Suzuki Fz 50 (solgt)
2.799 visninger
|
Oprettet:
Suzuki Fz 50 (solgt)
Årgang:
Motor:
Motor :
Type To-takt, Luftkølet
Indsugningssystem Reed-ventil
Antal cylindre 1
Boring 41,0 mm
Slaglængde 37,8 mm
Slagvolumen 49 ccm
Kompressionsforhold 7,2:1 ( FZ50N )
6,9:1 ( FZ50 )
Karburator MIKUNI VM14SH, enkelt ( FZ50N )
MIKUNI VM12SH, enkelt ( FZ50 )
Luftfilter Polyurethanskumfilter
Startsystem Kickstart
Smøresystem Suzuki "CCI"
Transmission :
Kobling Automatisk
centrifugaltype
Transmission 1-gear
Gearing for 2,500
Gearing bag 5,909
( Kæde ) 2,384 ( 31/13 )
( Gear ) 2,478 ( 57/23 )
Drivkæde DAIDO D.I.D. 270H, 64 led.
Stel :
Forhjulsaffjedring Nederste led olie dæmpet
Baghjulsaffjedring Svingarm
Styreudslag 45 Grader ( Højre og Venstre )
Kronrørsvinkel 63 Grader 00´
Frigang 81 mm
Venderadius 1,7 m
Elektronisk Anlæg :
Tændingssystem Elektronisk tænding ( CDI )
Fortænding 25 Grader B.T.D.C. ved 4000 omdr/min.
Tændrør NGK BPR4HS eller NIPPONDENSO W 14FPR-UL
Batteri 6 V 14,4kC (4 Ah) 10 HR
Sikring 10 A
Forlygte 6 V 15/15W
Blinklys 6 V 10W
Bag/Stoplys 6 V 5/21W
Parkeringslys 6 V 3W
Olieadvarselslampe 6 V 3W
Lampe for blinklys 6 V 3W ( FZ50N )
Lampe for langtlys 6 V 1,7W ( FZ50N )
Ruminhold :
Benzintank 4,5 L
incl.reserve 0,2 L
Motorolie 1,2 L
Gearolie 500 ml
Type To-takt, Luftkølet
Indsugningssystem Reed-ventil
Antal cylindre 1
Boring 41,0 mm
Slaglængde 37,8 mm
Slagvolumen 49 ccm
Kompressionsforhold 7,2:1 ( FZ50N )
6,9:1 ( FZ50 )
Karburator MIKUNI VM14SH, enkelt ( FZ50N )
MIKUNI VM12SH, enkelt ( FZ50 )
Luftfilter Polyurethanskumfilter
Startsystem Kickstart
Smøresystem Suzuki "CCI"
Transmission :
Kobling Automatisk
centrifugaltype
Transmission 1-gear
Gearing for 2,500
Gearing bag 5,909
( Kæde ) 2,384 ( 31/13 )
( Gear ) 2,478 ( 57/23 )
Drivkæde DAIDO D.I.D. 270H, 64 led.
Stel :
Forhjulsaffjedring Nederste led olie dæmpet
Baghjulsaffjedring Svingarm
Styreudslag 45 Grader ( Højre og Venstre )
Kronrørsvinkel 63 Grader 00´
Frigang 81 mm
Venderadius 1,7 m
Elektronisk Anlæg :
Tændingssystem Elektronisk tænding ( CDI )
Fortænding 25 Grader B.T.D.C. ved 4000 omdr/min.
