{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Renovering af bing karburator

6.700 visninger | Oprettet:

Mange af de gamle bing karburatorer der er tilbage er mere eller mindre smadret. Enten er det gevindene til topdækslet eller så er det gevindet til bundkaret. Da jeg har en del karburatorer liggene forsøgte jeg at udbedre disse skader. Så her i fotoalbumet vil du kunne se hvordan det er gjort. (det vil løbene blive opdateret.

Vær del i karburatoren har et nummer. Som der kan ses på billederne er der et gasspjæld med nummeret 24 og et med 25. Hvis man kigger lidt på linkene neden under kan man se hvad karburator de passer i.

Gode links når man renovere bing karburatorer:
http://www.bingpower.de/german/service/einstellblaetter.html Her kan du søge på modelnumre og se hvad maskine karburatoren har siddet på.
http://www.bingpower.de/shared/images/datenblaetter/partnumberse.pdf Lidt om modelnumrene på karburatorerne

casper a
Mand | 30 år | Oprettet: 17. jul 2010


Kommentér på:
Renovering af bing karburator
  •   5. apr 2012 Det har du fuldstendig ret i! smiley

  •   5. apr 2012 Mente nu også blot, at man ikke kan søge på spjældet men kun på karburatoren smiley Derfor kan man selvfølgelig godt tygge sig gennem samtlige modeller på listen, indtil man har et match. Elendig database-indretning, men det går jo nok.

  •   5. apr 2012 Jeg er helt klar over at dette spjæld (25) ikke hører til den danske 1/12/279 karburator, men det hører derimod til 1/12/297 som hører til en maxi s fra Schweiz.
    Det er ihvertfald hvad jeg kan se ud fra den hjemmeside.

    jeg kigger under"Gasschieber" og så det sidste tal. Jeg ved ikke om det er rigtigt, men det passer med at den danske har nummeret 24. smiley


  •   5. apr 2012 Den side kan kun bruges til karburatornummeret, og du ved vel ikke, om det spjæld overhovedet hører til den karburator? Tidligere ejer kan jo have fundet noget tilfældigt på et stumpemarked.

    Derfor er det vigtigt at holde styr på Bing-numrene til ens maskine!


  •   5. apr 2012 Jeg havde faktisk en del problemer da jeg kørte med dette spjæld. Jeg kunne kun få den til at gå ordenligt i tomgang vis tomgangskruen blev skruet helt i bund.

    Men vis der er en som har lidt tid, så kan man jo gå herind http://www.bingpower.de/german/service/einstellblaetter.html og se hvad den rigtigt hører til af karburator smiley Og du har sikkeret ret med den tyske 25-knallert.


  •   5. apr 2012 Gennemboringen sidder lige efter nålen og dyserøret, så den vil gøre en af følgende ting:

    Vacuum fra motoren trækker luft gennem hullet direkte over dyserøret, og der tilføres dermed MERE brændstof.

    Eller:

    Brændstoffet løftes højere ved delgas og man opnår dermed bedre forstøvning, hvilket medfører bedre udnyttelse af brændstoffet. Jo bedre udnyttelsesgrad, desto mere magert kan motoren gå uden ballade.

    MEN!

    I kraft af hullet sidder så tæt på dyserøret kan det aldrig tilføre mere luft, alene, da luften netop HAR været forbi dyserøret, INDEN den når hullet = når alt andet lige at skabe et vacuum over dyserøret og trækker brændstof med op.


    Ergo:

    Enten er det godt for økonomien, eller man kompenserer for en meget kort indsugningsvarighed på f.eks. en 25-knallert til det tyske marked.


    Min vurdering - ikke en ubetinget sandhed.


  •   21. feb 2012 Tror også det er til tomgang smiley Der findes faktisk flere forskellige nåle, så det kan sagtens være en forkert en.

  •   21. feb 2012 Har du en ide om hvad hullet på 25'er spjældet er til? Min første ide var at den vil kunne trække lidt mere luft ind fra bagsiden ved lav gas/tomgang - måske har man haft en knallert der soder til i tomgang og så har man lavet denne ekstra luft tilførsel? Det er jo ikke muligt at stille på luften ellers på sådan en gammel rund bing.

    Faktisk lidt interessant, jeg har lavet en maxi til min bror - af alle mulige dele og den går alt for fed i tomgang. Kan lige stå et minut så dør den og tændrøret et sort. Ved alm. kørsel går den bare perfekt, og tændrøret er cocio farvet. Men der er intet man kan stille på andet end nålen og den er helt i bund nu, men den skal have endnu mindre benzin/mere luft. Tror måske bare der sidder en forkert nål eller en slidt dyserør.
    Men hvis nye dele ikke hjælper kunne jeg da eksperimentere med lidt luftboringer smiley


  •   28. jan 2012 Mange tak smiley

Annonce