Tilkørsels guide
5.267 visninger
|
Oprettet:
Tilkørsels guide
Cylinder tilkørsel:
Jern cylindre er generelt en god ide at køre til. Og der anbefaler jeg at følge det der er skrevet herunder
Din cylinder er det vigtigt at du kører det ordenligt til. Hvis ikke du gør det, kan du være uheldig at ødelægge dit tun.
Varm motoren godt op ved at køre en god tur med omdrejninger i nærheden af 5000. Lad den så køle helt ned ved at lade den stå en time eller to og tag så en tur mere, hvor den får lov at køle ned efter igen. Derefter er det bare at hive håndtaget rundt og se hvad den kan rende. Dog huske at dysen skla være indstillet ellers bliver det en kortvarig glæde.
Jeg har set et TP Trophy kit smide 10.44 hk med næsten standard opsætning og det kit ved jeg fik plag fra dag 1. Der var der ikke engang den lille tilkørsel jeg har skrevet ovenover. Så ydelsen mister man meget begrænset af nu om dage. Hvis man alligevel vil være sikker på at have max ydelse ud af det, så kan man skifte stempelringene efter 500 km, og tage en lille tur hvor man slapper lidt af med gassen.
Aluminiumscylindre har idag en overflade behandling af nicasil, som gør at dens overflade er extrem! hårdfør. Derfor er tilkørslen af alu cylindre meget mindre. Malossi anbefaler at man til deres cylindre giver den godt 30 min under 5000 omdrejninger og så ellers bare fremad og afsted. Det kan også bruges på alle andre aluminiumscylindre bare de har en nicasil belægning i cylinderen.
Tilkørsel af krumtap:
Behøves man som sådan ikke. Men jeg vil hellere lige gøre som var det en aluminiums cylinder for at være sikker på at alting sidder som det skal.
Tilkørsel af Gearing:
Når du kører din gearing til skal du bare holde din scooter i lave omdrejninger de første 100 km. Det er ikke strengt taget nødvendigt, men gearingen har bedre af det da den bliver smurt ind i olien inden den skal ud og tage de høje omdrejninger. Efter ca. 1000 km er det en god ide at skifte gearolien ved gearingen evt. puste med trykluft ned i gearingshuset for at få renset for små jernspåner.
Kevlar rem:
De første 30 km, skal den ikke op i omdrejninger, da remmen lige skal "slides" til. Derefter er det bare at give gas. Start evt, med at give omkring 30 min i tomgang.
Cylinder tilkørsel:
Jern cylindre er generelt en god ide at køre til. Og der anbefaler jeg at følge det der er skrevet herunder
Din cylinder er det vigtigt at du kører det ordenligt til. Hvis ikke du gør det, kan du være uheldig at ødelægge dit tun.
Varm motoren godt op ved at køre en god tur med omdrejninger i nærheden af 5000. Lad den så køle helt ned ved at lade den stå en time eller to og tag så en tur mere, hvor den får lov at køle ned efter igen. Derefter er det bare at hive håndtaget rundt og se hvad den kan rende. Dog huske at dysen skla være indstillet ellers bliver det en kortvarig glæde.
Jeg har set et TP Trophy kit smide 10.44 hk med næsten standard opsætning og det kit ved jeg fik plag fra dag 1. Der var der ikke engang den lille tilkørsel jeg har skrevet ovenover. Så ydelsen mister man meget begrænset af nu om dage. Hvis man alligevel vil være sikker på at have max ydelse ud af det, så kan man skifte stempelringene efter 500 km, og tage en lille tur hvor man slapper lidt af med gassen.
Aluminiumscylindre har idag en overflade behandling af nicasil, som gør at dens overflade er extrem! hårdfør. Derfor er tilkørslen af alu cylindre meget mindre. Malossi anbefaler at man til deres cylindre giver den godt 30 min under 5000 omdrejninger og så ellers bare fremad og afsted. Det kan også bruges på alle andre aluminiumscylindre bare de har en nicasil belægning i cylinderen.
Tilkørsel af krumtap:
Behøves man som sådan ikke. Men jeg vil hellere lige gøre som var det en aluminiums cylinder for at være sikker på at alting sidder som det skal.
