{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

CPI stator udmåling

16.023 visninger | Oprettet:

På det ene billede vises en ny stator og det andet billede vises en stator med defekt spole til tænding, den defekte stator kan godt give lys og lade batteriet dog er spolen til tændingen så svag at den giver minimal gnist, det resulterer i meget dårlig start af motor dvs. man hamrer løs på kickstarteren og får motoren i gang, dog går den plusligt ud ved tomgang grundet den svage gnist.
Med ny stator monteret er der 0 problemer og CPIen går som en drøm.
Målingen er udført med multimeteret sat op til 2000 ohm.
og i en tempertur på ca. 20 grader censius.
Så kan du selv chekke din CPI.
Jeg vil tro at med 500 ohm. som måling kan scooteren nok også fungere ok.

Tino
Mand | 45 år | Oprettet: 31. dec 2007


Kommentér på:
CPI stator udmåling
  •   4. jun 2022 En motor kan godt køre med en svag gnist, dog er den som regel svær at starte og lidt sløv på gashåndtaget. Med omkring 400 ohm vil jeg tro at spolen er ved at være kaput så jeg ville nok montere en ny.

  • Nicolai J
    Nicolai J Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1
      3. jun 2022 Jeg har svag gnist på tændrør og måler 445 ohm på stator er den defekt eller som den skal være?

  •   7. dec 2020 Har lige prøvet det med den røde/sorte ledning.
    Jeg har ingen gnist, og på den røde/sorte ledning måler den 0 og det er også en cpi Oliver.


  •   26. apr 2013 Super fin Guide! Jeg har nemlig problemer med at jeg ingen gnist har på tændrøret! Så vil jeg da lige prøve denne metode smiley

  •   16. aug 2010 Hejsa er det bare at montere statoren på motoren og koble ledningerne til og så virker den?

  •   19. jan 2010 Ja det lyder som en kaburator fejl.
    Den starter på det benzin der måtte være i indsugning/krumtaphus og går så ud sekunder efter den ikke får mere benzin fra karburatoren.
    Når den går op i omdrejninger og der efter går ud er det tegn på benzin mangel. Check benzin tilførslen.


  •   19. jan 2010 Den lille dims der sidder uden for statoren er pickuppen. Det er den som bestemmer hvornår gnisten skal springe i tændrøret.
    Grunden til din scooter ikke kører ordenligt kan også skyldes CDI boxen som også brænder af meget tit på en CPI.
    Hvis gnisten er fin kan det også skyldes andre ting der gør at motoren ikke går ordenligt, membran, cylinder, simmeringe mm. men man skal jo rode lidt med det for at finde fejlen.


  •   14. jan 2010 Det der dræber div. spoler er fugt og skidt, det trænger ind og kortslutter lige så stille de små kobber ledninger eller viklinger.
    Så hvis man holder sin spole tør og ren og ellers el nettet på scooteren er i orden så burte spolen kunne holde i mange år.
    De ældre CPI scootere har dog rimeligt dårlige statore og CDI boxe.
    Som du kan se er den nye type stator "tænd" spole lukket ind i sort plastic, på den gamle model er det ikke ret godt lukket inde.


  •   5. jan 2010 sådan tino G den er der mange der godt kan bruge her inde,den skal jeg lige huske og linke til smiley

Annonce