Adskillelse/ samling af Puch-kobling
20.731 visninger
|
Oprettet:
Efter en del henvendelser om hvordan man adskiller/ samler en kobling på 2/3/4 gear Puch-motor, har jeg lavet en lille "Guide" om hvordan det gøres.
1. Låsering
2. Udrykkerleje
3. Møtrik
4. Fjederskive
5. Fjederholder
6. Koblingsfjeder
7. Fjederskål
8. Koblingsplade uden belægning
9. Koblingsplade med belægning
10. Koblingsplade uden belægning
11. Koblingsplade med belægning
12. Koblingsnav
13. Påløbsskive
14. Koblingstromle
15. Lejebøsning
16. Påløbsskive
BEMÆRK at fjederskålen (7) skal ligge HELT ned på den øverste/yderste koblingsplade (8 og 10) Ellers får udrykkerlejet (2) alt for stor spillerum, når Fjederholder og Koblingsfjeder (5 og 6) bliver spændt sammen af møtrikken (3) Med det resultat at motoren IKKE kan koble ud.
Husk også at hvis der er den MINDSTE modstand i udrykkerlejet (2) når det drejes rundt, så skal det udskiftes.
Er koblingstromlen (14) fyldt med hakker i indfaldene til koblingspladerne (8-11) SKAL den udskiftes, da men ellers vil få en kobling der "hugger" når der kobles til.
INDEN man begynder at montere påløbsskive (16) Lejebøsning (15) og koblingstromle (14) på krumtapakslen, SKAL man sikre sig, at man har sat en låsering på krumtapakslen lige efter støttelejet, HVIS man GLEMMER/ UNDLADER denne låsering, så vil påløbsskiven (16) ligge DIREKTE ned på støttelejet på krumtapakslen og medføre lejestøj når motoren køre.
God fornøjelse
1. Låsering
2. Udrykkerleje
3. Møtrik
4. Fjederskive
5. Fjederholder
6. Koblingsfjeder
7. Fjederskål
8. Koblingsplade uden belægning
9. Koblingsplade med belægning
10. Koblingsplade uden belægning
11. Koblingsplade med belægning
12. Koblingsnav
13. Påløbsskive
14. Koblingstromle
15. Lejebøsning
16. Påløbsskive
BEMÆRK at fjederskålen (7) skal ligge HELT ned på den øverste/yderste koblingsplade (8 og 10) Ellers får udrykkerlejet (2) alt for stor spillerum, når Fjederholder og Koblingsfjeder (5 og 6) bliver spændt sammen af møtrikken (3) Med det resultat at motoren IKKE kan koble ud.
Husk også at hvis der er den MINDSTE modstand i udrykkerlejet (2) når det drejes rundt, så skal det udskiftes.
Er koblingstromlen (14) fyldt med hakker i indfaldene til koblingspladerne (8-11) SKAL den udskiftes, da men ellers vil få en kobling der "hugger" når der kobles til.
INDEN man begynder at montere påløbsskive (16) Lejebøsning (15) og koblingstromle (14) på krumtapakslen, SKAL man sikre sig, at man har sat en låsering på krumtapakslen lige efter støttelejet, HVIS man GLEMMER/ UNDLADER denne låsering, så vil påløbsskiven (16) ligge DIREKTE ned på støttelejet på krumtapakslen og medføre lejestøj når motoren køre.
God fornøjelse
Adskillelse/ samling af Puch-kobling
okt 2011
Følger: 31 Følgere: 42 Scootere: 3 Svar: 577
1. Den aksel som går ned i koblingsskjoldet, hvorpå koblinsarmen til kablet, er monteret, kan justeres.
Dvs at hvis man afmontere koblingsarmen, så kan akslen/sneglen drejes rundt.
Drejes akslen mod højre, så skulle koblingsarmen gerne kunne drejes længere om mod beslaget/holderen, til koblingskablet midt på koblingsskjoldet, når fjeder og koblingsarmen bliver monteret igen.
2. Hovedet på udrykkerlejet, skal justeres ud ad, dvs at splitten som forhindre at hovedet på udrykkerlejet drejer rundt skal afmonteres, også drejes/skrues hovedet udad, så det passer.
Start altid med nr1, og hvis det ikke hjælper, så brug nr2
maj 2009
Følger: 1
apr 2012
Følger: 45 Følgere: 43 Scootere: 7 Emner: 35 Svar: 231
okt 2011
Følger: 31 Følgere: 42 Scootere: 3 Svar: 577
apr 2012
Følger: 45 Følgere: 43 Scootere: 7 Emner: 35 Svar: 231