet_det_der_manglet_i_min_video
    du kan se der er orange til tændspole og cdi
    sort til cdi og stel
    rod/hvid til stator
    sort/rød til stator
    sort/hvid bruger du som dødmandsknap
    men det er noget lætter du lige skiller ledningsnettet af på samme måde som jeg har gjort.'
    det er ikke sikkert de har helt samme faver, men det kan du se digt ud af smiley

    Team 7000 Brock -- konge Honda --
    det tror jeg heller ikke er noget problem, bare tiden til det,du ved jeg har et par projekter jeg er nød til at gøre færdig smiley


  •   8. sep 2013 se det er sådan et stik der har været pænt varmt ser ud smiley

    har forresten en efterspørgsel hos dig Torben smiley

    jeg står med en Yamaha Bws Ng Booster lige pt og har været igang med at fifle med at pille lednings nettet af og kun køre med sator, tændspole, spændingsregulatore, og cdi, ved du hvordan det hele skal sidde? altså jeg er kommet så langt til at jeg har 3 ledninger i overskud en orange, en sort, og en grøn/gul, den sidst nævnte går fra satoren og den er jeg helt blank for hvad jeg skal gøre med men den orange mener jeg bestemt skal op til tændspolen?? eller er det helt ude i hampen? har 2 ledninger der går i første og 3 stik fra højer på spændingsregulatoren og det er efter hvad jeg sådan lige kunne se mig ud af lednings nettet, har prøvet alle kombinationer jeg kan komme itanke om og kan bare stadig ikke få lortet til at gniste, ( skal dog lige siges at satoren kan være stået af ) har ikke fået målt den ud endnu da mit multi-meter har sprunget en sikring..
    men altså hvis du kan hjælpe må du meget gerne smiley
    det er forresten en lodret mina motor smiley


  •   8. sep 2013 det er rigtigt. men når du så er færdig med den hot så får du jo den næste problem maskine op hehe ( den der crosser )

  •   7. sep 2013 nåå det var jo enlig godt kan man sige, det kan jo bruges som guid, og så en remainder til mig, jeg elsker bare sådan noget, lige pluselig ved man bare hvad man skal tjekke efter på en pgo , så går det hurtigt,istedet for man skal til og skille hele lortet af smiley

  •   7. sep 2013 sagde jo til hende at hun skulle købe en honda. så var det aldrig sket haha smiley

Annonce