{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Puch Maxi k/2 Solgt

1.949 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Puch Maxi k/2 Solgt

Årgang:
Motor:
!00 % std.

38 mm cylle.

org karbu.

org udst.

org kobling.

org luftfilter.
Hestekræfter
Hmm std 1,2 hk.

køre 35.

optræk: maxi.
Fælge
Kanon fede orginale velbevarede stjerne fælge.
Dæk
nogen der minder om std..

bare med hvid dæk skrift.
Styling
Den er blevet kørt org.

flot metalic grøn org lakering.

stjerne fælge org.

Ekstra tilbehør
ikke det store det er jo en maxi der bare køre.
Bemærkninger
Lys og det hele virker køre fint.

det er en maxi 2 gears, hvor motoren er skiftet til alm k model. desvære. ellers er den org.
Kommentér på:
Puch Maxi k/2 Solgt
  •   10. okt 2007 skole.
    Skivebremsen

    Bremseskiven sidder i fast forbildelse med hjulet, og den rotere imellem de to bremseklodserne som sidder i kalibereren. Når der bliver pumpet og sat tryg på går stemplerne fra kaliberen ud og presser på bremseklodserne som går ind og bremser skiven, når bremsen sklippes, ophøretrykket og de går tilbage. Kaliberen er næsten altid monteret på hjulspindlen.

    Der findes flere forskellige skive bremse typer.
    Der findes en ventilerede (sports udgave) Der kan f.eks. huller i skiven til køling, udover det kan den også være formet som en blomst så den for ekstra køling ved hjælp af udformningen på skiven.
    Der findes også en ikke ventileret skive, som bare er kompakt.

    De to mest andvente bremsekalibere er Glidebremse kaliberen med et stempel og den ander er Fast caliperhus med to stempler.

    Bremseklodser

    Når man skifter bremse klodser skal man huske og tjekke om skiven er ok. Der må ikke være dype riller og den skal være jævn. Udover det er det nødvendigt og tjekke skivens tykkelse, det skal måles inde på midt på skiven så man undgår og måle hvor der er mest tilbage. Måling fortages med et micrometerskrue. Lovkravet for hvor tyk skiven skal være kan du finde i din værsted mauel over bilen, så man får de rigtige tal. Skivekast - er et udtryk for skæv skiven er, skive kastet kan måles med et micro meter ur og for at få de mest nøjagtige tal skal micrometeruret spændes fast til triangelarmen.

    Tromlebremser

    Tromelebremsen kan have flere forskellige udformninger, men en af de mest andvente er simplex bremsen. Simplexbremsen andvendes som baghjuls bremse i de fleste biler, hvor pakeringsbremser/håndbremsen virker på baghjulene. Det viker på
    følgene måde: Bremesebakkerne tykkes ud med bremsetromlen af væsketrykket i hjulcylinderen, når bremsen aktiveres.

    Sekundærbakken

    Den modløbende formindre bremsebakke, for mindre bremsekraft, da bremsetromlen forsøger og skubbe den fra sig. Når bremsepedalenslippes, trækker trækfjedren bremsebakken tilbage, og bremsetromlen kan løbe frit rundt.

    primærbakken

    Er den medløbende bremsebakke, som trækkes af tromlen i omløbsningsretningen, hvorved bremsekraften forøges. Dette kaldes selvforstærkning eller servoudstyring.

    Når man tjekke bremser skal man også tjekke bremsetromlens friktionsflader, de skal være jævene ud dybe riller og skarbe kanter. Udover det skal man huske og tjekke bremse tromlens slid bane. Den skal være en bestemt tykkelse og hvis den er under det skal den udskiftes.




    Bremsejustering

    Tromlebremsen er den der oftes skal justeres, den skal man justere med jævne mellemrum efterhånden som bremsebakkerne slides. Tromlebremsen skal også justeres efter hver repration.

    Du kan mærke når din tromlebremse skal justeres ved at vandringen bliver stor på bremsen, når de skal stammes op. Når du pumper kan du mærke pedalen kommer højere og højere op for hver gang du trædder.

