{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Suzuki Fz 50 (solgt)

2.799 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

6683-FrieR
Mand | 33 år | Oprettet: 16. jul 2006


Suzuki Fz 50 (solgt)

Årgang:
Motor:
Motor :

Type To-takt, Luftkølet

Indsugningssystem Reed-ventil

Antal cylindre 1

Boring 41,0 mm

Slaglængde 37,8 mm

Slagvolumen 49 ccm

Kompressionsforhold 7,2:1 ( FZ50N )

6,9:1 ( FZ50 )

Karburator MIKUNI VM14SH, enkelt ( FZ50N )

MIKUNI VM12SH, enkelt ( FZ50 )

Luftfilter Polyurethanskumfilter

Startsystem Kickstart

Smøresystem Suzuki "CCI"

Transmission :

Kobling Automatisk

centrifugaltype

Transmission 1-gear

Gearing for 2,500

Gearing bag 5,909

( Kæde ) 2,384 ( 31/13 )

( Gear ) 2,478 ( 57/23 )

Drivkæde DAIDO D.I.D. 270H, 64 led.

Stel :

Forhjulsaffjedring Nederste led olie dæmpet

Baghjulsaffjedring Svingarm

Styreudslag 45 Grader ( Højre og Venstre )

Kronrørsvinkel 63 Grader 00´

Frigang 81 mm

Venderadius 1,7 m

Elektronisk Anlæg :

Tændingssystem Elektronisk tænding ( CDI )

Fortænding 25 Grader B.T.D.C. ved 4000 omdr/min.

Tændrør NGK BPR4HS eller NIPPONDENSO W 14FPR-UL

Batteri 6 V 14,4kC (4 Ah) 10 HR

Sikring 10 A

Forlygte 6 V 15/15W

Blinklys 6 V 10W

Bag/Stoplys 6 V 5/21W

Parkeringslys 6 V 3W

Olieadvarselslampe 6 V 3W

Lampe for blinklys 6 V 3W ( FZ50N )

Lampe for langtlys 6 V 1,7W ( FZ50N )

Ruminhold :

Benzintank 4,5 L

incl.reserve 0,2 L

Motorolie 1,2 L

Gearolie 500 ml

Hestekræfter
jeg mangler info omkring den, Sry
Fælge
Forbremse Tromle

Bagbremse Tromle

Har larkeret dem mørk grå og røde :) de er for nicee
Dæk
Fordæk 3,00-12 4PR

Bagdæk 3,00-12 4PR

Styling
fælgene er lige blevet lakeret, de ser satme godt ud ;D
Mårk Grå og Rød inder fælge :p, Se den da, har lavet det hele selv, er fanme glad for min makine da
Ekstra tilbehør
har intet til den ud over den selv
Bemærkninger
Suzuki FZ50 tuning.

Så kommer den side de fleste har spurgt efter endelig. Og ja, vi ved
godt at mange kører på denne knallert. Suzuki FZ50 er efter vores mening
ret godt plumberet, så for at i ikke skal miste modet, gennemgår vi
som det første hvad du skal gøre for at kunne starte hele tuningsmøllen!!
Du skal nemlig have plumben væk, som det jo gælder for alle knallerter iøvrigt.

Vi starter med at fortælle at plumben på en Suzuki FZ50 IKKE sidder i selve
indsugningskanalen...der sidder istedet en membran *he,he* Nej, selve
plumben sidder i indsugningsstudsen, og den sidder i krumningen. Dette
gør at plumben på en Suzuki FZ50 til tider nærmest er umulig at få ud,
og når du endelig har fået den ud, kan du alligevel ikke bore den skrøbelige
studs ret meget op. Den letteste løsning er at lave en tilsvarende studs selv.
Herved kan du endda selv bestemme diameteren, og hvis du laver denne
diameter på 17,5mm. kan du benytte en 17,5mm. Mikuni karburator.
Ellers kan man købe en 16mm. studs hos steder som MotoLine...den er også
rimelig god.
Når du har fået fjernet plumben, skal du igang med topstykket.
Da vi testede en FZ50, fandt vi frem til, at det uden problemer kan lade
sig gøre at plane topstykket helt ind til køleribberne....om det kan klare mere
kan man kun spå om, det testede vi ikke.
Når du alligevel planer topstykket, er det en fordel at pudse/rense
topstykkets forbrændingskammer med noget Rens Let ståluld eller andet.
Stemplet kan du i siderne ud mod skyllekanalerne file 1mm. opad (se evt. vores
side om stempeltuning). Rens også gerne stempeltoppen for sod/koksrester.
Skyllekanalerne i cylinderen kan du file blanke med fint sandpapir/smergellærred..
pas på ikke at ridse.
Rens også udstødningskanalen for koks & sodrester.
Indsugningskanalen som sidder i selve motorblokken/krumptaphuset skal
da selvfølgelig også laves glat med fint sandpapir/smergellærred :-)
Membranen skilder du forsigtigt ad, og giver selve membranhuset en omgang
med sandpapiret...nu har du jo gjort dit til at benzinblandingen får mest mulig fart
på, på sin vej mod forbrændingskammeret :-)
Udstødningen på en FZ50 er grim, og den giver intet fra sig, uden en pokkers masse
arbejde først. Den bedste måde er at prøve at lave et større forrør, og så svejse det på
din gamle lyddæmper....det giver ikke meget, men politiet kommer da på en lidt
sværere opgave når de i forbifarten kigger på din Suzuki FZ50 for at se om den
skulle være ulovlig....!

Kommentér på:
Suzuki Fz 50 (solgt)
Annonce