{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha fs1- 4gear DX STJÅLET 1977

5.839 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

emil e
| 33 år | Oprettet: 20. jan 2006


Yamaha fs1- 4gear DX STJÅLET

Årgang:
1977
Motor:
helt nyrenoveret motor ALT har været skilt ad og har fået ORGINAL yamaha gearkasse og nye lejer simmerringe osv. har fået varme og benzin fast lakkede den i kruptaps inder skjolde, det skulle gøre den hurtigere
# 49 cmm
#1 cylinderet
#to-takts/luftkølet
#standart 40 mm cylinder
#kuburater 16mm
#skrå 5,3 hk udstødning
#gearing 11 tands foran
#har brugt fra august af på den her motor og nu er den ENDELIG færdig havde problem med gearkassen
Hestekræfter
vil tro den har 5 stykker nu, køre 25 kmt i første andet gear 40 kmt3 gear 55 og 4 gear 70 kmt
Fælge
#dækstørelse forhjul: 2,50-17
#dækstørelse baghjul2.50-17
Dæk
#dækstørelse forhjul: 2,50-17
#dækstørelse baghjul2.50-17
#mandrake dæk
Styling
#guld "fingerskrue til sidedæksel"
#nymalet tank
#nymalet motor autolakeret
alt det i kan se på billderne, der er en masse
Ekstra tilbehør
har ALT til en yamaha 4 gear
# stel
# motor
#tank
# alt
#er ved at samle en til yamaha motor som snart bliver færdig også skal et til stel samles men har alt motor skjolde gearkasser skiftearme ledningsnet koblinger ALT
Bemærkninger
yamaha fs1- 4gear er nok den mest populære knallert der er solgt i danmark fra 70erne til 90erne jeg elsker en yamaha nem motor enkel gearkasse alt ved den, en kammerat og jeg laver motorer der er ødelagt og får dem ordnet rigtig sjovt og hygge at skrue i yamaha. denne her har vi ordnet det hele selv malet tank og selv samlet alt. tjek fotoalbum af denne knallet og den nye motor der er ved at blive samlet.. hvis i vil vide mere så bare spøg her kommer lidt om hvad du kan gøre for at den yder noget mere :)Skal det gå stærkt på en Yamaha 4 gear, kan du investere i et cylinderkit. Men hvis vi til at starte med antager at du har knallerten med alt det lovlige udstyr på, og bare gerne vil fikse lidt på disse stumper:

TOPSTYKKET: På begge modeller af Yamaha FS1 (2/4g) kan man med fordel plane topstykket 100% ned. Det kan ikke anbefales at tage mere af end dette!!
CYLINDEREN: Du kan vælge at fræse udstødningskanalen op, for derefter at pudseden sådan at den er helt blank indvendig. Skyllekanalerne skal have en tur med et almindeligt filesæt til montering på en boremaskine.
STEMPLET: Fil 4-5mm. af stemplet på siderne der vender ind mod skyllekanalerne.....det giver en del. Vær opmærksom på at file af sådan at der intet er som kan dække for skyllekanalerne !!!
INDSUGNINGSPLADEN: Her kan du med fordel hive plumben ud, eller købe en indsugningsplade uden plumb i. Hvis det skal være hurtigt skal indsugningspladens indre diameter være på 16mm. Hvis du kører med større cylindervolumen (60/65cc.) skal du file indsugningspladens indre diameter op til 18mm.
KARBURATOREN: Karburatorhuset gøres frit dvs. pil al inmaden ud, og find en fil frem. Klem nu karburatorhuset lettere fast i en skruetvinge, og vend den sådan at du kan følge med i hvad du laver. Fil nu selve luftindtaget samt modsatte side valt op....hold dig fra siderne (dette har nemlig modsatte effekt). Du kan vælge at købe en der i forvejen har en diameter på 16mm.
MEMBRAN: Skil forsigtigt membranen helt ad. Find noget fint sandpapir frem og polér selve membranhuset helt blankt. Brug andre fileværktøjer i krogene....for husk: Jo glattere flade, jo større fart kommer der på benzin & luft blandingen!!!
GEARING: Ved standart cylinder (50cc.) bør du max sætte et fortandhjul med 14 tænder på.
UDSTØDNING: Offer lidt spåner i en 5,3 hk udstødning, den sætter en del spark i dyret. Hvis du alligevel har et tunsæt monteret, kan du stadig polére de ting som vi har nævnt ovenfor. Dog er der lidt ændringer som kommer her:Ved større sæt eller kørsel med cylinder i overstørrelse, anbefales det klart at benytte en Proma eller Cross udstødning.
Det anbefales også at køre med et fortandhjul på 16 tænder ved dette sæt.

Ekstra trimnings mulighed til de, der absolut vil opleve det vildeste: Hvis du alligevel har motoren adskilt, kan du med fordel tage motorsiderne og bearbejde disse.

* Først rengør du siderne, og evt. fjerne olierester med ren benzin.
* Tag nu noget benzinfast lak (temp. min 180C) og giv BEGGE motorsiderne et godt lag med lakken.
* Lad motorsiderne tørre godt.
* Saml motoren og prøv en VILD tur!!!

Yamaha kørernes helt store problem:
Du kender sikkert det problem med at stemplet pludselig "sætter" sig. Ret ubehageligt, men heldigvis ikke så dyrt....men ærgerligt er det da! Dette sker fordi motoren bliver for varm. Med dette problem kan du komme af med for den lille sum af 5 – 10 kr. Du ved at når du får benzin på hånden bliver det koldere, og det sker fordi benzin har en vis kølende effekt på motorens indre dele. Derfor skal du købe en strålespids der er ét nummer større end den du kører med i forvejen. Altså hvis du kører med en strålespids af størrelse 180, så skift den ud med en anden af størrelse 190. Bare vent og se, dit stempel sætter sig IKKE igen

Hej scootergalleri. Så skete det!!! min rigtig dejlige 4 gear's er blevet stjålet sammen med resten af huset næsten. Den er stjålet i nat 24-05-09 hvis nogle ser noget eller høre noget må i MEGET gerne kontakte mig. det er den metal blå af dem. Den er stjålet i EBELTOFT. >Vh Emil Engelbrecht
Kommentér på:
Yamaha fs1- 4gear DX STJÅLET
Annonce