Tændrør NGK BPR4HS eller NIPPONDENSO W 14FPR-UL
Batteri 6 V 14,4kC (4 Ah) 10 HR
Sikring 10 A
Forlygte 6 V 15/15W
Blinklys 6 V 10W
Bag/Stoplys 6 V 5/21W
Parkeringslys 6 V 3W
Olieadvarselslampe 6 V 3W
Lampe for blinklys 6 V 3W ( FZ50N )
Lampe for langtlys 6 V 1,7W ( FZ50N )
Ruminhold :
Benzintank 4,5 L
incl.reserve 0,2 L
Motorolie 1,2 L
Gearolie 500 ml
Hestekræfter
jeg mangler info omkring den, Sry
Fælge
Forbremse Tromle
Bagbremse Tromle
Har larkeret dem mørk grå og røde :) de er for nicee
Bagbremse Tromle
Har larkeret dem mørk grå og røde :) de er for nicee
Dæk
Fordæk 3,00-12 4PR
Bagdæk 3,00-12 4PR
Bagdæk 3,00-12 4PR
Styling
fælgene er lige blevet lakeret, de ser satme godt ud ;D
Mårk Grå og Rød inder fælge :p, Se den da, har lavet det hele selv, er fanme glad for min makine da
Mårk Grå og Rød inder fælge :p, Se den da, har lavet det hele selv, er fanme glad for min makine da
Ekstra tilbehør
har intet til den ud over den selv
Bemærkninger
Suzuki FZ50 tuning.
Så kommer den side de fleste har spurgt efter endelig. Og ja, vi ved
godt at mange kører på denne knallert. Suzuki FZ50 er efter vores mening
ret godt plumberet, så for at i ikke skal miste modet, gennemgår vi
som det første hvad du skal gøre for at kunne starte hele tuningsmøllen!!
Du skal nemlig have plumben væk, som det jo gælder for alle knallerter iøvrigt.
Vi starter med at fortælle at plumben på en Suzuki FZ50 IKKE sidder i selve
indsugningskanalen...der sidder istedet en membran *he,he* Nej, selve
plumben sidder i indsugningsstudsen, og den sidder i krumningen. Dette
gør at plumben på en Suzuki FZ50 til tider nærmest er umulig at få ud,
og når du endelig har fået den ud, kan du alligevel ikke bore den skrøbelige
studs ret meget op. Den letteste løsning er at lave en tilsvarende studs selv.
Herved kan du endda selv bestemme diameteren, og hvis du laver denne
diameter på 17,5mm. kan du benytte en 17,5mm. Mikuni karburator.
Ellers kan man købe en 16mm. studs hos steder som MotoLine...den er også
rimelig god.
Når du har fået fjernet plumben, skal du igang med topstykket.
Da vi testede en FZ50, fandt vi frem til, at det uden problemer kan lade
sig gøre at plane topstykket helt ind til køleribberne....om det kan klare mere
kan man kun spå om, det testede vi ikke.
Når du alligevel planer topstykket, er det en fordel at pudse/rense
topstykkets forbrændingskammer med noget Rens Let ståluld eller andet.
Stemplet kan du i siderne ud mod skyllekanalerne file 1mm. opad (se evt. vores
side om stempeltuning). Rens også gerne stempeltoppen for sod/koksrester.
Skyllekanalerne i cylinderen kan du file blanke med fint sandpapir/smergellærred..
pas på ikke at ridse.
Rens også udstødningskanalen for koks & sodrester.
Indsugningskanalen som sidder i selve motorblokken/krumptaphuset skal
da selvfølgelig også laves glat med fint sandpapir/smergellærred :-)
Membranen skilder du forsigtigt ad, og giver selve membranhuset en omgang
med sandpapiret...nu har du jo gjort dit til at benzinblandingen får mest mulig fart
på, på sin vej mod forbrændingskammeret :-)
Udstødningen på en FZ50 er grim, og den giver intet fra sig, uden en pokkers masse
arbejde først. Den bedste måde er at prøve at lave et større forrør, og så svejse det på
din gamle lyddæmper....det giver ikke meget, men politiet kommer da på en lidt
sværere opgave når de i forbifarten kigger på din Suzuki FZ50 for at se om den
skulle være ulovlig....!
Så kommer den side de fleste har spurgt efter endelig. Og ja, vi ved
godt at mange kører på denne knallert. Suzuki FZ50 er efter vores mening
ret godt plumberet, så for at i ikke skal miste modet, gennemgår vi
som det første hvad du skal gøre for at kunne starte hele tuningsmøllen!!
Du skal nemlig have plumben væk, som det jo gælder for alle knallerter iøvrigt.
Vi starter med at fortælle at plumben på en Suzuki FZ50 IKKE sidder i selve
indsugningskanalen...der sidder istedet en membran *he,he* Nej, selve
plumben sidder i indsugningsstudsen, og den sidder i krumningen. Dette
gør at plumben på en Suzuki FZ50 til tider nærmest er umulig at få ud,
og når du endelig har fået den ud, kan du alligevel ikke bore den skrøbelige
studs ret meget op. Den letteste løsning er at lave en tilsvarende studs selv.
