renovering til std. maxi k stel og sænket en smule
2.908 visninger
|
Oprettet:
Efter 10 år har jeg besluttet at renovere min gamle puch maxi og gør den lovlig. Plant asfalt 34/35km/t ved de der faststillede fartmålere.
Pulverlakeret i sort med hvide fælge.
Havde en p motor liggene som fik nyt cylinder og studs, plomb boret op til 10.2mm planet topstykke en smule, svinghjul lettet en smule og svejset fast. Tænding justeret til 2mm før top, karburator med dyse 58 filet op til 59, 60 var nemlig i overkanten, nål på øverste hak. fyldt op med ATF(automatgearolie). Og polerede det gamle tændingsdæksel samt koblingsdæksel op. udstødningen er 10 år gammel som er pudset godt op igen. Sænket alt ialt ca. 65mm bag 70mm foran. Fik en anden forgaffel på, nyt bagdæk, styr og forkromet forlygte). Og alle kabler er kortet op så længden passer, uden at have en fuglerede af kabler ved forlygten.
lille update 21/3 -17
konvertere P motoren til kickstart, da jeg har delene lignende til det.
brugte alt hvad der var på koblingssiden af krumtappen fra en k model og kickstart dækslet, koblingsskål og kobling +møtrik.
man kan godt bruge koblingsskål og kobling fra P model, efter man skære udre kanten af på koblingsskålen, og sliber ydre belægning af på koblingen (ikke belægningen på koblingsbarkerne) også ellers koblings trykpladen fra en K +medbringer og møtrik.
brugte derudover en skabelon, et 14mm bor + 5mm bor for 6mm gevindtap. kan ses på de sidste billeder
Pulverlakeret i sort med hvide fælge.
Havde en p motor liggene som fik nyt cylinder og studs, plomb boret op til 10.2mm planet topstykke en smule, svinghjul lettet en smule og svejset fast. Tænding justeret til 2mm før top, karburator med dyse 58 filet op til 59, 60 var nemlig i overkanten, nål på øverste hak. fyldt op med ATF(automatgearolie). Og polerede det gamle tændingsdæksel samt koblingsdæksel op. udstødningen er 10 år gammel som er pudset godt op igen. Sænket alt ialt ca. 65mm bag 70mm foran. Fik en anden forgaffel på, nyt bagdæk, styr og forkromet forlygte). Og alle kabler er kortet op så længden passer, uden at have en fuglerede af kabler ved forlygten.
lille update 21/3 -17
konvertere P motoren til kickstart, da jeg har delene lignende til det.
brugte alt hvad der var på koblingssiden af krumtappen fra en k model og kickstart dækslet, koblingsskål og kobling +møtrik.
man kan godt bruge koblingsskål og kobling fra P model, efter man skære udre kanten af på koblingsskålen, og sliber ydre belægning af på koblingen (ikke belægningen på koblingsbarkerne) også ellers koblings trykpladen fra en K +medbringer og møtrik.
brugte derudover en skabelon, et 14mm bor + 5mm bor for 6mm gevindtap. kan ses på de sidste billeder
renovering til std. maxi k stel og sænket en smule
jan 2010
Følgere: 104 Scootere: 11 Svar: 2.770
Den jeg har nu ændre ikke udsenere.
Men har planer om en mere..
feb 2005
Følger: 4 Følgere: 5 Scootere: 2 Emner: 1 Svar: 56
jan 2010
Følgere: 104 Scootere: 11 Svar: 2.770