Tilkørsel af Gearing:
Når du kører din gearing til skal du bare holde din scooter i lave omdrejninger de første 100 km. Det er ikke strengt taget nødvendigt, men gearingen har bedre af det da den bliver smurt ind i olien inden den skal ud og tage de høje omdrejninger. Efter ca. 1000 km er det en god ide at skifte gearolien ved gearingen evt. puste med trykluft ned i gearingshuset for at få renset for små jernspåner.
Kevlar rem:
De første 30 km, skal den ikke op i omdrejninger, da remmen lige skal "slides" til. Derefter er det bare at give gas. Start evt, med at give omkring 30 min i tomgang.
Tilkørsels guide
aug 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 1 Emner: 86 Svar: 753
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
aug 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 1 Emner: 86 Svar: 753
jun 2007
Følger: 111 Følgere: 109 Scootere: 1 Emner: 507 Svar: 2.162
jun 2007
Følger: 82 Følgere: 83 Scootere: 7 Emner: 388 Svar: 1.172
http://www.thansen.dk/product.asp?c=2179683504&n=1709674201&pn=1709675724 Den her..
og hvordan skal jeg til køre en 40mm med 6 skyllekanaler til min jog r?
nov 2005
Følger: 10 Følgere: 14 Scootere: 10 Emner: 550 Svar: 2.666
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
det var bare så den var hurtiger at finde
aug 2005
Følger: 59 Følgere: 58 Scootere: 8 Emner: 27 Svar: 725
http://www.stalkerzone.dk/?id=hentguide&side=5
Baah
maj 2007
Følger: 55 Følgere: 53 Scootere: 6 Emner: 66 Svar: 193
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
maj 2007
Følger: 55 Følgere: 53 Scootere: 6 Emner: 66 Svar: 193
tak tak tak tak tak tak tak :D!
- Scooter tuning is not a crime
It's a lifestyle!
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 52 Scootere: 9 Emner: 41 Svar: 56
aug 2006
Følger: 76 Følgere: 74 Scootere: 11 Emner: 87 Svar: 503
det kommer jo an på hvornår din kobling slår til ?
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 52 Scootere: 9 Emner: 41 Svar: 56
i KM/t
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
kør lidt hmm 10 km med under halv gas. også lidt med næsten halv også halv også fuld as en gang i mellem
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 29 Svar: 239
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 29 Svar: 239
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
nov 2006
Følger: 116 Følgere: 114 Scootere: 7 Emner: 165 Svar: 1.027
jul 2004
Følger: 119 Følgere: 173 Scootere: 2 Emner: 20 Svar: 45
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
jun 2007
Følger: 47 Følgere: 47 Scootere: 5 Emner: 62 Svar: 80
jan 2007
Følger: 54 Følgere: 51 Scootere: 6 Emner: 20 Svar: 112
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
jan 2007
Følger: 54 Følgere: 51 Scootere: 6 Emner: 20 Svar: 112
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
jan 2007
Følger: 54 Følgere: 51 Scootere: 6 Emner: 20 Svar: 112
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
jan 2007
Følger: 54 Følgere: 51 Scootere: 6 Emner: 20 Svar: 112
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
jan 2007
Følger: 54 Følgere: 51 Scootere: 6 Emner: 20 Svar: 112
feb 2007
Følger: 40 Følgere: 39 Scootere: 8 Emner: 12 Svar: 17
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Scootere: 1 Emner: 263 Svar: 1.785
min 4takt crosser får da os bar tomgang i 5 min inden start o så fuld skrald???
har det ligsmom din chef kan det ik ta fuld gas så ud med det
dec 2004
Følger: 93 Følgere: 91 Scootere: 28 Emner: 359 Svar: 1.281
apr 2005
Følger: 53 Følgere: 52 Scootere: 2 Emner: 24 Svar: 138
men det er en fin guide, bar ikk dig der har skrevet den
// Møller
sep 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Scootere: 2 Emner: 37 Svar: 250
jan 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Scootere: 13 Emner: 142 Svar: 257
okt 2006
Følger: 90 Følgere: 96 Scootere: 12 Emner: 91 Svar: 1.366
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 15 Scootere: 4 Emner: 56 Svar: 808
Faktisk hurtigere end tilkørsel af en crosser ...
aug 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Scootere: 10 Emner: 324 Svar: 1.020
jul 2004
Følger: 33 Følgere: 33 Scootere: 2 Emner: 109 Svar: 932
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Scootere: 1 Emner: 263 Svar: 1.785