{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda Dax Loud'n'fast - solgt 1972

22.717 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Anders S
Mand | 32 år | Oprettet: 5. sep 2007


Honda Dax Loud'n'fast - solgt

Årgang:
1972
Motor:
.:Quick foot 4gear, speciel bygget fra Tyskland:
- 128cc alu cylinder
- racerknast (grader vides ikke)
- 4pladet racer kobling (tilbagelagt)
- større ventiler
- 22mm kaburator
- støtte hjul til knastkæde med leje
- højkompressions stempel
- udstødning, er igen håndlavet helt fra bunden i rustfri stål, med Polini dæmpings uld
- olie udluftning, med filter & armeret slange
- alu. skruer overalt i blokken
- 22mm alu. studs
- advanceret CDI
- Iris racerkæde extra stærk
- gearing: 15/33
- turnplate
- hjemmebygget luftfilter, lakeret i samme farve som dax'en
Hestekræfter
.:den skulle ligge omkring 15-16HK med den opsætning den har nu (: (hvad de siger fra Tyskland)

- topfart ca. 107km/t
Fælge
.:yderfælg, er std. som er blevet forkromet & inderfælg malet blank sort, ankerplader malet samme farve som Daxen (har liggende)

Nu 12" daytona fem eget fælg, i alu, lidt bredere end org - med monkey nav lakeret i samme farve som dax'en og med samme effekt.

Dæk
.:Funline gadeslick:

- For: 120/60-12
- Bag: 120/60-12

- bag: 130/90- 10 (på org)
- for: 120/90- 10 (på org )
Styling
-stel, bagsvinger, skærme, tandhjul, forgaffel, ankerplader & beslag til forlygter, er malet i en 3lags perlemor, som skifter mellem sølv, blå & guld, ovenpå har jeg lagt en effectlak som hedder Prizmacoat, ligner der flyder crystaller i lakken i alle farver
- forlygter er hallogen H3, som er tåge lygter fra en bil, med blåt glas & blå angeleyes
- Tommaselli gasgreb
- sæde er hjemmebygget, betrukket med mørkgrå alcantara, & rustfri detaljer
- alle skruer er i rustfri
- alu. bremse & koblingsgreb med guld detaljer
- skærmene er forkortet både for & bag & skrue huller er spartlet ud
- beslag til forlygter hjemme bygget i rustfri stål
- beslag til koblings kabel håndlavet i rustfri stål
- bundprop i guld farvet alu.
- lilla bezin slange
- bremse bøjle håndbygget i rustfri stål
- blåt gaskabel
- styr lavet sort i retro look
- blå alu. skruer overalt i motor
- sænket 4,5cm foran
- alle stumper, små dele o.s.v. er org. Honda dele
- bremse pedal forcromet
- MASSE udspartlet detaljer over alt på stellet, så den har et perfekt finish
- støddæmper, med nitrogen gas & justerbare 3 steder
- knap til lys & angeleyes bygget under gafflen, så den ikke ses
- stellet er malet indvendigt
- polleret detaljer
- baglygte bygget op under bagskærm (kommer senere)
- total renoveret forgaffel
- håndlavet filter, lakeret i samme farve som dax, vendt ud med turnplate
- styrdæmper monteret med hjemmebygget besalg på forgaffel
- Takegawa digital oil temp. måler med hjemmebygget beslag
- org. Honda logere på begge sider af stellet
- lakeret fodhvile og støtteben sort
Ekstra tilbehør
.: Tyskerskærme
- Org fælge lakeret sorte ( ses på gamle billeder )
- Beslag til forlygte
- ellers intet
Bemærkninger
.:Daxen er blevet bygget over et år nu, & står stadig ikke færdig, der mangler mange små detaljer endnu, den er blevet bygget på et 9,69m2 væresle & meget lidt værktøj, har selv malet den da jeg er i lærer som autolakere & sammen har vi bygget en super unik org. bygget om igen her i vinters, til det look den har nu med 12" fælge og andre små detajler. Honda, af samme look som den lilla jeg byggede sidste år .love it or hate it, selvgjort velgjort !


- den stolte ejer er Anders Skytte Hansen (:

- bygget af: Jannik Lee & Anders Skytte
Kommentér på:
Honda Dax Loud'n'fast - solgt
Annonce