Herved kan du endda selv bestemme diameteren, og hvis du laver denne
diameter på 17,5mm. kan du benytte en 17,5mm. Mikuni karburator.
Ellers kan man købe en 16mm. studs hos steder som MotoLine...den er også
rimelig god.
Når du har fået fjernet plumben, skal du igang med topstykket.
Da vi testede en FZ50, fandt vi frem til, at det uden problemer kan lade
sig gøre at plane topstykket helt ind til køleribberne....om det kan klare mere
kan man kun spå om, det testede vi ikke.
Når du alligevel planer topstykket, er det en fordel at pudse/rense
topstykkets forbrændingskammer med noget Rens Let ståluld eller andet.
Stemplet kan du i siderne ud mod skyllekanalerne file 1mm. opad (se evt. vores
side om stempeltuning). Rens også gerne stempeltoppen for sod/koksrester.
Skyllekanalerne i cylinderen kan du file blanke med fint sandpapir/smergellærred..
pas på ikke at ridse.
Rens også udstødningskanalen for koks & sodrester.
Indsugningskanalen som sidder i selve motorblokken/krumptaphuset skal
da selvfølgelig også laves glat med fint sandpapir/smergellærred :-)
Membranen skilder du forsigtigt ad, og giver selve membranhuset en omgang
med sandpapiret...nu har du jo gjort dit til at benzinblandingen får mest mulig fart
på, på sin vej mod forbrændingskammeret :-)
Udstødningen på en FZ50 er grim, og den giver intet fra sig, uden en pokkers masse
arbejde først. Den bedste måde er at prøve at lave et større forrør, og så svejse det på
din gamle lyddæmper....det giver ikke meget, men politiet kommer da på en lidt
sværere opgave når de i forbifarten kigger på din Suzuki FZ50 for at se om den
skulle være ulovlig....!
Suzuki Fz 50 (solgt)
jun 2007
Følger: 53 Følgere: 49 Scootere: 9 Emner: 278 Svar: 765
Hehe
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Scootere: 2 Emner: 50 Svar: 123
ga ex-høj gi igen ..
dec 2006
Følger: 64 Følgere: 61 Scootere: 13 Emner: 64 Svar: 287
ææææeeeyy maan gi li en stemme til min fz...så vil jeg gern kneppe dig...??
dec 2006
Følger: 64 Følgere: 61 Scootere: 13 Emner: 64 Svar: 287
kender du en der vil ha hotten...eller købe den
dec 2006
Følger: 64 Følgere: 61 Scootere: 13 Emner: 64 Svar: 287
hva tøz du ska jeg a med a hot eller beholde den
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 3 Emner: 84 Svar: 681
tog bar ned i en forretning hvor de handler med stof:)
dec 2006
Følger: 64 Følgere: 61 Scootere: 13 Emner: 64 Svar: 287
hvaså skal du til esbjerg idag..?
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Scootere: 1 Emner: 19 Svar: 122
kom med et bud... 3500... kan måske gå ned til 3000..
- Men dit projekt ser da maget godt ud..
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 22 Scootere: 3 Emner: 38 Svar: 864
men til den rette pris kunne det da godt tænkes. så byd !
feb 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Scootere: 6 Emner: 112 Svar: 91
jeg har 4 hvide klare glas og 4 blå pærer hvis det var noget
nov 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 84 Svar: 345
takker ..
dec 2006
Følger: 64 Følgere: 61 Scootere: 13 Emner: 64 Svar: 287
du er ikk online her ved mig
dec 2006
Følger: 64 Følgere: 61 Scootere: 13 Emner: 64 Svar: 287
slap a tobias_b_jensen@hotmail.com
dec 2006
Følger: 64 Følgere: 61 Scootere: 13 Emner: 64 Svar: 287
det har a gjor
dec 2006
Følger: 64 Følgere: 61 Scootere: 13 Emner: 64 Svar: 287
det er dda godt
dec 2006
Følger: 64 Følgere: 61 Scootere: 13 Emner: 64 Svar: 287
gider ikk kører på den tøze cykel der
dec 2006
Følger: 64 Følgere: 61 Scootere: 13 Emner: 64 Svar: 287
daw din luder kender du en der har en scooter motor der passer på hot...
