Renovering af bing karburator
6.736 visninger
|
Oprettet:
Mange af de gamle bing karburatorer der er tilbage er mere eller mindre smadret. Enten er det gevindene til topdækslet eller så er det gevindet til bundkaret. Da jeg har en del karburatorer liggene forsøgte jeg at udbedre disse skader. Så her i fotoalbumet vil du kunne se hvordan det er gjort. (det vil løbene blive opdateret.
Vær del i karburatoren har et nummer. Som der kan ses på billederne er der et gasspjæld med nummeret 24 og et med 25. Hvis man kigger lidt på linkene neden under kan man se hvad karburator de passer i.
Gode links når man renovere bing karburatorer:
http://www.bingpower.de/german/service/einstellblaetter.html Her kan du søge på modelnumre og se hvad maskine karburatoren har siddet på.
http://www.bingpower.de/shared/images/datenblaetter/partnumberse.pdf Lidt om modelnumrene på karburatorerne
Vær del i karburatoren har et nummer. Som der kan ses på billederne er der et gasspjæld med nummeret 24 og et med 25. Hvis man kigger lidt på linkene neden under kan man se hvad karburator de passer i.
Gode links når man renovere bing karburatorer:
http://www.bingpower.de/german/service/einstellblaetter.html Her kan du søge på modelnumre og se hvad maskine karburatoren har siddet på.
http://www.bingpower.de/shared/images/datenblaetter/partnumberse.pdf Lidt om modelnumrene på karburatorerne
Renovering af bing karburator
jul 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Scootere: 3 Emner: 17 Svar: 534
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
jul 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Scootere: 3 Emner: 17 Svar: 534
Det er ihvertfald hvad jeg kan se ud fra den hjemmeside.
jeg kigger under"Gasschieber" og så det sidste tal. Jeg ved ikke om det er rigtigt, men det passer med at den danske har nummeret 24.
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Derfor er det vigtigt at holde styr på Bing-numrene til ens maskine!
jul 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Scootere: 3 Emner: 17 Svar: 534
Men vis der er en som har lidt tid, så kan man jo gå herind http://www.bingpower.de/german/service/einstellblaetter.html og se hvad den rigtigt hører til af karburator Og du har sikkeret ret med den tyske 25-knallert.
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Vacuum fra motoren trækker luft gennem hullet direkte over dyserøret, og der tilføres dermed MERE brændstof.
Eller:
Brændstoffet løftes højere ved delgas og man opnår dermed bedre forstøvning, hvilket medfører bedre udnyttelse af brændstoffet. Jo bedre udnyttelsesgrad, desto mere magert kan motoren gå uden ballade.
MEN!
I kraft af hullet sidder så tæt på dyserøret kan det aldrig tilføre mere luft, alene, da luften netop HAR været forbi dyserøret, INDEN den når hullet = når alt andet lige at skabe et vacuum over dyserøret og trækker brændstof med op.
Ergo:
Enten er det godt for økonomien, eller man kompenserer for en meget kort indsugningsvarighed på f.eks. en 25-knallert til det tyske marked.
Min vurdering - ikke en ubetinget sandhed.
jul 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Scootere: 3 Emner: 17 Svar: 534
dec 2003
Følger: 9 Følgere: 21 Scootere: 13 Emner: 74 Svar: 938
Faktisk lidt interessant, jeg har lavet en maxi til min bror - af alle mulige dele og den går alt for fed i tomgang. Kan lige stå et minut så dør den og tændrøret et sort. Ved alm. kørsel går den bare perfekt, og tændrøret er cocio farvet. Men der er intet man kan stille på andet end nålen og den er helt i bund nu, men den skal have endnu mindre benzin/mere luft. Tror måske bare der sidder en forkert nål eller en slidt dyserør.
Men hvis nye dele ikke hjælper kunne jeg da eksperimentere med lidt luftboringer
jul 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Scootere: 3 Emner: 17 Svar: 534