    Justering af tromlebremse: Justringen foregår ved du justere hver bremsebakke enkeltvis du skruer på justerskuen så bremsebakkerne kommer længere ud med tromlen.

    Efter det skal bremsen aktiveres kraftigt nogle gange, og derefter kan man lave en lille fter justering. Og til slut er det en god ide og teste bremserne om de viker optimalt.

    Uluftning af hydraudiske bremser

    Når man skal udlufte bremse systemet skal man bruge et udlufnings apparat som man sætter på hoved cylinderen. Derefter skal en luftskrue til kræsen åbnes og bremsepedalen åbnes og forsynes med en ufluftningsbeholder og slangen.

    Kredsen der er længst væk fra bremsepedalen udluftes først og indtil der ikke er mere luft i bremsevæsken. Alt luften vil strømme ud af slangen, med lidt bremse væske.

    Bremsevæske

    Når man kontrollere bremsevæske skal man sørger for der er over min. i bremsebeholderen så den ikke løber tør og suger luft ind.

    Bremsevæsken er sat sammen af en masse kemiske tilsætnings stoffer der gør at bremse væsken for et højt kogepunkt og et lavt frysepunkt på -50*. Det høje koge punkt er vigtigt, så bremse væsken ikke danner damp og bandlommer.

    Når du arbejder med kølervæske skal du især være opmærksom på. At det ikke på komme i nærheden af lakken, for hvis der kommer noget på lakken krakkelere den og forsvinder.

    Miljø og sikkerhed

    Når du laver bremse skal du passe på ikke og få fingerne i klemme, hvis der er en der aktivere bremsen. Du skal også huske og tage et par handsker på hvis du skulle risikere og får bremsevæske på hænderne.

    Når du har skiftet bremse væske skal du huske og få det gamle væske til godkendt milijø behandling, det kan f.eks være på en genbrugsstation.


  •   31. aug 2007 ..
    takker mate smiley


  •   8. aug 2007 ...
    www.scootershoppen.dk smiley


  •   8. aug 2007 meneer jeg
    købte den hos speedline.dk


  •   27. jul 2007 ?! smiley
    ja kan vi da bare arrangere smiley vi holder nogle min træf ca engang om måneden hvor en fast gruppe på ca 15 mødes og kører og leger osv smiley det er humor nok smiley


  •   27. jul 2007 så lidt da
    jo det ville være fedt smiley det var så lidt man kan jo ikke bruge "ja de passer over på" til en skid smiley hehe men det er i hvert fald sådan jeg tilpassede dem bare sørg for forhjulet self står i midten af gaflen, så lav afstandsstykker til det først også kaliberen bagefter smiley og det ser bare nice ud med sr fælge sys jeg smiley ansøger dig lige smiley


  •   26. jul 2007 !
    ja med tromle bremse. gør de også skal de tilpasses ved forgaffelen! den skal bores op og der skal laves afstandsstykker yil kaliberen så!


  •   26. jul 2007 !
    kan jeg sku desværre ikke bruge til en skid! smiley


  •   10. jul 2007 ..
    Ja, det kan jeg godt .


  •   9. jul 2007 nm;
    lad vær med at udtale dig om noget du ikke har prøvet !
    tak :


  •   4. jul 2007 Velkommen
    Det er sgu en flot Maxi! Nu mangler du så bare at få fat i den rigtige motor. Helt seriøst er Maxi 2 gear en af de allerbedst kørende motorer Puch har lavet. Både lovlig og ulovlig;)


  •   4. jul 2007 velkommen
    ..


  •   4. jul 2007 Velkommen
    Den er meget flot


  •   4. jul 2007 Velkommen til smiley
    Altid plads til en fin puch (:


  •   4. jul 2007 Der er ingen grund til at skrive original, når den ikke er 100% original

  •   4. jul 2007 uha..
    den er sgu fin. velkommen..


Annonce