dec 2006
Følger: 64 Følgere: 61 Scootere: 13 Emner: 64 Svar: 287
du er da en bong sidder du nu og spiser hash igen din boong
dec 2006
Følger: 64 Følgere: 61 Scootere: 13 Emner: 64 Svar: 287
den skal jo ozz li laves først ikk så kommer der evo kobling evo rem athena evo 47,6 og alt muli andet gøjl
dec 2006
Følger: 64 Følgere: 61 Scootere: 13 Emner: 64 Svar: 287
tro på det mester hehh...skal bar ha den tunet det bliver en evo når den færdi heh
dec 2006
Følger: 64 Følgere: 61 Scootere: 13 Emner: 64 Svar: 287
jamen frier den bliver jo rød er du en tøs
nov 2006
Følger: 111 Følgere: 108 Scootere: 6 Emner: 15 Svar: 70
hvad vil du selv lave?:S:D
nov 2006
Følger: 111 Følgere: 108 Scootere: 6 Emner: 15 Svar: 70
så din anonce ;D HeeH man kan godt købe side skjolde på T-hansen:D
nov 2006
Følger: 111 Følgere: 108 Scootere: 6 Emner: 15 Svar: 70
Forskærmet er som nyt:D
nov 2006
Følger: 111 Følgere: 108 Scootere: 6 Emner: 15 Svar: 70
Forskærmet er som nyt:D
nov 2006
Følger: 111 Følgere: 108 Scootere: 6 Emner: 15 Svar: 70
Forskærmet er som nyt:D
nov 2006
Følger: 111 Følgere: 108 Scootere: 6 Emner: 15 Svar: 70
jeg har forsækrm men jeg har to Bauskærme men der er brækket meget af dem jeg har også
den der skal sidde i midten hend over stellet:D den har jeg et par stykker af:D men hvad vil du give for Forskærmet der er næsten nyt
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Scootere: 12 Emner: 430 Svar: 1.326
ja det må vi..
nov 2006
Følger: 111 Følgere: 108 Scootere: 6 Emner: 15 Svar: 70
jeg har en hel kasse fyldt med Skærme /skjolde heeh men jeg tror ikke forskærmet fejler noget:D
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Scootere: 12 Emner: 430 Svar: 1.326
skal jeg lig finde ud a.. fordi vis det koster for meget kan jeg desværre ikk.. men hva vejer motor for sig selv og stel ?
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Scootere: 12 Emner: 430 Svar: 1.326
jamen du kan få det hele med jeg har for 800kr ?
nov 2006
Følger: 111 Følgere: 108 Scootere: 6 Emner: 15 Svar: 70
jeg har forskærm:D jeg har også et Eller to Bauskærme men de er ikke så pøne men forskærmet skal nok også males:S men jeg har ikke side skjolde jeg skal nemlig også have fat i nogle nye
nov 2006
Følger: 111 Følgere: 108 Scootere: 6 Emner: 15 Svar: 70
er du intra i dele til fz50 ?
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Scootere: 12 Emner: 430 Svar: 1.326
altså skal du kun have stellet ?
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Scootere: 12 Emner: 430 Svar: 1.326
okay.. jamen der er kun det du kan se på billederne og en ekstre blok.. men den ekstre blok er ikk hel.
men hva vil du give ?
apr 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 51 Svar: 211
HondatypeR4300@hotmail.com
okt 2004
Følger: 44 Følgere: 42 Scootere: 4 Emner: 105 Svar: 557
750kr, no way.. den skal også nok blive færdig jeg har fået højglanspoleret nogle ting osv, der er ikke noget jeg hellere vil end at lade den stå i min garage..
dec 2006
Følger: 64 Følgere: 61 Scootere: 13 Emner: 64 Svar: 287
hvaså grim fz du har der heheh...høj herfra hahah
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Scootere: 12 Emner: 430 Svar: 1.326
er du intra i dele til fz50 ? se den på min profil..