Puch Maxi k/2 Solgt
1.949 visninger
|
Oprettet:
Puch Maxi k/2 Solgt
Årgang:
Motor:
!00 % std.
38 mm cylle.
org karbu.
org udst.
org kobling.
org luftfilter.
38 mm cylle.
org karbu.
org udst.
org kobling.
org luftfilter.
Hestekræfter
Hmm std 1,2 hk.
køre 35.
optræk: maxi.
køre 35.
optræk: maxi.
Fælge
Kanon fede orginale velbevarede stjerne fælge.
Dæk
nogen der minder om std..
bare med hvid dæk skrift.
bare med hvid dæk skrift.
Styling
Den er blevet kørt org.
flot metalic grøn org lakering.
stjerne fælge org.
flot metalic grøn org lakering.
stjerne fælge org.
Ekstra tilbehør
ikke det store det er jo en maxi der bare køre.
Bemærkninger
Lys og det hele virker køre fint.
det er en maxi 2 gears, hvor motoren er skiftet til alm k model. desvære. ellers er den org.
det er en maxi 2 gears, hvor motoren er skiftet til alm k model. desvære. ellers er den org.
Puch Maxi k/2 Solgt
okt 2005
Følger: 97 Følgere: 94 Scootere: 14 Emner: 314 Svar: 1.604
Skivebremsen
Bremseskiven sidder i fast forbildelse med hjulet, og den rotere imellem de to bremseklodserne som sidder i kalibereren. Når der bliver pumpet og sat tryg på går stemplerne fra kaliberen ud og presser på bremseklodserne som går ind og bremser skiven, når bremsen sklippes, ophøretrykket og de går tilbage. Kaliberen er næsten altid monteret på hjulspindlen.
Der findes flere forskellige skive bremse typer.
Der findes en ventilerede (sports udgave) Der kan f.eks. huller i skiven til køling, udover det kan den også være formet som en blomst så den for ekstra køling ved hjælp af udformningen på skiven.
Der findes også en ikke ventileret skive, som bare er kompakt.
De to mest andvente bremsekalibere er Glidebremse kaliberen med et stempel og den ander er Fast caliperhus med to stempler.
Bremseklodser
Når man skifter bremse klodser skal man huske og tjekke om skiven er ok. Der må ikke være dype riller og den skal være jævn. Udover det er det nødvendigt og tjekke skivens tykkelse, det skal måles inde på midt på skiven så man undgår og måle hvor der er mest tilbage. Måling fortages med et micrometerskrue. Lovkravet for hvor tyk skiven skal være kan du finde i din værsted mauel over bilen, så man får de rigtige tal. Skivekast - er et udtryk for skæv skiven er, skive kastet kan måles med et micro meter ur og for at få de mest nøjagtige tal skal micrometeruret spændes fast til triangelarmen.
Tromlebremser
Tromelebremsen kan have flere forskellige udformninger, men en af de mest andvente er simplex bremsen. Simplexbremsen andvendes som baghjuls bremse i de fleste biler, hvor pakeringsbremser/håndbremsen virker på baghjulene. Det viker på
følgene måde: Bremesebakkerne tykkes ud med bremsetromlen af væsketrykket i hjulcylinderen, når bremsen aktiveres.
Sekundærbakken
Den modløbende formindre bremsebakke, for mindre bremsekraft, da bremsetromlen forsøger og skubbe den fra sig. Når bremsepedalenslippes, trækker trækfjedren bremsebakken tilbage, og bremsetromlen kan løbe frit rundt.
primærbakken
Er den medløbende bremsebakke, som trækkes af tromlen i omløbsningsretningen, hvorved bremsekraften forøges. Dette kaldes selvforstærkning eller servoudstyring.
Når man tjekke bremser skal man også tjekke bremsetromlens friktionsflader, de skal være jævene ud dybe riller og skarbe kanter. Udover det skal man huske og tjekke bremse tromlens slid bane. Den skal være en bestemt tykkelse og hvis den er under det skal den udskiftes.
Bremsejustering
Tromlebremsen er den der oftes skal justeres, den skal man justere med jævne mellemrum efterhånden som bremsebakkerne slides. Tromlebremsen skal også justeres efter hver repration.
Du kan mærke når din tromlebremse skal justeres ved at vandringen bliver stor på bremsen, når de skal stammes op. Når du pumper kan du mærke pedalen kommer højere og højere op for hver gang du trædder.
Justering af tromlebremse: Justringen foregår ved du justere hver bremsebakke enkeltvis du skruer på justerskuen så bremsebakkerne kommer længere ud med tromlen.
Efter det skal bremsen aktiveres kraftigt nogle gange, og derefter kan man lave en lille fter justering. Og til slut er det en god ide og teste bremserne om de viker optimalt.
Uluftning af hydraudiske bremser
Når man skal udlufte bremse systemet skal man bruge et udlufnings apparat som man sætter på hoved cylinderen. Derefter skal en luftskrue til kræsen åbnes og bremsepedalen åbnes og forsynes med en ufluftningsbeholder og slangen.
Kredsen der er længst væk fra bremsepedalen udluftes først og indtil der ikke er mere luft i bremsevæsken. Alt luften vil strømme ud af slangen, med lidt bremse væske.
Bremsevæske
Når man kontrollere bremsevæske skal man sørger for der er over min. i bremsebeholderen så den ikke løber tør og suger luft ind.
Bremsevæsken er sat sammen af en masse kemiske tilsætnings stoffer der gør at bremse væsken for et højt kogepunkt og et lavt frysepunkt på -50*. Det høje koge punkt er vigtigt, så bremse væsken ikke danner damp og bandlommer.
Når du arbejder med kølervæske skal du især være opmærksom på. At det ikke på komme i nærheden af lakken, for hvis der kommer noget på lakken krakkelere den og forsvinder.
Miljø og sikkerhed
Når du laver bremse skal du passe på ikke og få fingerne i klemme, hvis der er en der aktivere bremsen. Du skal også huske og tage et par handsker på hvis du skulle risikere og får bremsevæske på hænderne.
Når du har skiftet bremse væske skal du huske og få det gamle væske til godkendt milijø behandling, det kan f.eks være på en genbrugsstation.
jan 2007
Følger: 90 Følgere: 89 Scootere: 3 Emner: 14 Svar: 459
takker mate
jun 2006
Følger: 178 Følgere: 182 Scootere: 4 Emner: 1.040 Svar: 4.970
www.scootershoppen.dk
jun 2006
Følger: 178 Følgere: 182 Scootere: 4 Emner: 1.040 Svar: 4.970
købte den hos speedline.dk
sep 2005
Følger: 55 Følgere: 56 Scootere: 5 Emner: 169 Svar: 708
ja kan vi da bare arrangere vi holder nogle min træf ca engang om måneden hvor en fast gruppe på ca 15 mødes og kører og leger osv det er humor nok
sep 2005
Følger: 55 Følgere: 56 Scootere: 5 Emner: 169 Svar: 708
jo det ville være fedt det var så lidt man kan jo ikke bruge "ja de passer over på" til en skid hehe men det er i hvert fald sådan jeg tilpassede dem bare sørg for forhjulet self står i midten af gaflen, så lav afstandsstykker til det først også kaliberen bagefter og det ser bare nice ud med sr fælge sys jeg ansøger dig lige
sep 2005
Følger: 55 Følgere: 56 Scootere: 5 Emner: 169 Svar: 708
ja med tromle bremse. gør de også skal de tilpasses ved forgaffelen! den skal bores op og der skal laves afstandsstykker yil kaliberen så!
sep 2005
Følger: 55 Følgere: 56 Scootere: 5 Emner: 169 Svar: 708
kan jeg sku desværre ikke bruge til en skid!
nov 2005
Følger: 67 Følgere: 64 Scootere: 1 Emner: 119 Svar: 410
Ja, det kan jeg godt .
nov 2005
Følger: 67 Følgere: 64 Scootere: 1 Emner: 119 Svar: 410
lad vær med at udtale dig om noget du ikke har prøvet !
tak :
jan 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Scootere: 2 Emner: 10 Svar: 2.599
Det er sgu en flot Maxi! Nu mangler du så bare at få fat i den rigtige motor. Helt seriøst er Maxi 2 gear en af de allerbedst kørende motorer Puch har lavet. Både lovlig og ulovlig;)
nov 2006
Følger: 1 Følgere: 99 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 235
..
nov 2006
Følger: 74 Følgere: 80 Scootere: 33 Emner: 41 Svar: 254
Den er meget flot
mar 2006
Følger: 121 Følgere: 120 Scootere: 14 Emner: 687 Svar: 4.345
Altid plads til en fin puch (:
mar 2005
Følger: 19 Følgere: 21 Scootere: 8 Emner: 68 Svar: 248
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 27 Scootere: 6 Emner: 30 Svar: 459
den er sgu fin. velkommen..